Gjest La Guapa Skrevet 16. juli 2003 #1 Skrevet 16. juli 2003 :D Hei jenter. Var på polet i går og brukte avsindig mye penger. Men så har jeg begynt å tenke litt på hvor mye champagne vi bør ha. Hvor mange personer pr. flaske har dere til velkomstdrinken? La Guapa
Imax Skrevet 16. juli 2003 #2 Skrevet 16. juli 2003 Man regner jo et glass pr pers. Og et champagneglass er vel 1,5 dl maks, så da er det bare å regne! Er flaskene 7,5 dl, får dere 5 pr flaske. Men så er det noen som vil ha alkoholfritt, så jeg ville ha beregnet 6 pers pr flaske. Champagne er ikke noe det går dødsmye av.
Felix Skrevet 16. juli 2003 #3 Skrevet 16. juli 2003 Vår Hovmester (som er svært erfaren) sa at han regnet 6 pers per flaske. Selv pleier jeg faktisk å regne 4.. Men så er jeg også veldig glad i champagne! :D
Gjest Anonymous Skrevet 16. juli 2003 #4 Skrevet 16. juli 2003 På Polets hjemmesider står det en side med beregninger over hvor mange glass man får på hver flaske. Når det gjelder musserende vin står det 8-10 glass pr. flaske. Dette er trolig fordi sjampis-glass ofte er ganske små.
Gjest Tex Skrevet 16. juli 2003 #5 Skrevet 16. juli 2003 Kjedelig å gå tom da, det er sikkert de som vil ha to velkomstdrinker, og det blir sikkert anledning til å skåle mer i champis.... Det man ikke drikker opp kan man gjemme til nyttårsaften.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå