Gjest Gjest_meg_* Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Min far har uhelbredelig kreft, diagnosen fikk han i desember. Formen er dårligere og vil vel bare fortsette å gå nedover... I juni skal min kjære og jeg gifte oss. Vi planla dette i januar- til tross for at vi viste om sykdommen. Håpet på denne måten å kunne inkludere ham på vår store dag (egoistisk tanke kanskje?). Nå har en tante som tidligere har hatt hjernesvulst fått beskjed om at hun muligens har tilbakefall, og må på videre undersøkelser og om de finner noe må hun behandles. Sitter her og er uendelig trist. Og synes kanskje det blir helt feil å feire oss i juni når situasjonen er som den er.. Hva skal man gjøre?
Bomull Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 Har dere snakket med de som er syke da? Hvis de likevel ikke orker å møte i bryllupet kan det hende det legger en så stor demper på feiringen at det kunne vært bedre å vente.
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 de vil så gjerne være med, men vil at vi skal holde det uten dem. Jeg vet ikke om vi orker. Og jeg vet heller ikke om det er riktig av oss å gjøre det.
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #4 Skrevet 20. april 2009 Jeg vet ikke... men: Jeg ville trodd at et bryllup var noe som din far kunne ha å glede seg til, og at det vil være en stor ting for ham å få med seg. Men hør med de som står rundt deg, som kanskje også skal involveres i planlegging og hjelping og slikt - som din mor og dine søsken? Hvis det blir for mye for dem, synes jeg dere bør respektere det. Jeg synes uansett dette ville vært et fint tema å ta opp i familien før du bestemmer deg for noe.
InaMina Skrevet 20. april 2009 #5 Skrevet 20. april 2009 (endret) Jeg har en far som desverre har uhelbredelig kreft, hadde vi fått til å gifte oss i år så hadde vi gjort det, for å være helt sikker på at han er i form til å delta i bryllupet. Men, på grunn av min kommende manns jobb, så er det fysisk umulig for oss å gifte oss før 08.2010, så da blir det det. Jeg håper selvsagt han enda er blandt oss slik at han kan delta, og jeg vet at han vil prøve å delta såfremt det er mulig. Ivartfall bare for en stund i det minste. Endret 20. april 2009 av InaMina
Gracee Skrevet 20. april 2009 #6 Skrevet 20. april 2009 Min far har uhelbredelig kreft, diagnosen fikk han i desember. Formen er dårligere og vil vel bare fortsette å gå nedover... I juni skal min kjære og jeg gifte oss. Vi planla dette i januar- til tross for at vi viste om sykdommen. Håpet på denne måten å kunne inkludere ham på vår store dag (egoistisk tanke kanskje?). Nå har en tante som tidligere har hatt hjernesvulst fått beskjed om at hun muligens har tilbakefall, og må på videre undersøkelser og om de finner noe må hun behandles. Sitter her og er uendelig trist. Og synes kanskje det blir helt feil å feire oss i juni når situasjonen er som den er.. Hva skal man gjøre? Da min mor var døende av kreft fremskyndet søsteren min bryllupet sitt så mamma kunne være med. Det er noe alle satte pris på, både mamma og resten av familien. Hadde jeg vært forlovet på den tiden hadde jeg helt klart gjort det samme. Det er selvsagt vondt og trist at familiemedlemmer er alvorlig syke, men tenk på så flott å ha hatt de med dere på denne store dagen deres! Når det er sagt, det som var riktig for vår familie er ikke nødvendigvis riktig for andre familier.
Gjest Eithne Skrevet 21. april 2009 #7 Skrevet 21. april 2009 Ut fra egen erfaring ville jeg sagt nei. Ikke utsett. Dette er en dag som jeg er sikker på at din far vil ha stor glede av selv om han kanskje er svak. Det er en trist situasjon dere er i, men jeg ville ikke utsatt. Som Gracee sier kan dere evt fremskynde bryllupet også.
jane_austen Skrevet 21. april 2009 #8 Skrevet 21. april 2009 Enig i at dere ikke bør utsette, men heller kanskje fremskynde det hvis dere har mulighet til det. Er sikker på at faren din ønsker å få muligheten til å være med og oppleve bryllupet selv om han kanskje ikke orker å bidra så mye... Trist som det er med en sånn diagnose ville jeg nok gjort mitt beste for at min far kunne vært med, for både min og hans del...
ashera Skrevet 21. april 2009 #9 Skrevet 21. april 2009 Jeg tror ikke jeg ville ha utsatt. Kanskje både dere og han trenger at det skjer noe hyggelig nettopp i en slik situasjon.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #10 Skrevet 23. april 2009 Tror du ikke at det er hyggelig både for din far og din tante å tenke på bryllupet deres? Jeg synes det er viktig å ikke legge ting til side fordi noen er syke. Du vet heller ikke hvor lenge det vil vare, kanskje blir han bedre og lever en god stund til... Skal dere vente til han har gått bort da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå