Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Vi har en stor tomt med masse trær, busker og bed. Nederst i hagen, gjemt inni skogen har vi maaasse hageavfall av løv, beskjæringer osv, samlet opp over mange år (har bodd her i to år men det var masse fra før). Ser jo at det vil bli fullt her etterhvert og ser to alternativer: Bli kvitt det ved å kjøre det bort eller aller helst få det hentet (har ikke henger og det er litt vanskelig tilgjengelig baki der).. Eller kjøre det i en kompostkvern og lage ved av det som er for stort. Uansett blir det en svæær jobb. Hvordan er det med kompostert flis, hvor gjør man av det? Lar det ligge på bakken og bli til jord, blande det evt med løv? Må man igang med kompostbinger osv? Hva ville dere gjort? Finnes det noen som tar på seg å hente hageavfall, ehem?
Gjest Elastica Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 Jeg vet ikke om jeg kan svare på alle spørsmålene dine, men vi har litt av det samme problemet her. Riktignok er det ikke kastet hageavfall her før vi flyttet inn (huset stod tomt i ti år før vi kjøpte og pusset opp), men nå hiver vi gressavfall og annet smårusk i et lite hjørne. Jeg er overrasket over hvor raskt det forsvinner, eller blir til jord, og hadde ikke nølt med å avse et lite hjørne til slikt avfall. Imidlertid ville jeg ikke kastet store ting som grener og kvist, da dette ikke like lett blir til jord. Det langsiktige målet vårt er å bygge opp en binge, men foreløpig bruker vi bare et hjørne, og det fungerer fint. Jeg tror det finnes folk som kjører vekk slikt avfall. Sjekk lokalavisen eller gule sider. Jeg tror jeg ville tatt en skikkelig opprydning nå og fortsatt med å hive de tingene som lett komposterer seg. Eventuelt skaffet meg en kvistkutter til senere tid. (Jeg har alltid folk til å beskjære trærne her, og de tar med seg avfallet også.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå