Corine Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Hei alle html- eksperter, Sitter og prøver å lage en nettside. Problemet som oppstår er følgende: Nettsiden ser perfekt ut på min PC, men annerledes ut på andre datamaskiner. Fikk tlf fra en venninne, som sa at deler av teksten lå bak bilder, noe gikk over i hverandre osv.... Hva kommer dette av? Rimelig forvirret jeg nå......
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 Mye som kan endre utseende på nettsider. Venninnen din bruker kanskje en annen nettleser enn deg? Hun har kanskje en annen skjermoppløsning? Har du en lenke til hjemmesiden din?
Corine Skrevet 20. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. april 2009 aha, takk :-) Det er kanskje det som er problemet. Ser nå at siden ser litt annerledes ut i Internet Explorer enn i Firefox som jeg bruker. Hvordan kan dette problemet best løses da? (har ikke så lyst til å vise frem nettsiden offentlig her..)
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #4 Skrevet 20. april 2009 Hehe, skjønner. Det er viktig å skrive skikkelig html-kode, med en egen css som bestemmer stiler, farger, osv. For å sjekke om kodingen din er bra kan du validere siden her: http://validator.w3.org/ Hvis html.koden ikke er korrekt, må nettleseren gjette seg til hva som menes, og nettleserene kan gjette seg frem til forskjellige ting. Du strengere og mer korrekt du er med html-kodingen din, jo likere ser siden ut i forskjellige nettlesere.
skrue Skrevet 20. april 2009 #5 Skrevet 20. april 2009 Tja, ved å passe på at man følger alle standarder og i noen tilfeller koder spesielt for ulike nettlesere. Man bør ha Opera og Safari i bakhodet også.
Corine Skrevet 20. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 20. april 2009 Takk for svar! Da ble jeg litt klokere, og skal prøve meg frem.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå