Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 Jeg skal til Kreta i sommer, og har planer om å gå Samariaravinen. Blir sannsynligvis flere gåturer og (stort sett fjell, grus og asfalt). Da trengs gode sko, hvilke sko bør jeg satse på? Kommer jo til å bruke skoene etter ferien og, til gåing og lett jogging.. Men jeg er ikke særlig sporty av meg, så noen dyre supersko trenger jeg ikke. De må være gode å ha på, gjerne ganske lette... Og brukbare til å gå langt, på forskjellig underlag. Bør ikke være store og klumpete. Så noen fine som så gode ut hos XXL, men det er visst aerobicsko. Og det er vel ikke optimalt... Og vanlige tøysko er ikke lurt? Noen anbefalinger? Hva folk synes er dyrt og billig varierer. Makspris er rundt 600kr for meg...
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #2 Skrevet 19. april 2009 Kr 600,- er for lite å betale for skikkelige gåsko, hvis du ikke handler på tilbud. Min mann kjøpte noen skikkelig gode sko fra Helly Hansen. Skal du ha skikkelige gåsko, så vil de se litt "klumpete" ut i forhold til aerobicsko.
Mermaid Blues Skrevet 19. april 2009 #3 Skrevet 19. april 2009 Siden føttene mine sluttet å vokse har jeg omtrent utelukkende brukt Puma-sko. Dette mye fordi jeg synes de støtter ankelen bedre enn mange andre skotyper jeg har prøvd, og jeg har en kronisk ankelskade som trenger litt ekstra støtte i hverdagen (Er forøvrig heller ikke en dårlig ting at Puma ikke benytter seg av barnearbeid slik mange av de andre store produsentene gjør, men det blir en digresjon) Synes også skoene holder jevnt god kvalitet, og varer noen sesonger før de må byttes ut. Uansett; XXL pleier å ha et temmelig greit utvalg i det meste, men som gjesten over meg skriver - du må nok belage deg på å gi litt mer enn 600 dersom du skal ha et skikkelig par sko som støtter foten, avlaster og tåler bruk i terreng. Rundt tusenlappen tenker jeg er en mer sannsynlig pris, så fremt det ikke er salg, men det blir nok ikke før til høsten, med mindre du er heldig og finner fjorårsmodeller. Hvis du bor i nærheten av en Löplabbet-butikk vil jeg sterkt anbefale å stikke innom dem, de har egne måter å måle foten din for å finne ut hva slags sko du trenger, hvor du har behov for mest støtte, etc. Finn den rette skoen der, og sjekk evt litt rundt etter en bedre pris hvis de er dyre på Löplabbet. Ikke at de har upriser, men en prissjekk skader aldri hvis du har tid til det. Aerobicsko er vel som oftest beregnet på hallbruk, så de vil mest sannsynlig ikke vare lenge utendørs.
Gjest TS Skrevet 19. april 2009 #4 Skrevet 19. april 2009 Vet at jeg egentlig bør høyere opp i pris, men hadde håpet å unngå det. Mange, mange tar jo den turen i løpet av ferien sin. Alle kan umulig ha dyre skikkelige tursko. Legger inn et nytt spørsmål jeg, til folk som har vandret i Samaria (eller andre steder i Hellas): Hvilke sko brukte dere?
Gjest TS Skrevet 19. april 2009 #5 Skrevet 19. april 2009 Takk for svar dere andre! Skal se om det er en slik butikk i nærheten...
Gjest Gjest_Billie_* Skrevet 20. april 2009 #6 Skrevet 20. april 2009 Velg lette fjellstøvler / trekking sko: Jeg har denne Jeg går mye i fjellet når jeg er på ferie og i sydeligere områder er det godt å ha en sko som puster. Samtidig skal den støtte godt og fungere i utlent terreng.
Gjest Gjest_Billie_* Skrevet 20. april 2009 #7 Skrevet 20. april 2009 Meg igjen.... Jeg har denne tursandalen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå