Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Jeg kan ikke dette med å spise. Jeg føler at jeg bare pakker i meg alt mulig og alt usunt, men så vet jeg at det varierer så veldig fra dag til dag. Noen dager føler jeg at jeg ikke gjør annet enn å spise, og andre dager føler jeg at jeg har vært "flink" og nesten ikke spist noen ting. Ikke har jeg vært noe i aktivitet heller, men det skal forandre seg nå. Uansett er tingen at jeg ikke kan å spise. Jeg spiser ikke til faste tider, og ikke faste mengder, og ofte er det det samme det går i. Et eksempel på hva jeg kan spise en dag: Frokost (i ellevetida): To skiver brød med bremykt, ost, skinke og agurk, en kopp te Lunsj (kanskje rundt fire?): Et par knekkebrød med det samme som til frokost, eller f.eks. peanøttsmør. Drikke: Ingen ting, eller vann, eller en kopp te. Middag: åtte-tida, kanskje: en ganske stor porsjoin med fullkornspasta og dolmio med vanlig kjøttdeig. + vann Blir jeg veldig sulten, så spiser jeg kanskje noe frukt, om vi har det liggende, eller så tar jeg et knekkebrød eller en brødskive med ost og skinke eller noe annet på. En annen dag kan jeg spise tre knekkebrød til frokost med leverpostei i tolvtida, ingen ting til lunsj, og så middag rundt fem med for eksempel fire-fem pannekaker med sukker eller syltetøy. Og da gjerne kvelds med knekkebrød eller brød. Andre ganger lager jeg havregrøt til middag, da av ca to desiliter havregryn, og spiser den med litt sukker på. Da glemmer jeg som oftest å drikke (det går som oftest i te eller vann, eller melk om det er pannekaker til middag). Jeg prøver å ikke spise så mye usunt, men det blir det noen ganger noe av. Kanskje i helgene eller noe, at vi tar noe usunt, og baker noe eller noe. Unnskyld et skrekkelig rotete innlegg. Jeg måte bare få dette ned på skjermen. Mye av problemet ligger vel egentlig i at jeg ikke har noen faste rutiner på livet mitt for øyeblikket, altså blir det ikke naturlig å spise til samme tid hver dag, slik det f.eks. hadde blitt med lunsjpause på jobb eller lignende. Dessuten sliter jeg litt med tunge tanker og litt angst og slikt, og tenker mye på mat og sånne ting, og er i tillegg overvektig. Unnskyld igjen for at det er så rotete. Jeg er så forvirret.
Cognizance Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 Synes ikke det høres så ille ut jeg, du spiser jo ikke direkte usunt ihvertfall, da ville det vært type kola og potetgull og sjokolade i bøtter og spann. Så jeg tenker at du gjør best å fokusere på andre livsområder akkurat nå.
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 Synes ikke det høres så ille ut jeg, du spiser jo ikke direkte usunt ihvertfall, da ville det vært type kola og potetgull og sjokolade i bøtter og spann. Så jeg tenker at du gjør best å fokusere på andre livsområder akkurat nå. Helt enig Synes ikke kostholdet ditt høres galt ut. Hvis du får det til kan du putte inn mer grønnsaker, og rutiner er bra når man klarer det, men tror absolutt ikke du har grunn til å bekymre deg for det i det store og hele. Ta tak i andre ting først
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå