Convallaria_ Skrevet 19. april 2009 #1 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Kapittel 1: Kjærlighetssorg Da var jeg her igjen, men denne gangen er alt nytt. Jeg er singel (tror jeg da, er vel ikke slått fast og vedtatt riktig enda) Det har jeg aldri vært i mitt voksne liv og det er skummelt å plutselig være det... Er så mange tanker som surrer rundt i hodet. I det ene øyeblikket tenker jeg at det som har skjedd er noe positivt, men så noen timer etter er alt bare beksvart. Var samboeren som gjorde det slutt.. det er jo egentlig ikke helt over enda, samboeren har ikke tatt en endelig avgjørelse enda. Jeg har bor i hvertfall hos mamma og pappa nå så samboere kan vi vel ikke kalle oss :S Selv om jeg har gått og ventet på at det skulle skje, kom det hele som en plutselig overraskelse og jeg er fremdeles i sjokk. Skjønner liksom ikke at 7 år som kjærester og samboere nå er over. Jeg var 18 når vi ble sammen, og nå er det liksom ikke mer?!? Men det er vel vanlig å ha sånne tanker kanskje? Jeg er så trist Også er det fremtiden da... Den er spennende i det ene øyeblikket for så å plutselig gå over til noe som virker så veldig, veldig skremmende. Nå må jeg flytte til et nytt sted, finne et sted å bo, finne noe å fylle all fritiden min med, lage meg et nytt liv på veldig mange måter... Så nå vet jeg ikke helt hvordan det vil gå... i morgen, om en måned og om et år. Håper denne boken kan følge meg på veien. Håper ikke det blir en ensom ferd; dere er alle hjertelig Endret 19. april 2009 av Convallaria_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Convallaria_ Skrevet 20. april 2009 Forfatter #2 Del Skrevet 20. april 2009 Ny dag Jeg våknet i 6-tiden av at sola skinte i ansiktet mitt fra en blå himmel, men når jeg våknet igjen nå har det dessverre blitt overskyet. Skulle gjerne hatt noen solfylte dager! Jeg liker morgenen, det er en fin tid av døgnet. Føler meg ofte mer positiv da, og akkurat når har jeg det ganske bra. Skal få på meg klær og lage meg en latte tror jeg. Viktig å kose seg litt På ettermiddagen reiser jeg inn til byen (tror jeg da, hvis ikke togkaoset setter en stopper for det ). Har heldigvis noen venninner som har sagt ja til middagsbesøk. Følte meg litt frekk som inviterte meg selv... men akkurat nå var det nødvendig. Håper på litt vin, gode samtaler og kanskje noen jentefilmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Convallaria_ Skrevet 20. april 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 20. april 2009 Og nå skinner sola igjen! Da blir det frokost ute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Convallaria_ Skrevet 21. april 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 21. april 2009 Det var så koselig å treffe venninnene i går. Alt er fremdeles kaos i hodet mitt, så det var deilig å få pratet seg gjennom ting, og det flere ganger også Vi spiste god mat og jeg gråt i grunnen mye mindre enn jeg hadde tenkt (men tårer ble det da..) Jeg er så heldig at jeg kan trives i mitt eget selskap også, så før jeg traff venninnene spiste jeg lunsj i byen. Vandret litt rundt og bare så på livet. Før syntes jeg det var ubehagelig å sitte på cafe/restaurant for meg selv, men nå synes jeg bare det er morsomt! Vet ikke helt hvordan dagen i dag blir... skal kanskje hjem til samboeren en tur... gruer meg til det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Convallaria_ Skrevet 21. april 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 21. april 2009 Sambo ville ikke ha meg hjem allikevel, så nå sitter jeg her med vondt i magen pga det. Uff, dette er så vanskelig Prøver å kutte han ut, men klarer ikke å la være å sende sms osv... har bare så lyst til å høre hvordan det går med han Synes det er slitsomt å være hos mamma og pappa også. Lenge siden jeg har bodd hjemme nå og det føles som om at jeg går oppi dem hele tiden. Savner alle tingene mine og har ingenting å gjøre her. Også er nettet her så tregt Men ærlig talt, føler at jeg ikke har noe annet å gjøre her enn å sitte å tenke på hvor trist jeg har det. Det er ikke bra! Nå er kl 20.39 og jeg venter bare på at klokka skal bli så mye at jeg kan gå å legge meg. Har ikke en 8-16 jobb heller, så må liksom finne på noe å gjøre alene _hele_ dagen... Gleder meg til jeg skal på jobb, men det blir ikke før om ganske lenge... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Convallaria_ Skrevet 23. april 2009 Forfatter #6 Del Skrevet 23. april 2009 Nå er det ordentlig vår ute :D Satt på verandaen i går og drakk te og da kom det 3 sommerfugler flyvende forbi. Var veldig fint å sitte der i sola med boka mi. Dagen før var det litt småkaldt å sitte ute, men i går var det bare herlig. Brukte dagen på å rake, så nå er hendene mine fulle av blemmer Er noen svære hauger med løv, men hagen ser fremdeles ut som den ikke er rakt. De er noen timer til med arbeid der ja! Liker å holde på med det når det er så fint vær da.. Nå er det vel tid for frokost i sola igjen :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Convallaria_ Skrevet 24. april 2009 Forfatter #7 Del Skrevet 24. april 2009 Har vært litt frem og tilbake nå. Synes samboeren og jeg prater godt sammen, men vet ikke om vi bør være sammen. Det er litt trist Hentet litt flere ting hjemme i dag, så nå finner jeg forhåpentligvis på mer å gjøre mens jeg bor her. Er ikke noe gøy å ikke ha noe å gjøre.. Gleder meg til helg Skal treffe noen venninner og håper at livet smiler litt til meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Convallaria_ Skrevet 26. april 2009 Forfatter #8 Del Skrevet 26. april 2009 I dag skal jeg inn til byen for å grille med en venninne og sønnen hennes. Håper været holder seg fint, det hadde vært så koselig Er ikke meldt fantastisk vær, men sola skinner meg i hvertfall rett inn i øynene nå. Har kjøpt ananas og druer så skal kutte opp det og ta med vaniljekesam også. Vaniljekesam er et sånt produkt som er såå godt når jeg kjøper det, men så glemmer jeg så ofte å ta det med når jeg er i butikken. Blir flinkere til å spise frukt når jeg har vaniljekesam I går lagde jeg reker med hvitløk, kokosmelk, ingefær og koriander. Namnamnam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertestein Skrevet 26. april 2009 #9 Del Skrevet 26. april 2009 Her vil jeg følge litt med, men har ikke tid å lese boken no. Men skal gjøre det senere. Ha en fin dag så lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertestein Skrevet 26. april 2009 #10 Del Skrevet 26. april 2009 No har jeg lest over innleggene dine. så trist emd deg og samboeren din da. Håper dere finner ut av det. Slike ting er skikkelig fælt. Har en venninne som også nettop har gjort det slutt med typen og flyttet fra han. Sånt er bare så trist Er viktig at du prøver å ikke ta så mye kontakt med han. Du må huske at dette var hans valg, og da skal du tenke "okei, vis han ikke vil ha meg - så vil ikke jeg ha han!". Du skrev at du egentlig hadde ventet på dette lenge, men at det kom som et sjokk når det skjedde. Kansje det er det rette for deg. Tror at det er endel par der ute i verden som er sammen, men som føler at det ikke er riktig, men som ikke går fra hverandre pga de er "avhengig" av hverandre, eller at de tror, tenker og føler at det er slik det skal være. Vis du prøver å være sterk, ikke ta kontakt med han og kun fokuserer på deg selv, så kansje du får andre tanker om ting. Du får gjerne tid til å kjenne på om det er forhold du savner eller han. Er jo supert at du er med venner, og det er såå bra at du har gode venninner du kan komme på middag hos, spoise, drikke litt vin og gråte. Det er viktig, og alle fortjener å ha en slik venn. (til og med Lene i paradise hotel ) Du er heldig som skal grille idag,d et er såå fantastisk godt Jeg elsker å grille sommerkoteletter og maiskolbe. Mmmh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Convallaria_ Skrevet 27. april 2009 Forfatter #11 Del Skrevet 27. april 2009 Så koselig med besøk Liker brukernavnet ditt veldig godt! Var det en spesiell grunn til at du valgte det? Tror at det er endel par der ute i verden som er sammen, men som føler at det ikke er riktig, men som ikke går fra hverandre pga de er "avhengig" av hverandre, eller at de tror, tenker og føler at det er slik det skal være. Det der har du helt rett i.. Har absolutt vært sånn for oss. Akkurat nå er det samboer som vil at vi skal flytte sammen igjen, mens jeg er på vent. Er så redd for at jeg bare skal bli sammen med han fordi det er så trygt og godt. Føler at det er noen viktig ting som mangler hos oss - felles fremtidig drømmer, lidenskap.. ting som er så viktig for et livslangt forhold tror jeg. Så jeg vet ikke hva jeg vil, er fremdeles i tenkeboksen. Samtidig vet jeg jo at vi har hatt det fint sammen, vi deler så mange gode minner... --- Helgen var veldig fin Var ute i byen og grillet med venninnen og sønnen selv om været ikke var helt topp på søndag. Hun hadde tatt med seg så mye, masse grønnsaker og pølser, så vi koste oss ordentlig :D Etter det dro jeg hjem til samboeren og vi hadde en god prat.. Nå er jeg hjemme hos mamma og pappa igjen, og tiden for jobbing nærmer seg med stormskritt :O (fremdeles litt over 1 uke igjen, men det nærmer seg i hvertfall ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertestein Skrevet 28. april 2009 #12 Del Skrevet 28. april 2009 Vet egentlig ikke hvorfor jeg valgte dette nicket. Sikkert pga jeg er en sårbar og følsom jente, og det er hjertet vårt også! Er det ikke rart, at 3 ord kan gjøre deg verdens lykkeligste, og 3 ord gjøre slik at verden går under? Du har "jeg elsker deg", og "jeg slår opp". Syntes du er skikkelig flink, som klarer å stå for det valget du har gjort. Det er jammen tøft. Tror nok vis du finner ut at dere skal prøve igjen, så ville ikke jeg flyttet inn med han. Da ville jeg heller prøvd å være kjærester enn samboer. Man har ikke hastverk med å bo sammen. Og vis dere kun er kjærester, så har dere mye mer tid, rom og tid til å savne hele tiden. Selvom dere da vil være mye sammen, men så er dere ikke så mye sammen som om dere skulle bodd sammen. Du må for all del høre på det indre. Alt blir jo bare verre og vondere vis du velger å prøve igjen, men så vet du innerst inne at det ikke hadde gått så bra. -- Såå kjekt med grilling og sånt da, jeg har enda ikke grillet i år Jeg og E drar til syden no i 2 uker. Gleder meg skikkelig Satser på fint vær og at jeg kan bli bruun Bor foreldrene dine nærm samboer/kjæreste/eks. Hva skal vi kalle han? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 29. april 2009 #13 Del Skrevet 29. april 2009 Innom og hilser på naboen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Convallaria_ Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #14 Del Skrevet 2. mai 2009 Takk for besøk Annie Du sier mye klokt, Hjertestein. Tanker jeg på en måte har tenkt selv, men som er veldig skumle å si selv... God tur til Syden! Hvor skal du? --- Lenge siden jeg har skrevet noe her nå. Har vært veldig opptatt de siste dagene. Har vært med familien og ryddet ut av huset til bestemor og bestefar. Det er så rart å rydde ut to liv av et hus på den måten... Vedmodig for meg, men det må være enda verre for mamma og søsknene hennes. Har funnet meg mye fint da! Noen fantastiske kjoler, mange faktisk (og noen mindre fantastiske ). Koselig å være sammen med familier, reker på verandaen i sola er bra! I dag har jeg vært tilbake hos samboeren. Startet med en krangel før vi klarte å bestemme oss for maling. Begynte å pusse opp litt i tilfelle vi skal selge huset... Det peker vel den veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertestein Skrevet 2. mai 2009 #15 Del Skrevet 2. mai 2009 Åh, skjønner godt at det er rart å rydde ut derfra sombesteforeldrene dine har bodd Håper aldri mormor, morfar og oldemor, jeg liker meg hos de jeg. Det må da være NOEN som aldri dør liksom Krangling er skikkelig dritt Hva kranglet dere om da? Og hvordan føles det når du er med han, er det riktig for deg? Vil du kose med han, holde han i hånden, stryke på han og bare være med han? Har dere snakket sammen om hva dere skal gjøre ang dere? Hva med å være kjærester og ikke samboere? Det hjalp for meg og min kjæreste. Vi bodde sammen, alt ble for tett og vi kranglet hele veien. Så vi flyttet fra hverandre. Og vi har egentlig aldri hatt det bedre. Vi bor litt sammen no, men bare litt. Vi skal finne et større sted å bo. Vi trenger 2 soverom. E trenger privatliv, et sted han kan trekke seg tilbake og lage musikk osv, uten at jeg kommer å maser på han hele tiden. Vis du ikke vil det skal peke mot hus-selging, så må du gjøre noe med det. Vis det enda er sjans med dere, så må dere pleie hverandre. Det som hjelper skikkelig er å late som dere er ny igjen. Flørte masse. Veldig masse. Blinke til han osv. Dra på tur sammen og gjøre bare koselige ting. Men vis det ikke er det du vil, så må du bare komme deg videre. Skjønner det ikke er lett Skulle bare ønske det ordnet seg for deg, vil jo alle skal ha det bra jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 2. mai 2009 #16 Del Skrevet 2. mai 2009 Jeg legger igjen et lite spor her jeg! Vi er i akkurat samme situasjon, jeg er 24 år og singel for første gang. Var sammen med eksen i nesten åtte år, fra jeg var 16. Nå har jeg vært singel i tre måneder, og det går faktisk ganske bra! Det har vært knalltungt til tider, mange dager har jeg hatt lyst til å bli liggende under dyna og stenge alt ute - men alt i alt så går det bra. Jeg begynte også med dagbok her på KG da det ble slutt, og det har hjulpet meg masse! Det er deilig å få lesse alt over på folk som leser det på helt frivillig basis, og samtidig har det hjulpet meg veldig i å sortere tanker og følelser. Det går ikke an å skrive ned det kaoset som er inni en i en sånn situasjon, så dermed har de vært en nødvendighet å rydde opp i hodet før jeg har kunnet skrive noe. Har lyst til å gi deg en god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 2. mai 2009 #17 Del Skrevet 2. mai 2009 Hei hei! Vil bare legge igjen en hilsen jeg, virker som det ikke er helt lett det du går igjennom nå. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå