Gå til innhold

Hvordan lage bakte eplebåter?

Gjest najki

Anbefalte innlegg

Har ved flere anledninger blitt servert bakte eplebåter, og er nysgjerrig på hvordan disse lages. Det lureste hadde nok vært å spurt de som laget dem, men det tenkte jeg jo ikke på da.

Er det derfor noen som har finurlige måter jeg kan bake eplebåter på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mea Culpa

Bakt i ovnen mener du, eller stekte? Man kan bake hele epler vet jeg, men jeg har ikke gjort det selv.

Ellers saa er det er veldig godt aa steke epleskiver litt i pannen med smoer, sukker og masse kanel. :)

Eller var det toerkede epleskiver du tenkte paa? Ble litt usikker her naa. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm, blir nesten sulten her jeg sitter!

Bakte hele epler er jeg ikke veldig fan av. Men mulig jeg har gjort dette feil. Prøvde å steike epleskiver i ovnen i ca 25 minutter på 190 grader i går, det ble mer eplemos, så kanskje dette funker bedre litt kortere tid.

De der stekte epleskivene hørtes jo magisk ut! Det blir neste prosjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mea Culpa
Mmm, blir nesten sulten her jeg sitter!

Bakte hele epler er jeg ikke veldig fan av. Men mulig jeg har gjort dette feil. Prøvde å steike epleskiver i ovnen i ca 25 minutter på 190 grader i går, det ble mer eplemos, så kanskje dette funker bedre litt kortere tid.

De der stekte epleskivene hørtes jo magisk ut! Det blir neste prosjekt!

:ler:

Det er kanskje litt for lang tid i ovnen naar det er tynne skiver det er snakk om. Men i stekepannen gaar det fint. Veldig godt med litt is til for.eks. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Båtene (var vel mer det enn skiver) var ganske så tykke, men jo, det var nok litt for lang tid... Sånn er det når man egentlig burde holde seg unna kjøkkenet!

Prøvde meg på stekte epleskiver i panna nå i ste, og de ble fantastiske. Tok på sukker, kanel og toppa med vaniljesaus. Jammi! Det blir det flere ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mea Culpa
Båtene (var vel mer det enn skiver) var ganske så tykke, men jo, det var nok litt for lang tid... Sånn er det når man egentlig burde holde seg unna kjøkkenet!

Prøvde meg på stekte epleskiver i panna nå i ste, og de ble fantastiske. Tok på sukker, kanel og toppa med vaniljesaus. Jammi! Det blir det flere ganger!

:fnise:

Godt aa hoere at det falt i smak. :) Tror jammen jeg maa steke meg noen epler selv snart, flere aar siden sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...