Brud-09 Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 Hva har dere gitt til søsken som gifter seg? Hvor mye har dere gitt for? Har dere gitt noe annet enn ting man får kjøpt? Jeg har lyst til å gi noe som er kjøpt og noe som er litt mer "personlig". Noen med forslag? Har tenkt på feks et scrapalbum med bilder fra barndommen, men da blir jo dette kun til den ene av de to som gifter seg. Bør jeg da finne noe eget henne også?
Cæmis Skrevet 19. april 2009 #2 Skrevet 19. april 2009 ingen av mine søsken giftet seg da jeg var stor nok til å kjøpe gave alene, men om en av de skulle giftet seg nå hadde jeg nok kjøpt noe for ca 1000 kr. Jeg har ikke noe spes personlig som jeg kunne tnke meg å gi på akkurat bryllupsdagen, men man kan jo alltids holde en liten tale for å få en personlig vri.
Møffi Skrevet 19. april 2009 #3 Skrevet 19. april 2009 I vår familie er det vanlig at søsknene spleiser på turutstyr (telt, soveposer, stormkjøkken og div småplukk) Jeg er yngst, så har gitt for litt mindre da, rundt 800 tror jeg, mens de etablerte med partner og jobb gav mer. Album høres ut som en veldig fin gave Men du kan jo sørge for å legge inn bilder av hun også (fra når de ble sammen og frem til bryllupet)
leirbål Skrevet 19. april 2009 #4 Skrevet 19. april 2009 Kan du ikke spørre foreldrene hennes om en bunke bilder fra hun var liten, og lage et album til begge to? Det er jo koselig med noe personlig.
Brud-09 Skrevet 19. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. april 2009 Synes dere har kommet med gode forslag, men jeg hadde liksom sett for meg at det skulle være bare bilder fra tida da vi bodde hjemme... Da blir det litt feil med bilder av henne, men jeg må kanskje revurdere den litt da... Jeg har funnet en gave som kommer på rundt 1500,-, men ble litt usikker på om det er nok. Gaven i seg selv er kjempebra, og jeg hadde vært mer enn fornøyd med å få noe sånt, men likevel... Det er jo bare (forhåpentligvis) en gang han gifter seg. Men det viktigste med en bryllupsgave (synes jeg) er at det er noe som man har lenge. Er det noe annet personlig jeg kunne laget/gitt til henne da? Har også tenkt på at jeg kunne laget en collage på lerret, da med bilder av de to fra de ble sammen og frem til nå. Kanskje jeg kunne gitt henne det? Vanskelig dette... Det er jo egentlig ikke prisen det kommer an på...
leirbål Skrevet 19. april 2009 #6 Skrevet 19. april 2009 Jeg vil ikke stusse om forloveden min får noe personlig fra søsknene sine i bryllupsgave. Noe som bare er til han. Men jeg ville blitt veldig glad hvis vi også hadde fått et collage av oss to.
Brud-09 Skrevet 19. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 19. april 2009 Ja, ikke sant :-) Tror jeg gjør det sånn jeg. Hun har jo også søsken som hun kanskje får noe personlig fra. Siden jeg er skikkelig dårlig på å holde tale, tenkte jeg at jeg skal prøve meg på å lage en sang til de også. Må vel begynne med alt dette snart da... Tar sikkert litt tid! Kanskje jeg må be dere om hjelp til å lage sangen! Man måå ikke holde tale vel? (Jeg er så dårlig på det, begynner bare å grine - og da går det jo ikke an å snakke...!)
Modic Skrevet 19. april 2009 #8 Skrevet 19. april 2009 Jeg ga broren min og kona en kikkert da de giftet seg - kostet ca kr. 2000,-. Tanken min var at det garantert var noe de ikke kom til å bruke penger på selv, men at den kunne komme til å bli brukt mye på turene på hytta på fjellet osv. senere - og det har heldgvis stemt! Jeg er heller ikke så god på å holde personlige taler - blir veldig rørt. Jeg gikk sammen med søskenbarna mine (vi er bare fire), og laget en powerpointfremvisning med bilder og historier fra oppveksten. Det slo veldig godt an, og var mye enklere enn en typisk tale.
Jade Skrevet 20. april 2009 #9 Skrevet 20. april 2009 Så lenge du har gave i tillegg, så gjør det ikke noe om du har noe ekstra personlig til din bror. Hun synes sikkert også det er kjekt å bla i albumet fra han er liten også
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå