Gjest Gjest_klara_* Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Jeg skal kastrere og sterilisere mine to katter.. Hva børr jeg passe på etter operasjonen og hvor lenge går det før dei kvikkner til igjen?
Passive Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 Det pleier ta noen timer før de er helt kvikke igjen. Pass på når du løfter de at du ikke tar de på sårene.
Gjest Wacmoc Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 Det pleier ta noen timer før de er helt kvikke igjen. Pass på når du løfter de at du ikke tar de på sårene. Og pass på de om de skal på do, og ikke la de gå på alt for høye steder tilfelle den mister ballansen og detter. Når jeg kastrerte den ene katten min sovna den i kattedoen, 3 ganger..
Gjest Gjest_AnetteR_* Skrevet 20. april 2009 #4 Skrevet 20. april 2009 Det er mindre omfattende inngrep for hankatter enn hunkatter. Hør om du bør bruke body/krage. Og være obs på at katten ikke slikker/biter på stingene. Kjedelig å måtte tilbake til dyrlegen på grunn av infeksjon/åpent sår. Rengjør kattedoen og bytt sand. Bakterier kan lett komme inn i såret. Hold det varmt og godt i det rommet du har kattene. De fryser lett etter en narkose. Hold dem borte fra mat og vann til de er helt kvikke igjen. Skrekkeksempler er katter som sovner i vannskåla og setter fast matbiter i halsen, da narkosen gjør dem slappe. Sørg for at de ikke hopper opp på steder. Steng dem gjerne inn i stua med deg slik at du har kontroll. Det tar noen timer før de har kontroll over balanse og presisjon igjen, og de kan i mellomtiden skade seg og det nye operasjonssåret stygt. Hold dem inne i en ukes tid. Dette fordi såret er utsatt for bakterier og infeksjoner hos en katt som går ute. Se på såret daglig, ta kontakt med dyrlege dersom det virker infisert eller kattens allmenntilstand blir værre igjen. Generelt; Ha et øye på dem. Ene katten min klarte følgende. Hun måtte gå med body, som var festet med borrelås. Første natten etter kastreringen lot jeg henne sove på soverommet. Midt på natten våknet jeg av mjauing. Da hadde hun klart å delvis åpne bodyen, så lagt seg ned på siden på teppet, satt seg fast, og kom seg ikke opp igjen. Jeg er så glad jeg hørte henne, og at hun ikke satt fast der uten mulighet for å bevege seg i timesvis før jeg våknet.
Gjest Fluksi Skrevet 20. april 2009 #5 Skrevet 20. april 2009 Skal sterilisere min hokatt så hiver meg på denne tråden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå