Gå til innhold

Blir sliten av å ikke prate

Anbefalte innlegg

Gjest Wacmoc
Skrevet

Er det fler enn meg som blir "rare" og slitne i munnen av å ikke prate på en liten stund? jeg er ei sikkelig skravlekjærring, elsker å prate, og har somregel noe å si. Er tider hvor jeg prater på innpust og utpust, og fort som fy så det er umulig å få med seg noe.

Nå har jeg ikke sagt noen ting ( med unntak av noen ord til bikkja ) siden igårkveld og er kjemperar og sliten i munnen, er ekkelt og merkelig. Blir sånn når jeg ikke prater.. Er ekstremt irriterende. xD Er det virkelig sånn at munnen min blir sliten av å ikke prate? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det fler enn meg som blir "rare" og slitne i munnen av å ikke prate på en liten stund? jeg er ei sikkelig skravlekjærring, elsker å prate, og har somregel noe å si. Er tider hvor jeg prater på innpust og utpust, og fort som fy så det er umulig å få med seg noe.

Nå har jeg ikke sagt noen ting ( med unntak av noen ord til bikkja ) siden igårkveld og er kjemperar og sliten i munnen, er ekkelt og merkelig. Blir sånn når jeg ikke prater.. Er ekstremt irriterende. xD Er det virkelig sånn at munnen min blir sliten av å ikke prate? :P

Jeg er motsatt, hvis jeg må sitte og skravle i et sånt tempo blir jeg utslitt... Har opplevd noe av det samme som du sier, men da var jeg alene på fjellet i 3 uker, uten å veksle et ord med noen andre. Begynte på et tidspunkt å snakke med meg selv etter bare 1-1,5 uke. :)

Gjest Wacmoc
Skrevet
Jeg er motsatt, hvis jeg må sitte og skravle i et sånt tempo blir jeg utslitt... Har opplevd noe av det samme som du sier, men da var jeg alene på fjellet i 3 uker, uten å veksle et ord med noen andre. Begynte på et tidspunkt å snakke med meg selv etter bare 1-1,5 uke. :)

Hehe. Har alltid vært gira og pratsom. Har mye meninger :P

3 uker aleine så hadde jeg blitt gal.. Er jeg aleine i mer enn 2 dager går jeg på veggen.. xD

Skrevet

Kanskje du bare merker gangsperren i kjevemuskulaturen, nå den endelig får litt hvile? :ler:

Skrevet

Hehe, dersom jeg ikke får snakket på noen timer, så begynner jeg å synge eller snakke litt for meg selv. Jeg føler at jeg må få "brukt" stemmebåndene mine:D

Det var skikkelig ille før da jeg hadde eksamen/ tentamen. Da kunne jeg sitte i noen timer uten å snakke, så da måtte jeg gå litt ut sammen med en vakt å prate litt tull mens jeg trakk luft, eller så har det faktisk hendt seg at jeg måtte hoste og harke litt sånn at jeg fikk brukt stemmen min litt...hehe, høres utrolig snålt ut, men jeg føler det sånn...

Skrevet

Det er sånne som deg som gjør at menn tror vi er en gjeng kaklende og hjernedøde idioter. Lær deg å styre kjeften. Jeg blir flau.

Skrevet
Kanskje du bare merker gangsperren i kjevemuskulaturen, nå den endelig får litt hvile? :ler:

Ha ha, akkurat det tenkte jeg og... :ler:

Skrevet
Det er sånne som deg som gjør at menn tror vi er en gjeng kaklende og hjernedøde idioter. Lær deg å styre kjeften. Jeg blir flau.

:fnise:

Gjest Cipheria
Skrevet

Eg er omvendt; eg kan stoppe midt i ei setning fordi eg ikkje orkar prate meir. Om morgonane, rett etter at eg har stått opp, likar eg ikkje at folk pratar til meg. Blir irritert dersom nokon snakkar til meg mens eg sit på datamaskina og, når eg tenkjer meg om. Eller når eg les. Eller når eg generelt vil ha fred. Hehe.

Skrevet

Også motsatt. Blir sliten i kjeften når jeg har snakket mye.

Skrevet

Jeg flyttet (les flyktet) hjemmefra som sekstenåring, ene og alene fordi moderens maskingeværskjeft aldri ga hjernen min et minutts hvile. Hadde enda noe blitt sagt. Hadde gamlingens uforbeholdne støtte.

Finns det ikke noen slags sånn Anonyme Retorikere, eller noe? :ler:

Gjest Vanilli
Skrevet

Blir sliten når jeg snakker for mye ja..

Nå er jeg pratsom av meg, men lirer ikke av meg alskens irriterende opplsyninger til de som er rundt meg heller.. Man MÅ ikke opplyse om alt. "Skal ta meg et glass vann". "Jeg skal skifte genser". Hadde en bekjent en gang og fyttihelvette som det var prating... i ett sett, om de mest utrolig kjedelige ting..... Ble helt ør i hodet. Nekter å bli sett på som en sånn en! =)

Skrevet

Yes, men den snakkes ikke om..

Skrevet
Yes, men den snakkes ikke om..

Ha ha ha! Good one! :hoho:

Skrevet
Også motsatt. Blir sliten i kjeften når jeg har snakket mye.

Samme her!

Gjest Wacmoc
Skrevet

Haha. Bra jeg har venner og kjæreste som liker at jeg prater og syntes jeg er interessang da :)

Jeg får nesten begynne på AR!

Gjest blablablaa
Skrevet
Jeg flyttet (les flyktet) hjemmefra som sekstenåring, ene og alene fordi moderens maskingeværskjeft aldri ga hjernen min et minutts hvile. Hadde enda noe blitt sagt. Hadde gamlingens uforbeholdne støtte.

Eplet faller ikke langt fra stammer, skjønner vi.

Skrevet

Nei, sånn har jeg det gudskjelov ikke. :fnise:

Jeg prater mye i maniske perioder, men blir ikke "støl" i kjeven når jeg prater normalt eller lite!

Jeg blir sliten i hue og svett i øra av at andre prater i ett kjør og ikke lar andre komme til ordet - faktisk ganske irriterende! :klaske:

Skrevet

Jeg blir snarere sliten av å prate mye og lenge, jeg, men det kommer litt an på hvem jeg prater med, også. Og så er det slitsomt å sitte og høre på slike som godt kan snakke og snakke og snakke i timesvis uten egentlig å ha noe interessant å si, eller som bruker fem minutter på å si noe som like godt kunne vært sagt på en brøkdel av tiden. Tomme tønner ramler mest...

Skrevet
Haha. Bra jeg har venner og kjæreste som liker at jeg prater og syntes jeg er interessang da :)

Jeg får nesten begynne på AR!

Jo men hvor mange er det som tør å si rett ut seriøst at du snakker så mye at man sprekker av irritasjon ?

Det er typisk at folk sier "neida, bare koselig det!" " ja det er voldsomt interessant å høre om den gamle skilpadden til Onkel Kåre på Vestlandet"... Er det i ett eneste kjør slikt unødvendig gulp som hvis du tenker etter, egentlig kanskje ikke hadde vært så interessant for deg å høre fra andre folk, så hold det heller inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...