MonicaØH Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 Kjæresten min har en HP Pavilion dv9000. Den er vel 2 år gammel, kanskje 2 1/2 år. Den har 160 GB minne, 2 GB minne/ram og webkamera. 17 tommer skjerm osv. (http://www.koshyjohn.com/hp/dv9295ea.jpg) Den kostet 12000 kroner. Nå er det fjerde gang det er noe feil. Hvor mye penger får han igjen for pc'en? Noen som vet? Skriv alt du vet!
Mermaid Blues Skrevet 19. april 2009 #2 Skrevet 19. april 2009 Hvis pc'en er eldre enn et år, har garantien utløpt, så da får han ikke noe erstatning, den må repareres for egen lomme. Dersom det oppsto feil for første gang i garantitiden, og det er samme feil som har gjentatt seg kan det kanskje tenkes at dere kan ta diskusjonen med HP, men når du ikke forteller noe om hva som er galt er det vanskelig å gjette. Dessuten er det ikke noen direkte automatikk i at man skal få igjen pengene for en pc det er noe galt med selv i garantitiden; dersom feilen feks er forårsaket av virus e.l. er garantien ugyldig.
MonicaØH Skrevet 19. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. april 2009 Du kan få igjen penger til ny pc helt til det har gått fem år. Det har vært problemer med nettverkskort, kamera, mikrofon, skjermen og lys på knapper. Er ca to måneder siden sist vi sendte inn, og når vi da fikk den igjen, så han at vi gikk tilbake penger neste gang vi leverte inn hvis det var noe feil. Det må være 4 ganger feil(forskjellige feil) før man får igjen penger. 3 ganger feil(samme feil) får og få igjen penger. Det jeg lurte på var om noen vet hvor mye penger han får igjen.
Pingting Skrevet 19. april 2009 #4 Skrevet 19. april 2009 Du kan få igjen penger til ny pc helt til det har gått fem år. Om det er reklamasjon du mener med dette, så stemmer det at det for PC'er er fem år. Forutsetningen for en reklamasjon er at feilen var tilstede da du kjøpte PC'en (altså at det ikke er årsaket av slitasje, uhell og den slags).
Pingting Skrevet 19. april 2009 #5 Skrevet 19. april 2009 Ang. hvor mye penger du får tilbake: det er ikke sikkert dere får noe, dere har normalt kun rett på at selger betaler reparasjoner. Jeg mener å huske at om varen blir reparert for samme feil gjentatte ganger, så har dere krev på ny vare eller å få hevet kjøpet. Det er også mulig dere kan få argumentert dere frem til å heve kjøpet om det stadig er feil på PC'en, en serviceinnstilt butikk vil godta dette (mulig det finnes egne regler for dette og, det har jeg ikke oversikt over). Ellers vil jeg anbefale Forbrukerrådets nettsider når det gjelder slike saker. Mye nyttig informasjon der, og om man ringer eller sender e-post får man gode svar!
MonicaØH Skrevet 19. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 19. april 2009 Det er krav på ny pc det er snakk om, men det er et pengebeløp han får tilbake i pc. Han får ikke pengene, men en pc til den priser de sier. Jeg vet det ikke er 12 000 han betalte for pc'en, men en annen pris. Er det noen som helst som vet hvor mye "han får igjen"?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå