Gjest j21 Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Der jeg og samboeren min bor hadde vi nettopp dugnad. Vi har kun bodd her en liten stund, og om ikke lenge skal vi flytte. Har en liten "hage" rett utenfor vår leilighet. Dagen det var dugnad var jeg ikke helt i form, og han jeg bor med var ikke hjemme. De fleste av naboene våre er godt voksne eller pensjonister. Jeg lå og sov da jeg flere ganger i halvveis i søvne hørte det ringe på. Så også en mann med rake gå forbi soveromsvinduet. Ignorerte det da jeg regna med mas om deltakelse i dugnaden! Så plutselig hører jeg at noen åpner inngangsdøra mi, og roper hallo er det noen her inne! Inn døra i leiligheten hvor jeg hver måned betaler over 10.000 for å bo kommer det to menn i 40 og 60 årene! Fy søren så frekt, greit at døra ikke var låst men man kan da ikke bare gå rett inn. Hvem vet hva grunnen til at jeg ikke åpnet kunne vært. Innenfor sin egen leiligheten kan man da gå rundt naken om man vil!! Skal ikke behøve å tenke på at naboene pluselig kommer valsende inn uanmeldt. ( banka ikke på engang) De lurte på om noe av det som står utenfor døra vår skulle kastes, og skulle informere om at det var dugnad. Jeg sa at jeg ikke var i form, lå og sov og at vi snart flytter så det utenfor døra skal vi ha med da. Så da var det greit. Gikk og la meg igjen, har ikke får gått 5 min så ringer det på igjen. Vi har ringeklokke på utsiden av leilighetene. Jeg åpnet igjen ikke, men nå hadde jeg låst døra mi. Allikevel hører jeg 2-4 damer i heftig diskusjon utenfor. Samtidig som de prøver å lukke opp døra!! Etter et par forsøk forsvinner også de! Er dette normal oppførsel av voksne mennesker? Jeg som kun er 21 ville i såfall hatt nok respekt for andre at jeg aldri hadde åpna døra og gått rett inn. Og om man ringer på døra og den ikke åpnes er det kanskje en grunn til det. Blir helt sjokkert over folk jeg!! Nå virker jeg kanskje på mange som en lat og bortskjemt drittunge. men er ikke det. Skjønner at for naboene i 60 åra kan det være koselig og sosialt å stå et par timer å rake og plukke søppel sammen. Men JEG foretrekker heller da å plukke opp ting/rake i vår del av hagen før vi flytter.ha min egen lille "dugnad" med ipoden i øra uten å måtte omgås disse gamlingene! Noe jeg hadde store planer om... Må også nevne at fellesarealene vi har er små og ganske ryddige fra før av! Og jeg har aldri bedt noen rake vårt gress! vi har folk som kommer å klipper og steller hagen og det er fint og nybygd her. Ser i grunnen ikke det store behovet for en dugnad. Hvordan hadde dere reagert? Er dette vanlig av naboer? Merker jeg bare blir så forbanna av sånne folk!
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 I et borettslag/sameie er det veldig hyggelig at alle tar i et tak og hjelper, men jeg synes i og for seg at du/dere har en nokså grei grunn til at dere ikke var med. Men det er ikke bare deres egen hageflekk som skal rakes når det er dugnad. Det er jo en grunn til at fellesarealene er fine - fordi noen trår til. Det er uansett svært frekt å gå rett inn til folk - det hadde jeg jammen ikke tolerert.
Gjest TS Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 Joda, du har selvfølgelig rett i det! Og jeg har da såpass samvittighet til at jeg hadde stillt opp om det var nødvendig.. Men nå etter kun 45 min er dugnaden over! Det sier jo sitt...
Solknapp Skrevet 20. april 2009 #4 Skrevet 20. april 2009 Det er helt uakseptabelt å gå rett inn til folk på den måten! Jeg hadde blitt skikkelig irritert på de som gjorde dette, og bedt de om å gå ut med en gang. En ting var jo at de lurte på om noe av det som sto der var ditt og om det skulle kastes. Men når de ikke fikk svar etter å ringt på, burde de latt det ligge og overlatt det til dere selv. Voksne mennesker burde vite bedre enn å ta seg til rette på den måten. Husk å låse døra di resten av perioden du skal bo der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå