Gå til innhold

Gutter som er opptatt av kosthold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om gutter som er opptatt av kosthold?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tanita
Skrevet

Kommer an på hvor opptatt de er og hvor mye de eventuelt vet og kan om det. Men et normal forhold til mat og sunt kosthold er bare positivt. Men er man besatt av det og lar det styre "alt" så er det litt spesielt.

Gjest Mea Culpa
Skrevet

Tja ... Har vel ikke saa mange meninger om dem. Det er jo klart det er trist hvis det tar helt overhaand og utvikler seg til en spiseforstyrrelse, men bortsett fra da saa skal de faa lov til aa vaere opptatt av hva de vil for meg. :)

Gjest dalieo
Skrevet

Synes bare det er positivt om gutter er opptatt av kosthold (og gjerne trening) og ikke kaster innpå med grandiosa og cola. Men alt med måte. Når jeg først møtte eksen min var han i overkant opptatt av slikt, og spiste altfor lite og nesten bare havregrøt :forvirret: Sluttet heldigvis raskt med det, og fikk et sunnere og mer variert kosthold.

Men ja; flott med gutter (og jenter) som er opptatt av å ta vare på kroppen sin :tommelsmil:

Skrevet
Hva om han aldri spiser søtsaker?

Det får være hans valg :)

Gjest dalieo
Skrevet

Ja, hans valg. Dessuten tror jeg kanskje det hadde vært litt motiverende å ha en kjempesunn kjæreste. Jeg vet hvertfall at en av mine største "synder" er det å skal kose meg med kjæresten.. unnskyldning for å spise masse usunt.

Skrevet
Ja, hans valg. Dessuten tror jeg kanskje det hadde vært litt motiverende å ha en kjempesunn kjæreste. Jeg vet hvertfall at en av mine største "synder" er det å skal kose meg med kjæresten.. unnskyldning for å spise masse usunt.

Hehe, samme her! Kosecandy på kvelden i armkroken til kjæresten... hardt å motstå!

Skrevet

Men kan dere bli anspente hvis typen ikke spiser usunt?

Skrevet

Jeg blir heller anspent når samboern min spiser usunt. Det fører til at vi alltid har et eller annet i skapet, og det er stressende for min del.

Gjest Bolledeig
Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke hatt noe problem med det, det handler om prioriteringer. Jeg hadde hatt mye større problemer med en godtemums som hele tiden insisterte på å ha alt slags mulig stash liggende til enhver tid, og spise hver eneste dag, nettopp fordi jeg ikke klarer å ha slikt i hus uten å spise det :--P

Endret av Bolledeig
Skrevet

Jeg hadde en gang en kjæreste som ble sur fordi jeg tok noen flak potetgull på en fest. Det føltes ikke noe bra. (Den gangen veide jeg ca 50 kg).

Gjest Gjest_Fanteria_*
Skrevet

Jeg er glad jeg har en kjæreste som er bevisst på hva han putter i seg.

Da vi ble sammen gikk det i junk. Men vi har sammen snudd oss vekk fra det.

Godt å tenke at om jeg absolutt MÅ ha den sjokoladen, så er det bare å ta beina fatt å gå til butikken :P

Skrevet

Hvis man ser bort fra fellesmåltider, er det viktig at du og kjæresten har et likt kosthold?

Gjest Bolledeig
Skrevet

Nei, ikke egentlig. Men man kan jo samtidig sammenlikne det med å være sammen med en som er veldig kresen/sær i matveien, dersom kostholdet blir veldig ensformig eller alt for mange matvarer utelukkes, så er ikke det nødvendigvis så kult uansett om det er sunne eller usunne matvarer som ryker ut. Om den eneste forutsetningen er at det skal være sunt, er det jo vanligvis ikke noe problem om man legger hodet litt i bløt.

Om det skulle f.eks. være et lavkarbokosthold, er det jo ikke verre enn å tilberede en karbohydratkilde ekstra til felles måltider om man ikke ville spise slik selv. Jeg sitter ikke og skuler på kjæresten om vi spiser forskjellige ting til frokost, for å si det sånn :ler:

Skrevet

En sunn holdning til et normalt kosthold syns jeg er en fordel, det bør ikke bli for ekstremt hverken den ene eller andre veien.

Skrevet

Helt greit aa vaere opptatt av aa spise sunt saa lenge han ikke teller kalorier eller tenker for mye paa hvor mye fett og karbs det er i maten (altsaa, ikke hysterisk).

Skrevet

Alt med måte! Menn som er fanatisk opptatt av mat er ikke noe bra. Opplevde en som bare spiste dampet kyllingfillet med ris hver dag uten krydder. Havregrøt uten topping. På en dagsutflukt hadde han kun med bananer og proteinsjokolader.. ble litt sulten den dagen ja. Men hadde heller ikke taklet menn som synes Macdonald er dagens høydare hver dag..grøsse..

Skrevet
Tja ... Har vel ikke saa mange meninger om dem. Det er jo klart det er trist hvis det tar helt overhaand og utvikler seg til en spiseforstyrrelse, men bortsett fra da saa skal de faa lov til aa vaere opptatt av hva de vil for meg. :)

:fnise:

Skrevet

Jeg har et veldig sunt og balansert kosthold selv, men av en eller annen grunn har jeg ikke lyst på en kjæreste som spiser like balansert som meg.Nå holder jeg meg unna søtsaker fordi jeg verken liker smaken eller følelsen jeg får, men jeg synes det er koselig å ha en kjæreste som ikke har noen problemer med å spise tolv stykker pizza. Dette må være kombinert med en 'normal' vekt og at han driver med en idrett, da, ellers blir det litt slask. :)

Men jeg liker ikke gutter som hiver innpå på proteinshaker og spiser tunfisk rett fra boksen mens de tilnærmet brekker seg for å bygge muskler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...