Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 Spør du meg, er de aller, aller fleste finere uten sminke, enn med. Hvorfor så mye fokusering på sminke? Skjønner ikke at folk gidder å sminke seg hver eneste dag heller. Hva er vitsen?
Gjest Ludovie Skrevet 19. april 2009 #2 Skrevet 19. april 2009 Vel spør du meg, er de aller, aller fleste finere med sminke enn uten, såfremt de sminker seg pent. Oversminkede ansikt er imidlertid sjelden særlig fint.
Gjest Kråkaa Skrevet 19. april 2009 #3 Skrevet 19. april 2009 Nå bruker jeg ikke så mye sminke men det lille jeg bruker er for å eventuelt skjule ei kvise eller to. Mascara bruker jeg for å fremheve øynene. Pudder for å matte ned huden der den er feit. Føler meg mer vel med sminke. Og siden jeg bruker såpass lite så ser jeg ikke på det som noe problem.
waco Skrevet 19. april 2009 #4 Skrevet 19. april 2009 Hvis alle bruker sminke for å være penest, hvem er penest da? Så det må nok være andre forklaringer, - en av dem er vel at sminke sender erotiske hentydninger om at man er tilgjengelig.
Passive Skrevet 19. april 2009 #5 Skrevet 19. april 2009 Vitsen er å føle seg fresh og pen. Dessuten syns jeg det er gøy å sminke meg.
crispy Skrevet 19. april 2009 #6 Skrevet 19. april 2009 Det samme skjønte jeg ikke før.. Alle sa jeg var naturlig pen, men det syntes ikke jeg. Jeg følte jeg hjadde så "ujevn" og rar hud.. Så for min del begynte jeg med sminke for å dekke over den naturlige huden min. Men det er bare brunkrem jeg bruker, og er ganske nnøye med å fjerne den før jeg legger meg
Gjest Mea Culpa Skrevet 19. april 2009 #7 Skrevet 19. april 2009 De fleste sminker seg vel fordi de foeler de ser penere ut. Jeg er jo forsaavidt enig i det at det kan vaere fint aa fremheve litt her og skjule litt der, men selv er jeg for lat til aa sminke meg saerlig ofte. Og saa liker jeg egentlig ikke foelelsen av aa ha trynet fullt av sminke.
lille katt Skrevet 19. april 2009 #8 Skrevet 19. april 2009 Det dreier seg vel om at det finnes noen "universelle" trekk som mennesker vurderer som pene/mindre pene. Glatt hud vurderes kanskje som penere enn ujevn hud. Hud med frisk sommerfarge vurderes kanskje som penere enn blass og gusten vinterhud. Markerte og tydelige øyne/øyenbryn vurderes kanskje som penere enn blasse/fargeløse øyne/øyenbryn. Fyldige lepper med mye farge vurderes kanskje som penere enn matte, smale lepper. And so on... På den måten kan man vel si at man stort sett blir penere med sminke. I henhold til listen ovenfor blir ihvertfall jeg betraktelig penere med sminke.
MonicaØH Skrevet 19. april 2009 #9 Skrevet 19. april 2009 Jeg har sluttet nå i det siste med sminke faktisk. Men jeg brukte ikke annet enn pudder(i min hudfarge, bare for å få vekk at det skinte i ansiktet) og mascara. Nå bruker jeg egentlig ingenting. Noen ganger mascara hvis jeg skal en tur til byen. Det får meg til å se mer "våken" ut.
Gjest Papirkurven Skrevet 19. april 2009 #10 Skrevet 19. april 2009 Jeg er STYGG uten sminke, men gidder ikke å sminke meg til hverdags. anstrenger meg litt mer når jeg er sammen med kjæresten, spesielt hvis vi skal ut.
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #11 Skrevet 19. april 2009 Hvis alle bruker sminke for å være penest, hvem er penest da? Så det må nok være andre forklaringer, - en av dem er vel at sminke sender erotiske hentydninger om at man er tilgjengelig. Jaha, og hvorfor sminker jeg meg de dagene jeg vet ikke skal treffe folk da?
Gjest Gjest_lina_* Skrevet 19. april 2009 #12 Skrevet 19. april 2009 enhver får velge selv om de vil sminke seg eller ikke, det er helt klart;) Personlig synes jeg ikke noe om sminke. Ansiktet ser annerledes ut etter sminking og til forskjell fra mange liker jeg ikke denne måten ansiktet blir "annerledes" på, nettopp fordi jeg vet at de ikke er sånn jeg ser ut egentlig. Jeg velger å se et usminket ansikt i speilet hver morgen og si til meg selv "slik ser jeg ut og jeg er fornøyd med det, dette er det jeg er født med". Jeg tror også det er slik at man blir mindre fornøyd med sitt naturlige ansikt hvis man sminker seg hver dag og blir vant med det sminkede ansiktet. Så jeg er en av de som ikke synes sminke er noe vits, ikke for min del. Men igjen, enhver velger selv
Gjest Mea Culpa Skrevet 19. april 2009 #13 Skrevet 19. april 2009 enhver får velge selv om de vil sminke seg eller ikke, det er helt klart;) Personlig synes jeg ikke noe om sminke. Ansiktet ser annerledes ut etter sminking og til forskjell fra mange liker jeg ikke denne måten ansiktet blir "annerledes" på, nettopp fordi jeg vet at de ikke er sånn jeg ser ut egentlig. Jeg velger å se et usminket ansikt i speilet hver morgen og si til meg selv "slik ser jeg ut og jeg er fornøyd med det, dette er det jeg er født med". Jeg tror også det er slik at man blir mindre fornøyd med sitt naturlige ansikt hvis man sminker seg hver dag og blir vant med det sminkede ansiktet. Så jeg er en av de som ikke synes sminke er noe vits, ikke for min del. Men igjen, enhver velger selv Enig i det. Det blir for meg litt som aa ta paa seg en maske.
Gjest *smak* Skrevet 19. april 2009 #14 Skrevet 19. april 2009 Jeg føler velvære når jeg bruker sminker meg, enkelt og greit!
lovenemo Skrevet 19. april 2009 #15 Skrevet 19. april 2009 Hva som er vitsen? Følelsen av velvære, følelsen av å se bedre ut.
Vilm@ Skrevet 19. april 2009 #16 Skrevet 19. april 2009 Å fremheve sine beste sider ? Kunsten er jo å sminke seg på en slik måte at det ser naturlig pent ut, og de aller, aller fleste ser freshere ut med litt sminke enn helt uten.
waco Skrevet 19. april 2009 #17 Skrevet 19. april 2009 Tror dere han derre petter i paradise hotel har de samme motivene som dere til å bruke sminke? Som for eksempel at det gjør at han ser opplagt ut eller våken eller velvære? Ingen av dere som tror han gjør det for forfengelighet?
Vulpes Skrevet 19. april 2009 #18 Skrevet 19. april 2009 (endret) Jeg bruker sminke fordi jeg synes at jeg blir litt penere. Det jeg tror mange ikke helt er klar over, er at en del av dem man ser på gata som er "kjempepene uten sminke", faktisk har på seg sminke. Det er mye sminke som er så og si usynlig. Har f.eks. en venninne som jeg lenge trodde at hadde kjempefin hud fra naturens side, inntil jeg fikk vite at hun brukte mineralsminke på huden hver dag. Det var nesten umulig å se, selv i direkte sollys. Men så klart skal man selv få velge, og det finnes helt sikkert haugevis av mennesker som i manges øyne er penest med lite/ingen sminke. Men jeg er veldig sikker på at når det gjelder f.eks. meg, så vil et stort flertall mene at jeg er hakket penere med litt sminke på. Endret 19. april 2009 av Tonje!
Colargol Skrevet 20. april 2009 #19 Skrevet 20. april 2009 Jeg bruker sminke på samme måte som alt det andre jeg har på meg jeg! Det er et "klesplagg" på et vis! Til trening, hjemmedager, en tur på butikken -da bryr jeg meg katta om sminken. Men skal jeg på skole, jobb, ut på byen, møte venner osv. så blir det en runde med speilet først gitt! Jeg kan godt matche den grønne kjolen med grønn øyenskygge når jeg skal ut, eller den sorte toppen og det brune skjørtet med flere brunfarger på øynene. Foundation er en fin ting spesielt på vinteren, solpudder fint på sommerkveldene -men det samme solpudderet blir også godt gjemt i skapet når høsten kommer igjen! Leppestiften ligger i skuffen hvis øynene blir ordentlig sminket og motsatt. Hvorfor bruke sminke sånn generelt? Vel, brukt på den riktige måten, så ser de aller fleste bedre ut, jeg vet iallefall at jeg gjør det! Ikke for mye,ikke for lite og alt til sitt bruk! Noen dager vil jeg laffe rundt ut i conversesko, noen kvelder vil jeg se bra ut i støvletter, andre dager regner det og da kommer støvlene på!
Colargol Skrevet 20. april 2009 #20 Skrevet 20. april 2009 Tror dere han derre petter i paradise hotel har de samme motivene som dere til å bruke sminke? Som for eksempel at det gjør at han ser opplagt ut eller våken eller velvære? Ingen av dere som tror han gjør det for forfengelighet? By the way! Det kan jo selfølgelig handle om begge deler -jeg aner ikke hvordan han ser ut! (nei -jeg ser ikke på realityshowet..) Men hadde en kompis for mange,mange år siden som sleit veldig med kviser. Han brukte først en dekkstift i hele trynet, noe som så j.. ut, men fikk etterhvert ordna seg ordentlig "guttesminke" og fikk dermed skjult problemene sine uten at man så sminken heller. Han så kjempefin ut! For ham iallefall så handlet det vel om begge deler tror du ikke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå