Gjest Gjest_silje_* Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Er det mulig at man går opp i vekt eller blir stående på samme vekt dersom man spiser for lite? Jeg er en jente på 20år ,veier 62,5 kg er 170cm høy og trener styrke 3 ganger i uken og utholdenhetstrening 3 ganger i uken. Jeg har beregnet at jeg spiser ca. 1600kcal pr dag, men vekten går ikke ned, heller opp.
Gjest MåneSkygge Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 Om du trener mye styrke så kan det jo være at du begynner å få litt muskler. Da vil du naturlig nok gå opp i vekt i og med at muskler veier mer enn fett.
Chanel.No5 Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 Enig med innlegget over, godt mulig det er muskler, men kan også være at du spiser for lite siden du trener ganske mye. Prøv å legg deg på 1800 kalorier en liten periode, du vil raskt merke om det hjelper deg. Ønsker du å gå ned da?
Gjest Gjest_Lina_* Skrevet 20. april 2009 #4 Skrevet 20. april 2009 Vekten din høres helt perfekt ut for en godt trent person på 170. Mulig det er derfor du ikke går ned - du skal presse kroppen temmelig hardt for å veie mindre enn "trivselsvekten".
Gjest Gjest_silje_* Skrevet 20. april 2009 #5 Skrevet 20. april 2009 jeg vil ned til 58kg, trives best der. jeg har fått litt underhudsfett på magen, som jeg ikke hadde før(antakelig pga jojoslanking). Har litt vanskelig for å tro det er muskler da jeg ikke kan si jeg "ser" mer muskler eller føler meg sterkere. Jeg er student så jeg sitter mye i forelesninger, skriver på pc'en og leser. Derfor føler jeg at jeg må få meg minst 1time med trening hver dag. råd?
Fluffie Skrevet 20. april 2009 #6 Skrevet 20. april 2009 Om du trenger en time om dagen, saa er 1600 kalorier veldig lite, saa det er godt mulig du spiser saa lite at metabolismen har stoppet opp.
Chanel.No5 Skrevet 20. april 2009 #7 Skrevet 20. april 2009 Om du trenger en time om dagen, saa er 1600 kalorier veldig lite, saa det er godt mulig du spiser saa lite at metabolismen har stoppet opp. Meget enig her!
Gjest Gjest_silje_* Skrevet 20. april 2009 #8 Skrevet 20. april 2009 Om du trenger en time om dagen, saa er 1600 kalorier veldig lite, saa det er godt mulig du spiser saa lite at metabolismen har stoppet opp. hva skal jeg gjøre da? bare begynne spise mer så blir det bedre? hvor mange kalorier skal jeg innta pr dag da hvis jeg skal nå målet om lavere fettprosent og 58kg. ?
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #9 Skrevet 20. april 2009 hva skal jeg gjøre da? bare begynne spise mer så blir det bedre? hvor mange kalorier skal jeg innta pr dag da hvis jeg skal nå målet om lavere fettprosent og 58kg. ? Ja da må du spise mer, prøv deg fram med å øke kaloriinntaket. Er du flink til å sette sammen kostholdet ditt også slik at du får i deg både karbohydrater, fett og proteiner?
Gjest slije Skrevet 21. april 2009 #10 Skrevet 21. april 2009 Ja da må du spise mer, prøv deg fram med å øke kaloriinntaket. Er du flink til å sette sammen kostholdet ditt også slik at du får i deg både karbohydrater, fett og proteiner? Men hvis jeg nå plutselig øker da til f. eks 1900kcal(er det passe?), vil jeg ikke da legge på meg?hvor mye fett, protein og karbohydrat skal jeg spise hvis jeg vil nå målet om 58kg, lavere fettprosent(mer muskler), strammere kropp?
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #12 Skrevet 22. april 2009 Du legger vel allerede på deg, så jeg kan anbefale å prøve 1900 kcal ja, så ser du hvordan det går, så kan du ev. øke eller minske ettersom hvordan det går. Her er litt info om sammensetningen av kostholdet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå