Gjest Gjest_Verpesjuk_* Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Nå har jeg testet EL noen ganger... men det er aldri slik som det står i bruksanvisningen... Der skal det være STERK strek når det er EL, står det. Svak eller ingen strek=ingen EL.. Jeg har hatt "ingen strek" hver gang i forkant av EL, så kommer det en strek som er svakere enn kontrollstreken, men tydelig en strek. Deretter forsvinner den igjen neste dag.. i dag er en sånn dag igjen. I går var det ingen strek. I dag en ganske tydelig strek, men mye svakere enn kontroll-streken. I morgen er sikkert streken borte igjen. ER dette EL, eller er det ikke? I følge bruksanvisningen er jo svakere strek=ikke EL. Men når den svakere streken kommer på antatt EL-tid, må det jo bety noe...? Noen som har erfaringer med at det faktisk ER en EL som skjer, selv om testen ikke viser like strk strek som kontroll-streken? Har så lyst på en bebiss NÅ...... og disse EL-testene driver meg til vanvidd..
Gjest Lhinn Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 (endret) Nå har jeg testet EL noen ganger... men det er aldri slik som det står i bruksanvisningen... Der skal det være STERK strek når det er EL, står det. Svak eller ingen strek=ingen EL.. Jeg har hatt "ingen strek" hver gang i forkant av EL, så kommer det en strek som er svakere enn kontrollstreken, men tydelig en strek. Deretter forsvinner den igjen neste dag.. i dag er en sånn dag igjen. I går var det ingen strek. I dag en ganske tydelig strek, men mye svakere enn kontroll-streken. I morgen er sikkert streken borte igjen. ER dette EL, eller er det ikke? I følge bruksanvisningen er jo svakere strek=ikke EL. Men når den svakere streken kommer på antatt EL-tid, må det jo bety noe...? Noen som har erfaringer med at det faktisk ER en EL som skjer, selv om testen ikke viser like strk strek som kontroll-streken? Har så lyst på en bebiss NÅ...... og disse EL-testene driver meg til vanvidd.. Hei! Jeg skjønner veldig godt hva du mener, disse testene kan være forvirrende til tyder, og det blir fort mye synsing. Enda vanskeligere er det jo om du har ustabil syklus og det kan gå lang tid mellom hver EL (da må man praktisk talt teste hver dag etter mensen og frem til du får treff..) Jeg begynner endelig å komme inn i ting, og er godt fornøyd med strimlene jeg bruker. Jeg vet ikke om det forskjell på disse strimlene, men de jeg bruker (kjøpt på http://www.lavpris-tester.com/) og er av merket Chemtrue. Der SKAL test streken være LIKE STERK eller STERKERE enn kontroll streken. Her er ett eksempel på en VELDIG positiv EL test jeg fikk; positiv EL test (teststrek venstre / kontrollstrek høyre) Husk at du ikke trenger så sterk, den er fortsatt positiv så lenge strekene er like sterke. Så, om dette også gjelder strimmlene du bruker, høres det ut som om du ikke har hatt noen positiv test enda. Dessverre.. Husk også at du fortsatt kan bli gravid uten å ha måttet påvise EL på en test, kanskje du har testet på feil dag? Vær OBS på at du helst skal bruke ettermiddags urin (dette står det iallfall på merket jeg bruker). Testene måler innholdet av LH, noe som først "forekommer i urinen din iløpet av dagen" (fra nettsiden). Jeg har selv testet for tidlig på morgenen, og da var testen betydelig svakere, enn senere på ettermiddagen. Lykke til, håper du får positiv test snart! ellers er det bare å kjøre på med annenhver dag, da burde du treffe EL Endret 20. april 2009 av Lhinn
Gjest Gjest_Verpesjuk_* Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 Takk for svar Jeg har kjøpt mine på billigetester.com, men de ligner på den du hadde tatt bilde av. Det er vanskelig å finne noe navn på de egentlig, men tror de heter "Wondfo".. Skal holde de i et beger med urin i 15 sek, deretter vente i max 5 min, å lese resultat. Det står at det ikke har noe å si når man tester på dagen i bruksanvisningen, men jeg har bestandig testet på morgenen, da jeg trodde dette var best! Men gjett om jeg skal ta en ny test NUH...! kanskje det har noe med saken å gjøre *løper på badet for å teste*
Gjest Lhinn Skrevet 20. april 2009 #4 Skrevet 20. april 2009 flott, håper dette gir det ett positivt resultat. hvis ikke, får du prøve igjen imorgen.. jeg pleier også å holde meg borte fra drikke ca 2-3 timer før jeg tester (tester alltid etter jobb, så holder meg da borte fra vann/kaffe osv fra ca. 14.00 til jeg kommer hjem 16.30 +/-) "utvanna" urin kan gi deg ett feil resultat, samme som grav-test, men dette visste du sikkert. *venter i spenning på positiv test*
Gjest Gjest_Verpesjuk_* Skrevet 20. april 2009 #5 Skrevet 20. april 2009 Å du godeste!! Nå var den krystall-klar positiv!! Dvs strekene er like sterke Er det mulig....det har aldri skjedd før! Men så er det første gangen jeg tester på ettermiddag også... det må bety at det er det som er grunnen! Tuuuusen takk for at du svarte meg, Lhinn Hadde ikke du sagt dette med ettermidddags-urin, hadde jeg gått til i morgentidlig og testet fullstendig negativt da - igjen. Og vært frustrert som vanlig... Ho-ho... "stakkars" mann, ikveld får han kjørt seg...
Gjest Lhinn Skrevet 20. april 2009 #6 Skrevet 20. april 2009 OIiiii!!! :danse: så bra! nå ble jeg veldig glad her!! føles bra å være til hjelp! nå håper jeg på at spiren sitter, lykke lykke til!! hva med å lage en prøverdagbok her inne? God kveld og ha det gøy med Husker det var veldig spesielt første gangen jeg fikk positiv EL test også, da var vi liksom igang med prøvinga- på ordentlig : :rødme:
Gjest Gjest_Verpesjuk_* Skrevet 20. april 2009 #7 Skrevet 20. april 2009 OIiiii!!! :danse: så bra! nå ble jeg veldig glad her!! føles bra å være til hjelp! nå håper jeg på at spiren sitter, lykke lykke til!! hva med å lage en prøverdagbok her inne? God kveld og ha det gøy med Husker det var veldig spesielt første gangen jeg fikk positiv EL test også, da var vi liksom igang med prøvinga- på ordentlig : :rødme: Hvis spiren sitter denne gangen, skal iallfall du få æren for det... *HåpeHåpeHåpeHåpeVenteHåpeVente* (Jeg skal (ikke!!) ha mens rundt 3-4 mai, ifølge min syklus på ca 29 dager.....)
Gjest Lhinn Skrevet 20. april 2009 #8 Skrevet 20. april 2009 så spennende. da får du holde meg oppdatert her
Gjest LC Skrevet 21. april 2009 #9 Skrevet 21. april 2009 Gratulerer med EL! Vi begynte også å prøve i september 2008, og jeg hadde min aller første positive EL -test i dag , så jeg vet akkurat hvordan du har det ! :gjeiper:
Gjest Gjest_Verpesjuk_* Skrevet 22. april 2009 #10 Skrevet 22. april 2009 Gratulerer med EL! Vi begynte også å prøve i september 2008, og jeg hadde min aller første positive EL -test i dag , så jeg vet akkurat hvordan du har det ! :gjeiper: GRATULERER til deg også! Ja, her er jobben gjort... ....og da er det bare å vente... Lykke til
Gjest Gjest_Verpesjuk_* Skrevet 23. april 2009 #11 Skrevet 23. april 2009 ......noen som vet om det er et godt tegn at jeg har vært forferdelig tissatrengt de siste dagene (rundt og etter EL..)....? Ja jeg ser selv at jeg blir helt tussete av denne ventingen og håpingen og testingen min, jeg går rundt i min egen bobble Og EL var på mandag, så noen tegn allerede på om noe skjer der nede er sikkert høyst usansynlig. Men jeg innbiller meg sikkert symptomer :gjeiper: Men saken er den at jeg pleier aldri å være spesielt do-trengende, har såkalt "selskaps-blære" hvor jeg kan gå i timesvis uten å tisse. Men de siste par dagene har jeg noen ganger måttet løpe å tisse kanskje 20 minutter etter sist gang.. (sorry detaljer). Våknet hver morgen fordi jeg må tisse osv. Dette pleier ikke å ligne meg. Ikke har jeg drukket mer enn vanlig eller noe jeg kan komme på... Kan det hende at eggstokkene eller noe hovner opp å presser på blæra når egget befruktes/fester seg troooo..? *ivrig*
Gjest Gjest_Verpesjuk_* Skrevet 4. mai 2009 #12 Skrevet 4. mai 2009 .....og der var det spor av blod ja... da er det vel TR som "står på trappa" og vil inn.. jeg som SA at jeg ikke ville ha besøk... Nei da er det vel bare å sette et kryss til på mislykket prøveperiode og sette seg ned å vente på neste EL....... om jeg ikke er så heldig at det er festeblødning eller noe, men det er vel dypt usannsynlig. ÅååååååÅÅåååååÅ!!! *frustrert*
Gjest Lhinn Skrevet 4. mai 2009 #13 Skrevet 4. mai 2009 huff, kjenner følelsen! er bare å få ut sinne (og tårene, det er lov!) og prøve å se fremover til neste PP. Positive er jo at du nå har fått positiv EL test denne PP, så kanskje det blir litt "enklere" for dere nå (pliktsex annenhver dag fordi man aldri vet når EL er kan jo bli temmelig slitsomt..). har dere vært prøvere lenge eller? kan ikke huske om du har nevnt det tidligere i tråden..
Gjest Gjest_Verpesjuk_* Skrevet 4. mai 2009 #14 Skrevet 4. mai 2009 huff, kjenner følelsen! er bare å få ut sinne (og tårene, det er lov!) og prøve å se fremover til neste PP. Positive er jo at du nå har fått positiv EL test denne PP, så kanskje det blir litt "enklere" for dere nå (pliktsex annenhver dag fordi man aldri vet når EL er kan jo bli temmelig slitsomt..). har dere vært prøvere lenge eller? kan ikke huske om du har nevnt det tidligere i tråden.. Takk-takk ja, man må holde motet oppe. Er ikke annet å gjøre. Prøvere lenge? Tja...jeg vet nesten ikke hva jeg skal si..vi har tatt det så gradvis på en måte.. Har ikke brukt noe prevansjon siden sommeren 2008, for så å bare leve akkurat som før seksuelt og "ta det når det kom". Så vi har ikke vært slaviske prøvere siden en viss mnd. Men for hver mnd som gikk/går, får man jo mer og mer lyst til at det skal funke snart, så man blir jo automatisk mer og mer "slavisk" da...så rundt jul kjøpte jeg meg EL-tester, bare for å prøve å følge med og "kartlegge" litt. Så det var vel da ca den mer bevisste prøvingen startet Min kjære er mer avslappet til det hele. Ungen kommer når'n kommer! Ok med barn nå, ok med barn senere...ingen vits i stress :gjeiper: Sånn var jeg i starten og (tenkte jo det var forholdvis enkelt å bli gravid etter en stund med ubeskyttet sex), men nå kjenner jeg at jeg blir bare mer og mer lei meg og forbanna når mensen kommer hver mnd og mer og mer utolmodig. Jeg har så lyst på et lite nurk vi kan elske høyere enn himmelen :rødme: Og jeg vil ha det nå - eller helst i går ja du vet vel hvordan det er...hehe. Så jeg er sikkert ikke den som skal klage først, ser jo andre har prøvd i årsvis her inne... Jeg fatter bare ikke hvorfor det skal være noen som blir gravide bare av å se på en mann omtrent, mens andre sliter seg ut for å få en spire.. Jeg vet om folk og har flere venninner faktisk, som har blitt gravid før de har rukket å blunke. P-pille barn, sprukket kondom, hoppet av i svingen på one night stand... Og når noen kan bli ufrivillig gravid på én eneste sjans (MED prevansjon), da føles det blodig urettferdig å ikke bli gravid etter månedsvis bevisst ubeskyttet sex....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå