Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et par nybegynnerspørsmål som jeg regner med mange her inne har god peiling på. Jeg kan jo dette i grove trekk, men detaljene har jeg ikke brydd meg om før nå når vi etterhvert skal bli prøvere.

Jeg har sykluser på i snitt 34 dager. 33-36 dager. Disse har vært stabilie siden jeg sluttet på pillen i høst. (ikke begynt å prøve ennå). Merker også ofte en murring/lette kramper midt i syklusen - regner med dette er eggløsning. Er dette normal syklus? Pleier det å variere med noen dager?

Når kan jeg forvente eggløsning? Si at man har syklus på 34 dager, første dag er 1. i en måned. Forventer jeg da eggløsning ca den 17. i måneden? Når er det da man kan bli gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Et par nybegynnerspørsmål som jeg regner med mange her inne har god peiling på. Jeg kan jo dette i grove trekk, men detaljene har jeg ikke brydd meg om før nå når vi etterhvert skal bli prøvere.

Jeg har sykluser på i snitt 34 dager. 33-36 dager. Disse har vært stabilie siden jeg sluttet på pillen i høst. (ikke begynt å prøve ennå). Merker også ofte en murring/lette kramper midt i syklusen - regner med dette er eggløsning. Er dette normal syklus? Pleier det å variere med noen dager?

Når kan jeg forvente eggløsning? Si at man har syklus på 34 dager, første dag er 1. i en måned. Forventer jeg da eggløsning ca den 17. i måneden? Når er det da man kan bli gravid?

Eggløsning kommer hos de aller fleste 14 dager før 1. dag i neste mens. Dvs at hvis du har en syklus på 34 dager kan du forvente EL ca dag 20. Sædcellene kan leve i kvinnekroppen i opptil 5-7 dager, så det er bedre å starte for tidlig med sex enn for seint for å si det sånn. Egget lever i ca ett døgn etter EL.

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...