Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Hei Jeg måtte slutte i jobben min etter 4 år, av personlige grunner for å måtte flytte, og har ingen mulighet til å bo i nærheten. Har ikke fått tid til å søke ny jobb dit jeg skal flytte. Kan jeg kreve arbeidsledighetstrygd i perioden jeg søker? Jeg tar selvsagt alt, og kommer til å søke og søke... Men vil det ta lang tid å få arbeidsledighetstrygden i den perioden? Flytter i slutten av måneden... Når burde jeg i det minste søke?
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 Hei Jeg måtte slutte i jobben min etter 4 år, av personlige grunner for å måtte flytte, og har ingen mulighet til å bo i nærheten. Har ikke fått tid til å søke ny jobb dit jeg skal flytte. Kan jeg kreve arbeidsledighetstrygd i perioden jeg søker? Jeg tar selvsagt alt, og kommer til å søke og søke... Men vil det ta lang tid å få arbeidsledighetstrygden i den perioden? Flytter i slutten av måneden... Når burde jeg i det minste søke? Ta kontakt med NAV. Siden du sev sa opp jobben har du en karantene på 8 uker. Etter det får du dagpenger. Du bør søke NAV så fort som mulig.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #3 Skrevet 21. april 2009 Ta kontakt med NAV. Siden du sev sa opp jobben har du en karantene på 8 uker. Etter det får du dagpenger. Du bør søke NAV så fort som mulig. Det finnes muligheter for å omgå denne regelen dersom man har tungtveiende årsaker for å si opp jobben. Men da må du dokumentere at du ikke hadde annet valg. Kan du det, ts?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå