Gå til innhold

Bryllupskake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære har bestemt at vi ikke skal ha marsipankake, og det er helt greit. Men hva skal vi ha da? Hehe

Hva skal dere ha?

Lager dere selv, eller bestiller dere?

Hvis dere bestiller, hvor bestiller dere og hva kostet det?

Noen som allerede er gift? Hva gjorde dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mann har og bestemt at me skal ha marsipankake så då bestemte eg at marsipanen skal være turkis og pyntet med ekte kvite roser som går igjen i fargevalget i byllupet vårt.

Ellers så skal me ha diverse av andre kaker som ostekake og sjokoladekake osv.

Ellers så kan du jo ha forskjelligt fyll i bryllupskaken f.eks fromasjer,frisk frukt,vaniljekrem. Gå på eit konditori så hjelper dei deg med å finne ut av det. Her eg bur koster bryllupskakene fra 1000 til 2500 kr. Veit dei e mykje dyrere i Oslo området.

Skrevet

Vi liker ikke marsipan, så det blir marshmellowfondant som et lokk på vår sjokoladekake.....tror det blir kjempefint! :) Vi har noen hobbybakere som skal bake for oss, men dette går også an å spørre bakeri/konditori å lage for dere

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet

Vi skal ha tårnkake (kransekake) bakt av moren min. :)

Skrevet

Vi skal ha marsipankake.

Men ikke den tradisjonelle med krem inni. Vi skal ha en whiskeykake med trøffelkrem i. Den er så god. :)

Ettersom jeg lager kaker på bestilling, er det vel naturlig at jeg baker vår egen kake. Jeg gleder meg veldig til å få lage ei bryllupskake akkurat som jeg vil ha den. :)

Andre kaker dere kan ha er ostekake, kremkake, sjokoladekake,konfektkake, terte med frukt, trøffelkake med sjokoladepastalokk, og sikkert mange fler men jeg kom ikke på flere i farten. :)

Ta gjerne kontakt om du vil. :)

Gjest Gjest_Koukla_*
Skrevet
Vi skal ha marsipankake.

Men ikke den tradisjonelle med krem inni. Vi skal ha en whiskeykake med trøffelkrem i. Den er så god. :)

Ettersom jeg lager kaker på bestilling, er det vel naturlig at jeg baker vår egen kake. Jeg gleder meg veldig til å få lage ei bryllupskake akkurat som jeg vil ha den. :)

Andre kaker dere kan ha er ostekake, kremkake, sjokoladekake,konfektkake, terte med frukt, trøffelkake med sjokoladepastalokk, og sikkert mange fler men jeg kom ikke på flere i farten. :)

Ta gjerne kontakt om du vil. :)

Hvor holder du til, Maye?

Vi vil ha treetasjes kake med forskjellig smak i hver etasje. Det skal være til ca 55 personer. Hva kan man forvente å betale for noe sånt?

Skrevet

Vi skal ha marsipankake :) Jeg baker og pynter selv :) Vi vurderte også sjokoladekake trukket med sukkerpasta.

Skrevet

vi skal heller ikke ha noen tradisjonell marsipankake, har lyst på noe med sjokolade i.

Tenkte egentlig å bake selv, men vet ikke helt om jeg tør :sjenert:

Har kjøpt inn stativ til bryllupskaka, men...får vurdere litt.

Kanskje jeg skal satse på deg Maye :fnise:

Skrevet (endret)
Hvor holder du til, Maye?

Jeg holder til i Trondheim jeg. :)

Vi vil ha treetasjes kake med forskjellig smak i hver etasje. Det skal være til ca 55 personer. Hva kan man forvente å betale for noe sånt?

Jeg tar ca 35 pr kakestykke. Hva man må betale er jo veldig avhengig av hvor man bestiller. Man får litt hva man betaler for synes jeg. :)

vi skal heller ikke ha noen tradisjonell marsipankake, har lyst på noe med sjokolade i.

Tenkte egentlig å bake selv, men vet ikke helt om jeg tør :sjenert:

Har kjøpt inn stativ til bryllupskaka, men...får vurdere litt.

Kanskje jeg skal satse på deg Maye :fnise:

Helt greit ja. :)

Endret av Maye
Skrevet (endret)

Tror vi gaar for en tre-etasjes sjokoladekake (stablekake) med mmf-lokk. Ikke 100% sikkert enda, men blir noe saant tror jeg :)

Faar en hobbybaker til aa lage den for meg.

Endret av GodsChild
Gjest Gjest_Mona_*
Skrevet

Vi var i samme situasjon, men jeg sa til min forlevede at i Norge bruker vi marsipankake, så han tror det blir det. MEN, det bli 2 eller 3 etasjer med suksessterte!!!

Skrevet

Vi skal ha 4etasjers mørk og saftig sjokoladekake da min forlovede ikke liker marsipankake. Min kommende svigermor kommer til å lage denne, mens jeg kjøper stativ over nett. Blomsterdekoratøren kjøper inn noen ekstra roser som blir pynten.

Jeg undersøkte litt hvor mye en 4-5 etasjers kake kom til å koste dersom jeg bestilte gjennom forhandlere i området (Akershus/Oslo), og det hadde da vært snakk om 3-4000,- hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...