Gå til innhold

Trenger hjelp med word! :/

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei!

Sitter og skriver på bacheloroppgaven min, men har et kjempeproblem!!

Litt vanskelig å forklare kanskje, men den nederste linja jeg har skrevet på hver side "forsvinner". Det vil si, den er der, ser den igjen når jeg flytter teksten nedover med enterknappen.

Noen som vet hva dette kan være?? Blir så frustrert, oppgaven mister jo helt sammenheng når den siste linja på hver side er borte:(

Setter stor pris på all hjelp:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvom du ser den siste linja når du skriver, hopper den ned til siste side når du setter punktum. Det er rett og slett at det blir for mye på en side.

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Du kan tvinge Word til å skifte side der du vil ved å velge "sett inn" på menyen og "sideskift". Da vil ny side begynne rett under den linjen du står på.

Du kan også tvinge Word til å holde alle linjene i et avsnitt samlet, men det krever at du ikke trykker enter på slutten av hver linje, men lar Word skifte linje der det passer når linjen er full og først trykker enter når du skal ha nytt avsnitt. Merk linjene du vil holde samlet og høyreklikk, velg "avsnitt" - trykk på fliken "tekstflyt" og hak av for "hold linjene samlet". De linjene du nå har valgt vil alltid komme på samme side - dvs. at ny side vil komme før eller etter dette avsnittet alt ettersom det er plass.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Takk for svar, men var ikke akkurat det jeg tenkte på:/ formulerte meg muligens litt feil..:P

Vet jo selvfølgelig at hvis linjer blir for lange, så hopper den ned til neste side. Problemet mitt, er at linjen ikke hopper til neste side, den blir bare helt usynlig!! Vet ikke hvor den blir av, men kommer fram igjen når jeg flytter hele teksten opp eller ned... Hvis dere skjønner?? Så den er der fortsatt, men vises bare ikke!

Skal prøve å vise med et eksempel:

Bæ bæ lille lam,--------------------------side 1

har du noe ull?----------------------------side1

Ja, ja, kjære barn,-----------------------side 1

jeg har kroppen full.---------------------side 1

Søndagsklær til far,----------------------denne linjen er "forsvunnet"

og søndagsklær til mor,-----------------side 2

og to par strømper-----------------------side 2

til bitte lille bror.--------------------------side 2

Linjen som er forsvunnet er den som er usynlig.. Men kommer som sagt frem igjen når jeg flytter på teksten!!

Huff, blir så frustrert.. Har skrever tusenvis av ganger på word før, men aldri vært borti dette før:(

Skrevet

Kan det være noe bunntekst eller sidetall som legger "hvit bakgrunn" over teksten?

Merkelig uansett, hvilken versjon av word bruker du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...