Gjest Wacmoc Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 (endret) Bare lurte på noen tips til hvordan jeg kan sminke øya for å "fremheve" øyefargen? Edit: Bildet ble superstort, får det ikke mindre. Men fant ut at det er stort i Opera, og blir lite i explorer Endret 19. april 2009 av Wacmoc
Gjest Christabelle Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 Vel. De sier at brun/bronse/gull fremhever blå (jfr. fargesirkelen). Jeg har blå øyne og synes jeg ser helt forferdelig ut med disse fargene. Google "fargesirkel", så ser du komplimentærfargene til øyefargen din. Du må også ta hensyn til hudtone og hårfarge :-)
Gjest Wacmoc Skrevet 21. april 2009 #4 Skrevet 21. april 2009 Vel. De sier at brun/bronse/gull fremhever blå (jfr. fargesirkelen). Jeg har blå øyne og synes jeg ser helt forferdelig ut med disse fargene. Google "fargesirkel", så ser du komplimentærfargene til øyefargen din. Du må også ta hensyn til hudtone og hårfarge :-) Bronse og gull kler jeg ikke hvertfall, blir seende litt horete ut.. Har mørk-blondt hår og litt lys hud med litt fregner Hvordan burde jeg gjøre det med Eyeliner f.eks? Oppe og nede? Bare oppe? Bare nede? Våtkanten, under, oppå øyelokket?
Gjest Christabelle Skrevet 21. april 2009 #5 Skrevet 21. april 2009 Jeg har også lys hud med litt fregner og blondt hår. Jeg sminker meg slik: Lys skygge over hele. Mørk brun farge i globalen. Eyeliner og mascara hvis det er kveld. Bare mascara hvis det er dag. Hvis jeg skal noe spesielt, bruker jeg mørk brun eyeliner på våtkanten. Du må nesten prøve selv; du vet selv hva som er finest på deg. Jeg kler også f.eks. grønn (lys og mørk på lokket) og lilla (på øynene nede). Jeg tåler mye sminke, og kan også være fin med naturlig makeup. Til tross for at jeg er lys :-)
Gjest Wacmoc Skrevet 21. april 2009 #6 Skrevet 21. april 2009 Jeg har også lys hud med litt fregner og blondt hår. Jeg sminker meg slik: Lys skygge over hele. Mørk brun farge i globalen. Eyeliner og mascara hvis det er kveld. Bare mascara hvis det er dag. Hvis jeg skal noe spesielt, bruker jeg mørk brun eyeliner på våtkanten. Du må nesten prøve selv; du vet selv hva som er finest på deg. Jeg kler også f.eks. grønn (lys og mørk på lokket) og lilla (på øynene nede). Jeg tåler mye sminke, og kan også være fin med naturlig makeup. Til tross for at jeg er lys :-) Takk Eyeliner kan jeg ikke bruke om det ikke er noe spesiellt da linsene mine klikker i løpet av 6 timer med det. Blir litt mye for de stakkars Men takk for tips
Gjest Christabelle Skrevet 21. april 2009 #7 Skrevet 21. april 2009 Takk Eyeliner kan jeg ikke bruke om det ikke er noe spesiellt da linsene mine klikker i løpet av 6 timer med det. Blir litt mye for de stakkars Men takk for tips Da bør du prøve å finne eyeliner for linsebrukere; det finnes helt sikkert.
Gjest Wacmoc Skrevet 21. april 2009 #8 Skrevet 21. april 2009 Da bør du prøve å finne eyeliner for linsebrukere; det finnes helt sikkert. Ja, sant det. Aldri tenkt så langt, selv om jeg har brukt linser i 4 år
Corrazy Skrevet 21. april 2009 #9 Skrevet 21. april 2009 Det beste når du bruker linser er nok å unngå kajal på våtkanten. Finnes det en Make Up Store i nærheten av deg? Ville i så fall tatt meg en tur innom dem;) Ellers tror jeg kanskje Benefit's creaseless cream eye shadow i R.S.V.P. eller Birthday Suit kan være fine til deg. Forutsatt at du ikke har noe i mot shimmer, da. Gjerne bruk en turkis/blå kajal under øyet (men ikke på våtlinjen). Syns det kan være veldig fint om sommeren.
Gjest Wacmoc Skrevet 22. april 2009 #10 Skrevet 22. april 2009 Det beste når du bruker linser er nok å unngå kajal på våtkanten. Finnes det en Make Up Store i nærheten av deg? Ville i så fall tatt meg en tur innom dem;) Ellers tror jeg kanskje Benefit's creaseless cream eye shadow i R.S.V.P. eller Birthday Suit kan være fine til deg. Forutsatt at du ikke har noe i mot shimmer, da. Gjerne bruk en turkis/blå kajal under øyet (men ikke på våtlinjen). Syns det kan være veldig fint om sommeren. Har aldri prøvd meg på farget kajal, så kanskje på tide å prøve ja.. Takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå