Gjest Saya Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Ja så skal vi til Thailand neste vinter. Men hvor...??? Khao Lak, Phuket, Krabi, Koh Mook… Alt ser jo veldig likt ut, noen steder har mer fornøyelsesliv og slikt enn andre. Vi er to voksne og to tenåringer. Litt må det skje dit vi skal. Ikke bare strand og hotell. Hva kan dere anbefale? Hva er deres erfaringer? Vi like å se oss om, dra på utflukter, snorkle og kose oss med god mat. Liker også å bare ligge i sola. Er det forresten sant at det er veldig mange plagsomme selgere og sånn på strendene? Har hørt om det og synes ikke det virker så hyggelig. Så gjerne tips om et sted hvor man ikke blir nedrent av selgere på stranda.
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 Ingen som har vært i Thailand?? ...jeg er også spent på hva som anbefales av sted.
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 *Søk på nettet. Masse info der. Thailand har nå blitt en charterdestinasjon og rennes ned av turister i hopetall - ikke noe problem å finne info. *Kjøp en reiseguide - f.eks. Lonely Planet.
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #4 Skrevet 20. april 2009 Dra til Railey Beach utenfor Krabi. Nydelige strender og masse å gjøre: Ri på elefant, padletur, klatring, snorkling, dykking, matlaginskurs, dagstur til Koh Phi Phi, Chicken Island m.m. Det har blitt en smule resort-aktig de senere årene så vil du ha uberørt backpacker-feeling anbefales den andre siden av Thailand. (Koh Pan Gnang)
Gjest TS Skrevet 21. april 2009 #5 Skrevet 21. april 2009 *Søk på nettet. Masse info der. Thailand har nå blitt en charterdestinasjon og rennes ned av turister i hopetall - ikke noe problem å finne info. *Kjøp en reiseguide - f.eks. Lonely Planet. Det er greit nok at man kan søke på nettet og lese reiseguider. Jeg har lest masse på charteroperatørenes sider. Men alltid fint å få direkte anbefalinger fra folk som har vært der!
Gjest Gjest_Frida_* Skrevet 21. april 2009 #6 Skrevet 21. april 2009 Vi var i Phuket (Karon Beach) med to tenåringer i fjor, og kan absolutt anbefale det utifra de krav/interesser du skriver. Var på masse spennende utflukter (elefantriding, båttur, slangeshow, elefantshow bl.a). Rakk ikke ut til Phi Phi-øyene, men det burde dere ta dere tid til. Skulle vi gjort noe annerledes, ville vi valgt å være en uke der og en uke i f.eks. Krabi. Strandselgerne er absolutt ikke plagsomme i forhold til andre syden-steder, thaiene er vennligheten selv. Det er ikke uten grunn at det kalles "smilets land". Vil absolutt anbefale å legge opp turen selv i forhold til charter. Vi sparte ca. kr. 10.000,- og hadde noen dager i Bangkok på tur nedover.
InaMina Skrevet 21. april 2009 #7 Skrevet 21. april 2009 Vi var også på Karon Beach 4 uker i fjor høst, det var helt herlig. Var på en god del båtturer og reiste litt rundt, ettersom vi hadde så mye tid. Stranden var fin, men syns kanskje ikke Karon Beach var så heftig på kveldstid, så vi var endel inne på Patong, hvor det var mye ehm, sært og kikke på. Ville ikke bodd på Patong, da jeg ikke syns stranden var så pen der, og det virket mye mer masete. Vi hadde også noen dager i Bangkok før vi reiste hjemover, det er absolutt å anbefale! Vi ordnet alt med reisen selv, og betalte ca 15.000 for begge to, på DETTE hotellet, samt at vi fløy med Thai Air.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #8 Skrevet 22. april 2009 Hei. Anbefaler Krabi, Ao Nang hvor det er litt liv og røre...båtturer ut til nydelige strender og masse å finne på. Også vil eg absolutt anbefale Ko Lanta!!!! MIN favorittøy!!!!!! Nydellig øy som ikke er helt overbygd..fine strender, spennende kokkekurs, elefantridning, fisketurer, mulighet til å reise til Ko Ngai, Ko Muk og Ko Jum... kikk litt her og drøm deg vekkØyer i thailand Ko Lanta har masse bosteder å velge mellom, flere strender og en koslig, rotete liten by..med veldig gode sjømatrestauranter v vannet...eeeelsker den øyen.og vil tilbake NÅ!!!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 22. april 2009 #9 Skrevet 22. april 2009 Vi var i Krabi ( Ao Nang) og Khao Lak i februar, og synes det helt klart var finest i Krabi-området. Tror det kan bli altfor stille og kjedelig i Khao Lak for tenåringene. Ao Nang var et fantastisk utgangspunkt for turer til alle de vakre øyene i Krabi-skjærgården, bl.a Phi-Phi-øyene som er et " must". Vi angret på at vi ikke la inn en overnatting eller to der. Ble litt stressende med bare en dagstur. Ao Nang har dessuten masse shoppingmuligheter og restauranter.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #10 Skrevet 23. april 2009 Ao Nang er kanskje det beste stedet for dere. Phucket er stort sett forferdelig, og de andre stedene blir noe små. Hvis jeg absolutt skal fraråde noe er det å bruke en dag på PhiPhi.
Gjest Gjest_marie_* Skrevet 3. mai 2009 #11 Skrevet 3. mai 2009 Hei! Jeg vil anbefale Railey Beach, noen få minutter på utsiden av Ao Nang med long tail båt. Ett helt nydelig sted, flotte bungalows med høy standard, landskap og ganske stille og rolig egentlig. Nok av alternativer til fjellklatring osv. Vi var også noen netter i Ao Nang. Litt mer livatt sted og en del og se. Og så var vi 8 netter på PhiPhi Øyene. ABSOLUTT til å anbefale. Der har de alt til en hver smak. Der er det heller ikke noe trafikk støy :-) Ingen biler. Eneste man bruker der er beina, og sykler som fremkomstmiddel. Og Patong skal være best til shopping, der har de ALT. Fikk desverre ikke vært der selv, men har hørt fra folk som har vært der Vi ble litt vel forelsket i Phi Phi øyene, å ville ikke dra oss av flekken: De kaller det for Neverland:)
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2009 #12 Skrevet 4. mai 2009 Hvordan er det med ulike restauranter på Railay?
Gjest Mina. Skrevet 11. mai 2009 #13 Skrevet 11. mai 2009 Jeg abbefaler Krabi Ao Nang. Har nettop vært der borte. Det er kanskje litt roligere i forhold til Phuket, men det finnes jo masse aktiviteter der borte ( Elephaant treking, P.P. Island osv) Vi bodde på hotel Buri Tara Resort (frokost inkl.) og betalte ca 13000 NOK for 2 uker for 2 personer med utreise fra Sverige. ttp://www.solfaktor.no/ eller .se
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå