Lillemams Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 Har en Sony Ericsson c905 med elendig batterikapasitet... F.eks Når jeg legger meg om kvelden kan den være 75% og når jeg våkner er den på 20-30%.. Har skrudd av 3G, har ikke bluetooth eller wi-fi aktivert, så det er ingenting som skal tilsi at den skal sluke så mye strøm.... Må hele tiden dra med laderen hvis telefonen plutselig faller i batteri.. Det skal vel ikke være slik? Kjøpte den ny i februar.. Kan jeg gå til forhandler å be om nytt batteri?
Gjest mimmiz Skrevet 19. april 2009 #2 Skrevet 19. april 2009 Det må være noe galt med det batteriet. Merker at det er dårligere kapasitet på batteriet sammenlignet med andre SE tlf, men ikke så galt som med din.
KinderMaxi Skrevet 22. april 2009 #3 Skrevet 22. april 2009 Sånn er det med min også. Grundig irriterende! Jeg kjøpte mobilen min i desember 08, så batteriet er vel neppe slitt Lurer på om jeg skal kontakte SE for å høre med dem om det er et kjent problem med C905...
henine Skrevet 25. april 2009 #4 Skrevet 25. april 2009 Min har også dårlig batteri kapasitet. Jeg har flere venner som også har SE C905. De har også samme problem. Så det kan se ut som Sony Ericsson har ett problem med disse telefonene. Jeg vurderer å kontakte de å høre om de vet om problemet. Og om de kan løse det på en måte.
Kamikatze Skrevet 25. april 2009 #5 Skrevet 25. april 2009 Kanskje de har lagt ut fiks på nettstedet sitt, hvis dette er en programfeil?
Gjest Gjest_helene_* Skrevet 26. april 2009 #6 Skrevet 26. april 2009 Jeg har/hadde samme problemet med min c902. Måtte lade annenhver dag. (Bruker ikke tlf så mye så dette syns jeg var altfor ofte ) Men så var jeg uheldig og ikke fikk ladet den før den gikk tom... Og etter det varte den i 5 dager og det gjør den enda!! Kan jo hende det hjelper for dere og ?
Lillemams Skrevet 26. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 26. april 2009 Takk for svar Har latt den tømmes nesten hver gang (ikke alltid frivillig, men...) Nå har flere taster tydeligvis endret funksjon, så nå må den inn til reperasjon likevel Irriterende, reperasjonen kan ta 5-6uker, og det betyr jo at jeg må kjøpe meg en ny telefon som jeg kan bruke mens den andre blir reparert..... Skikkelig godt kjøp
Gjest Gjest_Helene_* Skrevet 26. april 2009 #8 Skrevet 26. april 2009 Vet hvordan du har det. Vet ikke hvor stor forskjell det er på 905 og 902, men de er nok -ganske- like (902 litt eldre modell kankskje?). Jeg må i hvertfall sende inn min på reprasjon i morgen.. Skikkelig gøy- var jo en grunn til at jeg kjøpte ny telefon Og de "lånetelefonene" til Elkjøp kan brenne... de er jo helt elendige..... Lykke til med din telefon.. får håpe den blir frisk... håper min blir frisk oxo
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2009 #9 Skrevet 26. april 2009 Har latt den tømmes nesten hver gang (ikke alltid frivillig, men...) Nå har flere taster tydeligvis endret funksjon, så nå må den inn til reperasjon likevel Min SE K850i hadde også elendig batterikapasitet den første uka jeg hadde den. Men etter at jeg lot den lade seg helt ut et par ganger før jeg ladet den opp igjen, ble batteriet mye bedre.
Aftensol Skrevet 26. april 2009 #10 Skrevet 26. april 2009 Jeg har en helt ny c905 og har kjempe god batterilevetid.. Men det kan hende at det er fordi jeg har helt ny programvare i telefonen.. Gå inn på sony ericsson sin side og last ned programvareoppdatering og se om det hjelper. Det er ikke altid det hjelper med en oppdatering, det kan hende at den må inn på verksted for å få gjort det (de tømmer telefonen helt og legger innpå ny, mens det du gjør hjemme selv er kun å "legge oppå" ny programvare...) Dette vil selvfølgelig en garanti dekke.. Til TS: du kan ikke gå inn til forhandler og kreve nytt batteri da det er svært sjeldent at batteriene er defekt, det er som regel programvaren. Og i tillegg så er det kun verksted som kan bytte batteri osv på garanti, ikke butikken da butikken kun kan bytte hvis du har kjøpt et nytt batteri hos de.. (forskjellige leverandører osv det går på..) Det kan selvfølgelig hende at de kan teste ut å bytte i butikk for deg hvis de har liggende, men svært få har det... Og til slutt: grunnen til at alle lånetelefonene er mildt sagt dårlig er at kundene som låner de ofte ødelegger lånetelefonen uten å si i fra, eller hvis deres egen telefon feks er væskeskadet, så kommer de aldri tilbake med lånetelefonen hvis det er en ok telefon.. Så butikkene velger som regel den billigste telefonen de kan få tak i..
KinderMaxi Skrevet 21. mai 2009 #11 Skrevet 21. mai 2009 Takk for svar Har latt den tømmes nesten hver gang (ikke alltid frivillig, men...) Nå har flere taster tydeligvis endret funksjon, så nå må den inn til reperasjon likevel Irriterende, reperasjonen kan ta 5-6uker, og det betyr jo at jeg må kjøpe meg en ny telefon som jeg kan bruke mens den andre blir reparert..... Skikkelig godt kjøp Kan jeg få spørre deg om hvorfor du sender den på rep? Min C905 er fem mnd gammel, og må allerede inn på reperasjon. Hos meg har telefonen svært dårlig batterilevetid, den legger på av seg selv, tastelåsen går på bare jeg tar litt hard på telefonen, og sist, men ikke minst, så får jeg kun pratet i den om høyttaleren står på. Makan til dritt-telefon skal man lete lenge etter!
henine Skrevet 21. mai 2009 #12 Skrevet 21. mai 2009 Jeg gikk tilbake til butikken hvor jeg kjøpte telefonen. Fikk de til å oppdatere til nyeste program versjon, det hjalp faktisk. Nå går det flere dager før jeg trenger å lade batteriet igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå