Kylling Skrevet 20. april 2009 #21 Skrevet 20. april 2009 Jeg vet om mange unger som heter Jenny. Fint navn!
The Kitten Skrevet 20. april 2009 #22 Skrevet 20. april 2009 Jeg har lenge tenkt på at Jenny er et fint navn til den gang jeg får en datter. En dag snakket jeg med noen venner og vi kom inn på dette temaet. Alle mine venninner synes Jenny hørtes ut som en gammel dame og kommer innunder samme kategorien som Oluf, Olga osv. Har dere andre samme oppfatning av navnet?? Jeg vil nødig at mitt barn skal mobbes pga. navnet! Andre skal selvfølgelig ikke bestemme navn på mitt barn, men det kan være greit å vite andres tanker og meninger om navnet Jeg synes det er fint, og der høres ikke ut som en gammel dame.
Molly80 Skrevet 20. april 2009 #23 Skrevet 20. april 2009 Jenny er kjempefint! Og jeg kjenner både gamle damer, damer i 30 års alderen og små jenter som heter det Venninnene dine blir vant tild et de også vet du.. når de ser den herlige jenta med det navnet
Deli Skrevet 20. april 2009 #24 Skrevet 20. april 2009 Eg vart akkurat tante til ei lita Jenny! Nydeleg namn Sjølv om eg personleg ville vald noko meir norskt, men det er nå meg da.
Gjest *Mim* Skrevet 20. april 2009 #25 Skrevet 20. april 2009 Jeg synes Jenny er et koselig navn, og at det finnes gamle damer som heter det er bare positivt for meg.
golda Skrevet 21. april 2009 #27 Skrevet 21. april 2009 Jeg har en sånn "ting" med at jeg liker å vite hva navn betyr. Jenny betyr "Gud er nådig". Selv om ikke jeg tror på noen Gud, så er det helt greit å ha et navn som betyr noe så hyggelig som dette. Jennys popularitet er stigende så jeg på denne nett-siden: http://www.norskenavn.no/navn.php?id=196
Kosemose Skrevet 21. april 2009 #28 Skrevet 21. april 2009 Jeg har hørt at dette med navn går i sykluser. Det er ganske mange navn som var latterlige og utenkelige å hete for meg og mine venninner da vi var yngre, fordi vi alle kjente en gammel kjerring som het det navnet, men som nå, noen tiår etter, er veldig populære. For meg er navnet Jenny et søtt og feminint navn. Og på generell basis mener jeg at med mindre navnet er for sært, spesielt, belastende og rart, bør man se bort fra hva "alle andre" mener og gå for det man liker selv. Om noen i din omgangskrets har dårlige asosiasjoner til navnet Jenny, vil dette forandre seg veldig snart hvis du kaller din søte lille datter det. Da vil de etterhvert forbinde Jenny med ei søt og god lita jente.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #29 Skrevet 21. april 2009 Liker navnet veldig godt. Nå ville jeg heller kalt opp en unge etter en gammel dame enn etter Jenny Skavlan eller en unge i Hotel Cæsar jeg da Men når din Jenny vokser opp er det forhåpentligvis ingen som husker verken JS eller HC
Edie Skrevet 21. april 2009 #30 Skrevet 21. april 2009 Jeg forbinder absolutt ikke Jenny med en gammel dame. Et navn som passer alle aldre egentlig. (men personlig så forbinder jeg navnet med en jeg gikk i klasse med på barneskolen, og hun var en ufordragelig, bitchete drittunge.. )
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #31 Skrevet 21. april 2009 Personlig er jeg ganske så lei det navnet, men det er fordi jeg bodde i USA i en periode og det føltes som om annenhver jente het Jenny/Jenni (Og "alle" guttene het Justin) Så jeg fikk min dose... hehe Kanskje vi bodde på samme plass... For meg er Jenny en merkelig fornorsking av et engelsk navn, på linje med Kevin. Synes det er litt harry...
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #32 Skrevet 21. april 2009 Jeg tenker først på Jenny Jensen når jeg hører navnet Jenny.. synes selv det er litt harry. Men det er sikkert et like greit navn som mange andre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå