Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jenny_*
Skrevet

Jeg har lenge tenkt på at Jenny er et fint navn til den gang jeg får en datter.

En dag snakket jeg med noen venner og vi kom inn på dette temaet. Alle mine venninner synes Jenny hørtes ut som en gammel dame og kommer innunder samme kategorien som Oluf, Olga osv.

Har dere andre samme oppfatning av navnet??

Jeg vil nødig at mitt barn skal mobbes pga. navnet!

Andre skal selvfølgelig ikke bestemme navn på mitt barn, men det kan være greit å vite andres tanker og meninger om navnet :)

Skrevet

Jeg synes navnet er fint, jeg :)

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg synes Jenny er et nydelig navn, absolutt et ti-på-topp-navn for meg.

Skrevet

De Jenny'ene jeg kjenner er ikke gamle damer i det hele tatt! Synes det er et veldig fint navn jeg. :) Sammenligner det ikke med Oluf og lignende i det tatt. Da tenker jeg snarere Bodil, Gerd, Åshild osv.

Gjest dalieo
Skrevet

Jenny er et kjempefint og søtt navn, synes jeg. Får litt assosiasjoner til Jenny Skavlan, og hun er jo absolutt ingen gammel, sliten dame ;)

Skrevet

Jenny Skavlan var den første jeg tenkte på når jeg leste overskriften din, og hun er jo ikke akkurat no gammel dame... :)

Gjest Kirsebaer
Skrevet (endret)

ghg

Endret av Kirsebaer
Gjest *Frida*
Skrevet

Jeny er et fint navn. Assosierer det slett ikkje med ei gammel dame!

Skrevet

Fint navn, men det er navnet til farmora mi på 87 år :ler:

Syns likevel ikke det er noe gmmel-dame navn, så om du liker det selv syns jeg du skal velge det.

Gjest Gjest_Jenny_*
Skrevet

Tusen takk for svar, dere! :)

Kjempefint med steder som KG! Her får man jo svar på det meste! :)

Da blir det en kanskje en liten Jenny på meg :fnise: (uten at jeg trenger å være redd for at barnet mitt skal mobbes for navnet)

Skrevet

Tenker ikke på gammel dame iallefall. Hun der lille datteren til Jens August i Hotel cæcar heter det...

Skrevet
Tenker ikke på gammel dame iallefall. Hun der lille datteren til Jens August i Hotel cæcar heter det...

Ja, hehe Jenny Augusta etter faren! Veldig oppkalt om jeg får si d. :fnise:

Gjest antigartner
Skrevet

Jenny er et av mine favorittnavn også. Det er på "stigende kurs" på SSBs navnestatistikk, uten å være helt i toppsjiktet.

Skrevet

Jeg kjenner en toåring som heter det, så for meg er det ikke et gammel-damenavn.

Annonse
Skrevet

Jenny er et veldig pent navn. :)

Har en søt gammel nabo som heter det.

Gjest Arlequin
Skrevet

Personlig er jeg ganske så lei det navnet, men det er fordi jeg bodde i USA i en periode og det føltes som om annenhver jente het Jenny/Jenni (Og "alle" guttene het Justin) :murvegg:

Så jeg fikk min dose... hehe

Men helt objektivt er det jo et fint navn selv om jeg mest ser på det som et kallenavn for Jennifer.

:)

Skrevet

Det er 6263 kvinner som har Jenny som første fornavn.

Det er 3047 kvinner som har Jenny som eneste fornavn

Ikke så veldig sært, med andre ord, og jeg vil påstå at det vil være både ungsau og gamlingser i den haugen. :hihi:

Hvis du liker det, gå for det!

Skrevet

Helt greit navn, vet om både unge, middelaldrende og gamle med det navnet. Ganske tidløst, og det er jo bra :)

Gjest Gjest_Tora_*
Skrevet

Jenny er fint navn, har aldri tenkt gammel dame :)

Vet om to Jenny, Skavlan og ei annen som også er veldig pen, søt og snill :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...