Gå til innhold

Hører min egen puls slå i øret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er også plaget med å høre egen puls i ve. øret, men i tillegg har jeg kronisk dottfølelse i samme øre...Ingen funn hos øre/nese/hals, så jeg aner ikke hva det kommer av. Dotten i øret har vært der i mange år! Plagsomme greier...

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg har slitt med noe lignende de siste ukene. Jeg blir veldig urolig og stresset over det, fordi jeg opplever pulslyden som veldig rask, vil tippe jeg hører ca. to slag i sekundet. Hos meg er det kun på venstre øre. Jeg får det også i perioder på dagtid. Opplever også et press eller trykk i kroppen ved dette, spesielt nr jeg ligger. Flere som har det slik? :sjenert:

Skrevet

Man hører det vel om natten fordi øret gjerne er presset ned mot madrassen?

Prøv å press hånden din mot øret om dagen og, så vil du også høre pulsen :)

Har forresten hatt samme greia hele livet, trodde det var sånn for alle jeg :fnise:

• Liker 1
  • 1 år senere...
Skrevet

Problemer av ingenting? Eh... nei - ikke når det dunker i ørene hver kveld slik at en ikke får sove. Det er da forståelig at en forsøker å finne forklaringer? Bankingen i øret kan være en slags tinnitus, som kan ha sin årsak i sykdom. Du bør gå til lege for å være sikker på at du ikke er syk.

Skrevet

Får det ved migreneanfall jeg også.

Skrevet

Hvis det er raske dunkelyder så kan det være en slags leamus, tensor tympani syndrom, jeg har det selv i blant når jeg legger meg. Ellers hvis man hører pulsslag så kan det være øresus eller tinnitus.

Meeeeen denne tråden er ganske gammel, selv om den selvsagt er relevant for folk ennå

Anonym poster: 21c2efe6d8bfacd95bc679392fff0106

Skrevet

Man hører det vel om natten fordi øret gjerne er presset ned mot madrassen?

Prøv å press hånden din mot øret om dagen og, så vil du også høre pulsen :)

Har forresten hatt samme greia hele livet, trodde det var sånn for alle jeg :fnise:

Det trodde jeg også! Jeg hører ofte min egen normalhastige puls når jeg skal sove, i hvert fall om jeg har pressa hodet ned i madrassen eller begynner å tenke over det. Det er ikke farlig :)

Skrevet

Etter en stor operasjon opplevde jeg også dette kraftig, både på dagtid og kvelden, natta. Fikk ikke sove så høyt og ubehagelig var det. Jeg led av blodanemi og jernmangel også etter operasjonene . Kan hende det var det som utløste det.

Heldigvis er det over nå. Kan fremdeles av og til kjenne puls ved øret når jeg ligger med øret mot puten

Anonym poster: 5872aeb3889eccf4e9112b0ea851bf94

Skrevet

[quote name=:)' timestamp='1240265321' post='6815263]

Jeg har ingen løsning, men må bare si at det er herlig (missforstå meg riktig) at andre også hører pulsen sin i ørene! Trodde jeg var alene om det :lete:

• 4 måneder senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har det samme innimellom. Den første gangen det skjedde (for en god del år siden), varte det noen uker, og jeg la faktisk ikke merke til at det ble borte.

Noen måneder senere kom det tilbake, da gikk jeg til legen og fikk vite at blodtrykket mitt var normalt, og at det ikke var uvanlig med hjertebank, som "ørepuls" visstnok var et eksempel på. Man hadde ikke alltid noen forklaring heller. Det forsvant ikke så lenge etter.

Den tredje gangen var etter et par år, da "visste" jeg at det ville gå over, men denne gangen ble det bare tydeligere og tydeligere. Gikk til legen, fremdeles normalt blodtrykk og ingen symptomer, og merkelig nok forsvant det like etter.

I ettertid (i samtale med legen) har jeg funnet ut at bekymringer, stress og angst kan ha vært med på forsterke det, og når jeg ble redd for hva som var galt, ble det forsterket.

Jeg får det fremdeles innmellom (annenhvert år, kanskje), noen ganger som "ørepuls", andre ganger som regelrett hjertebank, etter at jeg har lagt meg, og hvis jeg går inn i en slags "ond spiral", pleier det å være nok for meg å ta en helsesjekk, så forsvinner angsten og dermed hjertebanken.

Så for min del er det mye psykisk inne i bildet, i hvert fall i de tilfellene at det "galloperer".

hei, jeg og har fått noe ørepuls i øret mitt. har hatt det en uke ca. merker det dukker opp når jeg strekker meg, eller er litt oppstemt. det er ikke vondt, men er jo ubehagelig når det skjer. tenker på om det kan være noe i form av blodtrykk, eller stress. har egentlig ikke så høyt blodtrykk, men går på blodtryksmedisin. har og hjertebank innimellom, men det har jeg hatt lenge. håper ikke sneglehuset inni der har tenkt å bytte øret, vil jo gjerne ha det så lenge jeg lever for å sette det litt på spissen hihi.

Skrevet

ååh... dårlig samvittighet for noe?? the tell tale heart :D

Skrevet

Jeg får det når jeg har migrene, men også hvis....jeg legger hånda for ene øret, eller legget øret mot en pute. Det er nok det som skjer. Pulsslag kan du kjenne overalt på kroppen, ikke bare i halsen og håndleddet. Kjenn bare etter i lysken, ja til og med i under- eller overleppa.

• 2 år senere...
Skrevet

Ser dette er blitt svart på for lenge siden, men altså, jeg har fått det eller rettere sagt hatt det prbl.i et par år nå. Har normalt blodtrykk jeg også, men den bankinga høres hele tiden.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, tussi680 skrev:

Ser dette er blitt svart på for lenge siden, men altså, jeg har fått det eller rettere sagt hatt det prbl.i et par år nå. Har normalt blodtrykk jeg også, men den bankinga høres hele tiden.

Jeg ble kvitt dette med å høre pulsen i øret etter at jeg var på legesenteret og fikk skylt ørene (det var tett av ørevoks i øregangen innerst mot trommehinna)

Anonymkode: eec52...27e

• 2 år senere...
Skrevet

Hei,litt sent dette men det er tre medikamenter som er positivt testet for akkurat denne bivirkningen som er såpass ubehagelig at det kan gå ut over den nattesøvnen enhver må ha om dette er farlig ber jeg de som er plaget av dette å kontakte sin fastlege/spesialist om.

1. Norspan Plaster

2. Fentanyl Plaster

3. Oxycontin tabletter både depot og vanlige

Fellesnevneren for alle disse er at de inneholder Morfin som er ferdigomdannet og som dermed ikke må innom leveren for å konverteres til dette sterke smertestillende opiatet.

Det er en kjennsgjerning at dette er et legemiddel som kan føre til pustestans om det kombineres med alkohol eller andre opiater og Benzodiazepiner.

Det hemmer dessuten hosterefleksen ganske så effektivt noe som er meget uheldig om man blir forkjølet eller har lungebetennelse.

Det påvirker dessuten den "glatte" muskulaturen slik at avføringsvansker fort kan oppstå.

Avhengighet og Abstinenser er spesielt sett ved bruk av nr 1 og 2.

Konservative leger og spesialister skriver heller ut Oxycontin istedenfor Paralgin Forte (der morfinen bli rtil i leveren da det er en utbredt misforståelse at man lengre ikke har lov å kjøre bil når man går på langtidsbehandling for kroniske sterke smerter vha Paralgin Forte. Dette er bare tull, men, man MÅ ta minimum tre Paralgin Forte i døgnet for å opprettholde en jevn konsentrasjon slik at "rusopplevelse" unngås. Man kan ta inntil seks vanlige Paralgin Forte ved kroniske smerter å kan kjøre bil klasse B etter minst en uke på denne type smertebehandling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...