Julemusa Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 Jeg ser at min må strykes, men jeg lurer litt på om jeg skal gjøre dette selv eller om jeg skal gjøre det hos noen som er profesjonelle, det er et stykke unna for meg, derfor er det litt pes. Men samtidig vil jeg jo gjerne at den skal være perfekt... Hva gjør dere?
Brud-09 Skrevet 19. april 2009 #2 Skrevet 19. april 2009 Vet ikke hvilken kjole du har, men tror kanskje jeg ikke ville prøvd meg på dette selv... Regner med det er damp de bruker når de skal rette ut brudekjoler... Ikke sikkert det blir noe særlig suksess å stryke. Hvis jeg skulle gjort det ville jeg i allefall ha gjort det på innsiden med bomullsstoff mellom for å være sikker. Har du prøvd å la den henge fritt? Du kunne jo hengt den opp på badet rett etter du har dusjet og se hvordan den blir etter det? Vet at noen har gjort dette med slør og at det ble bra i allefall.
Cæmis Skrevet 19. april 2009 #3 Skrevet 19. april 2009 jeg har kjøpt min brukt, og får den i posten så den er sikkert køllete etter reisen. Jeg kommer nok til å sende den bort for stryking og lett pynting om nødvendig. Jeg bor uansett nærme et sted som gjør det.
Jade Skrevet 20. april 2009 #4 Skrevet 20. april 2009 Jeg ville prøvd dusjdamptrikset til Brud-09. Hvis ikke det hjalp, kunne du heller ha gått til en syerske. Jeg skulle ha min sydd opp uansett, så da fikk jeg gjort steamingen/strykingen hos henne.
Gjest fisk Skrevet 26. april 2009 #5 Skrevet 26. april 2009 Da jeg jobbet i en brudesalong, strøk vi alle kjolene med vanlig strykejern. Som regel strøk vi rett på, men stryk på vrangen om du er usikker. Pass på at golvet er helt rent rundt strykebrettet (legg evt et rent laken under) og at jernet er rent. Om du betaler for å få kjolen dampet hos en sydame eller i salong, vil den antagelig bli skrukkete igjen når du frakter den hjem igjen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå