Gå til innhold

Gjør du noe lurt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, har du noen lure hverdagstriks som andre kanskje ikke har tenkt på selv på lager? Det er alltid muligheter for å gjøre ting enklere, bedre, sunnere, raskere, smartere og billigere, men ikke alltid like lett å komme på hvilke tiltak som må til, så la oss dele noen triks :) Jeg legger tråden på generell debatt, for her er det rom for tips av alle slag. Jeg begynner:

- Jeg bruker elektrisk tannbørste, og føler at tennene blir mye renere enn før. Forhåpentligvis sparer jeg inn de 500 kronene tannbørsten kostet neste gang jeg skal til tannlegen.

- Jeg har alltid kjøpt dyre treningstopper fra Nike, Adidas etc., men har oppdaget at toppene fra h&m til under hundrelappen er like gode (og fine).

- Jeg har funnet ut at hvis jeg drikker et stort glass vann før maten forsyner jeg meg myye mindre av brusen (ganske obvious egentlig, men dog...)

- Jeg blander en raspet gulrot i tacofyllet, det både drøyer og gjør fyllet saftigere. Kjempegodt!

- Jeg har kjøpt meg duftlampe på kremmerhuset, så nå lukter det alltid godt her.

- Er det noe jeg skulle ha gjort, og det tar meg under to minutter å fikse det, gjør jeg det med en eneste gang. (Dette er det mest effektive tipset jeg noensinne har fått!)

Mer følger når jeg kommer på det.

Del du også, da vel!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_elvira_*
Skrevet
Ja, har du noen lure hverdagstriks som andre kanskje ikke har tenkt på selv på lager? Det er alltid muligheter for å gjøre ting enklere, bedre, sunnere, raskere, smartere og billigere, men ikke alltid like lett å komme på hvilke tiltak som må til, så la oss dele noen triks :) Jeg legger tråden på generell debatt, for her er det rom for tips av alle slag. Jeg begynner:

- Jeg bruker elektrisk tannbørste, og føler at tennene blir mye renere enn før. Forhåpentligvis sparer jeg inn de 500 kronene tannbørsten kostet neste gang jeg skal til tannlegen.

- Jeg har alltid kjøpt dyre treningstopper fra Nike, Adidas etc., men har oppdaget at toppene fra h&m til under hundrelappen er like gode (og fine).

- Jeg har funnet ut at hvis jeg drikker et stort glass vann før maten forsyner jeg meg myye mindre av brusen (ganske obvious egentlig, men dog...)

- Jeg blander en raspet gulrot i tacofyllet, det både drøyer og gjør fyllet saftigere. Kjempegodt!

- Jeg har kjøpt meg duftlampe på kremmerhuset, så nå lukter det alltid godt her.

- Er det noe jeg skulle ha gjort, og det tar meg under to minutter å fikse det, gjør jeg det med en eneste gang. (Dette er det mest effektive tipset jeg noensinne har fått!)

Mer følger når jeg kommer på det.

Del du også, da vel!

-jeg vasker kjøkkenbenken hver kveld, bruker stålull på vanskelige flekker

(dette er vel litt selvsagt men det gjør så godt at det alltid er reint!)

-ellers,når du har gjort en god treningsøkt eller ryddet i huset,

smør deg inn med bodylotion.Gjør dette minst 2 ganger i uka.

garanterer god følelse etterpå;)

-når du får lyst på noe søtt, ta deg en kopp te eller litt sjokolade med

over 70% kakaoinnhold.

sink tilskudd kan også hjelpe;)

-

Gjest Grafica
Skrevet (endret)

-Jeg vasker koketoppen hver gang jeg har brukt den, slik at den alltid ser ren ut. Mye mer fristende å lage mat på den da :)

-Skyller alltid av kopper, tallerkner, boller osv. med en gang, slik at oppvasken tar minst mulig tid når den skal taes

-Barberer armhulene når jeg tar på deodorant! Altså tar på deo, barberer, og tar på mer deo. Forhindrer røde prikker, og er en kjapp måte å barbere på hver eneste dag. Deo må man ha på likevel, og det tar bare 30 sekunder mer å barbere samtidig.

-Sunnere "brus: Naturell Bon Aqua blandet med forskjellige typer juice. Bon Aqua er best til dette, siden den inneholder mye mindre salt enn Farris.

Endret av Grafica
Skrevet

Gjør klar klær, frokosttallerken ol kvelden før. Sparer masse tid.

Lys som skrur av og på seg selv i entreen. Bevegelsessensor. Supersmart. Har det ute også.

Går direkte til papiravfallet med reklame etc som kommer i posten.

Har på hverdagsalarm på vekkerklokka (mobilen), slipper å tenke på det hver eneste kveld.

Skrevet
Går direkte til papiravfallet med reklame etc som kommer i posten.

Eller sett "Nei takk til reklame"-klistremerke på postkassen, så får du ikkje reklamen i utgangspunktet!

Skrevet

*Setter kaffetrakteren kaffegrutholder på gløtt når den er brukt slik at kaffegruten tørker før jeg putter den i matavfallet og dermed blir ikke avfallet så fuktig.

*Halvblander fun light saft (flere ulike smaker fungerer veldig bra) med grønn te (kjøper på helsekost) og har den stående i kjøleskapet hele tiden. Sunnere enn brus og sunnere enn saft og veldig godt. Jeg koker en kanne te av gangen og blander den ut med vann til jeg har en full en og en halvliterflaske i kjøleskapet og blander dermed hver gang karaffelen med saft og te er tom.

* Jeg kjøper elg hver høst. Da har jeg alltid masse kjøtt i fryseren og kan tære på det på trange økonomiske dager. Jeg plukekr bær og fryser det ned også :)

*Smører meg alltid inn med bodylotion fra topp til tå etter bad og dusj - huden min er myk og sjelden tørr. Om jeg har det travelt bruker jeg babyolje.

* Er jeg supertørr på beina så smører jeg meg med superfet krem, trekker en plastpose utenpå og raggsokker utenpå det igjen. Sitter med det minst en hel kveld - helst bør man sove med det over natta. Garantert myke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...