Gå til innhold

eksen i kyrkjå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen til han eg skal gifte meg med har spørd om ho kan få lov å komma i kyrkjå når me skal gifta oss,dei har to unger ilag frå tidligere av.Greit eller ikkje greit at ho kjem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kirka er vel åpen for alle. Men jeg må si det er spesielt å dukke opp i eksens bryllup. Regner med at barna skal være med på den store dagen, og at det ikke er for at de skal få være til stede hun må komme.

Skrevet

kirka er åpen for alle, så hun hadde ikke trengt å spørre, men kunne rett og slett bare kommet. Når hun faktisk spør, er det vel verken grunn til å bli sur eller si nei, er vel bare hyggelig om hun gleder seg over exens store dag.

Skrevet

For oss hadde det vært helt naturlig om hans eks var tilstede både under vielse og festen. Men det er fordi vi omgås i det daglige ellers også.

Vi kunne faktisk hatt så humor rundt det at om det var motsatt kjønnsroller kunne eksen vært den som fulgte opp og "gav" bort.

Min eks derimot- vel- siden han forstatt ønsker meg tilbake hadde dette vært veldig unaturlig.

(Vi har begge barn med våre ekser).

Skrevet

Hvis det ikke er noe uvennskap mellom deg/han og henne, så ser jeg ikke problemet. Det er vel ikke slik at hun sitter på benken og stortuter, klar for å "protestere"?

Skrevet

Ser ikke helt problemet her.

Jeg gifter meg om to måneder, og eksen min (faren til barna mine) og samboeren hans har selvfølgelig fått invitasjon til kirke, middag og fest.

Skulle da bare mangle.

Skrevet

Du må nesten bare gjøre det som føles mest naturlig for deg/dere. Dette er deres store dag og da er det synd om det er gjester til stede i kirken som du/dere helst ikke vil ha der :) Om forholdet dere i mellom er bra, spiller det liten rolle om hun er til stede eller ikke :)

Skrevet

Det må da bare være hyggelig, hun har jo til og med vært så høflig at hun har spurt om det er greit ?

Skrevet

Om det er greit eller ikke greit?

Det kommer da helt an på deres forhold :)

Som gjest hadde jeg ikke tenkt så mye over det, egentlig. Så lenge hun føler det er naturlig å komme og dere synes det er naturlig å ha henne der, så er det da bare å la det stå til?

Men det kommer an på. Min manns eks hadde ikke på noen måte vært velkommen. Hadde hun troppet opp i kirka hadde det bare vært for å være jævlig, det finnes de som har sånne motiver også. Så derfor, det kommer helt an på hvordan forholdet dere imellom er. Hva gjestene tenker, synes jeg ikke du skal bekymre deg om.

Skrevet

Takker for alle svar! Synst det er vanskeligt å veta kva eg skal gjere,me har vel kun eit høflighetsforhold pga.ungene. Ho har lagd ein del kvalm opp gjennom årena me har vært ilag og prøvd å få han tilbake fleire ganger. Veit at det er mangen i familien som kommer til å reagere på at ho er tilstede. Og eg veit at ungene blir heilt fjollete når ho er tilstede og. Så har vel egentlig ikkje så lyst til å ha ho der men føle eg må sei ja for å ikkje laga noko bråk og surskap

Skrevet

Da ville jeg sagt på en pen måte at du ikke synes det er naturlig, men at du satt pris på at hun spurte.

Du kan jo ikke nekte henne å komme, men vise at du ikke egentlig ønsker det.

Skrevet

Har man fellesbarn så syns jeg det er naturlig.

Skrevet

Jeg hadde eksen til mannen som forlover :laugh:

De var riktignok ungdomskjærester da, og vokst opp sammen. Jeg fikk en god venninne med på kjøpet da jeg ble kjent med mannen. :)

Skrevet
Har man fellesbarn så syns jeg det er naturlig.

Jeg er enig i at det er en selvfølge at barna kommer, men ikke eksen.

Har man et godt forhold til eksen, er det jo helt greit.

I ts tilfelle har eksen forsøkt å få mannen hennes tilbake, bla. Da er det ikke en selvfølge.

Barna kan passes av besteforeldre el.

Det blir jo litt av det samme med jul, bursdager ol. Det er ikke en selvfølge å feire sammen med eksen da heller.

Skrevet

Hadde du hatt et godt forhold til henne ville det jo vært helt uproblematisk. Du føler deg tydeligvis ikke komfortabel med det - og denne dagen handler om deg og din tilkommende. Det er helt i orden å si at du ikke ønsker hun skal være der.

På den andre siden, kan det være en brobygger? At dere har en fin og hyggelig dag i et godt lag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...