Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken såpe er best for daglig vask av underlivet? Har sett at det er ganske ulik PH-verdi på de to (3,5 og 5,5), så det må være en viss forskjell? Hvilken er best å bruke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå bruker jeg Dr.Greve, og er superfornøyd med den.

Har tidligere brukt både Asan og Lactacyd, men var ikke fornøyd med noen av de. Begge førte til irritasjon og da var det rett og slett bedre og bare bruke rikelig med vann.

Skrevet

Man bør ikke bruke noe som helst.

Men, skulle det være noe som måtte det bli dr.Greve

Skrevet

Dr Greve

-asan svir litt synes jeg, og dr greve lukter best. Men lactacyd også ok.

og jo, man bør nok bruke litt såpe også, ikke bare rent vann -men viktig at det er spesiallsåpe for underlivet

Gjest Anonymous
Skrevet

bruker dr.Greve

pga konsistensen

de andre bare "renner bort" ;) før jeg føler at jeg har fått vasket meg med de

er veldig godt fornøyd med dr.Greve

men sambo bruker asan, for han syns at dr.Greve svir

Skrevet

Jeg synes bare det er så rart at det er så stor forskjell i PH-verdien på disse såpene... Noen som vet noe mer om dette?

Gjest lmari
Skrevet

Jeg synes Dr. Greve gjør at det lukter vondt av meg. Merker stor forskjell på når jeg har vasket meg med Dr. Greve og med Asan. Derfor bruker jeg Lactacyd.

Aner ikke hvorfor det er så forskjellig ph-verdi, jeg. Høres jo unektelig litt merkelig ut....

Skrevet

Det jeg fikk høre på apoteket er at Asan har for høy Ph-verdi (5,5), og at de derfor anbefalte Lactacyd. Jeg kjenner ikke verdien på Dr. Greve.

Det er et rimelig surt miljø der nede...

Skrevet
Det jeg fikk høre på apoteket er at Asan har for høy Ph-verdi (5,5), og at de derfor anbefalte Lactacyd. Jeg kjenner ikke verdien på Dr. Greve.

Det er et rimelig surt miljø der nede...

Hva slags PH-verdi har Lactasyd? PH-verdien på Dr.Greve er iallfall 3,5...

Skrevet

Jeg har surfet litt på Asan sine hjemmesider og ble bare mer forvirret.

Først så står det at underlivet skal vaskes med så lav ph-verdi som mulig. På en side står det at intimserviettene fra Asan har en ph-verdi på 3,5-4 og på en annen side står det en verdi på 4,5-5... Men det står ingenting om ph-verdi i såpen fra Asan, bare at den er fremstilt med ph-verdi så lik hudens egen som mulig.. det vil vel si 5,5 det da?

Lactacyd har ph-verdi på 3,5.

Skrevet
Jeg har surfet litt på Asan sine hjemmesider og ble bare mer forvirret.

Først så står det at underlivet skal vaskes med så lav ph-verdi som mulig. På en side står det at intimserviettene fra Asan har en ph-verdi på 3,5-4 og på en annen side står det en verdi på 4,5-5... Men det står ingenting om ph-verdi i såpen fra Asan, bare at den er fremstilt med ph-verdi så lik hudens egen som mulig.. det vil vel si 5,5 det da?

Lactacyd har ph-verdi på 3,5.

Sjekket såpen hjemme i dag, og det stod 5,5 på såpeflasken iallfall... Men det der skapte forvirring ja!

Gjest Anonymous
Skrevet

Grunnen til at de anbefaler Dr.Greve er fordi den inneholder en lavere PH-verdig på 3,5.

I underlivet er det et surt miljø og det skal være et surt miljø der for å hindre uønsket bakterie- og soppvekst, og bruk av vanlig såpe kan forstyrre hudens normale pH-nivå.

Hvis du vasker med vanlig såpe kan du bidra til at hudens naturlige beskyttelsessystem kommer i ubalanse og at hudirritasjoner og infeksjoner oppstår.

Dr. Greve inneholder melkesyre for å opprettholde den naturlig beskyttelsesfunksjonen i underlivet.

Skrevet

Dr.Greve.

Synes Asan lukter litt kvalmt!

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jeg bruker Vivag (kjøpes på apoteket). Den er uten tvil bedre for meg enn både Dr. Greve, Asan og Lactacyd. Melkesyrekapslene fra samme serie bruker jeg også, de forebygger sopp og infeksjoner og er med på å balansere ph verdien i underlivet.

Minnie

Skrevet

Jeg bruker Dr.Greve , mye bedre enn Asan og Lactasyd for meg :) Men Vivag som Minnie nevner er også veldig bra, særlig hvis man har problemer med soppinfeksjon.

Gjest Liten
Skrevet
Jeg bruker Vivag (kjøpes på apoteket).

Hvordan er den i konsistensen, Minnie?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...