Gå til innhold

Oktoberbryllup

Anbefalte innlegg

Gjest Smaragd
Skrevet (endret)

Hei!

Er det noen her inne som har erfaringer med oktoberbryllup?

Klarer ikke å huske hvor godt grep høsten har fått i midten av oktober. leter etter en værstatistikk på nettet, men klarer ikke finne noe som viser hver dato år for år....

Noen som har noen tips og råd til lile meg...? :)

Endret av Smaragd
Skrevet

Climate in Norway

Ellers tror eg uansett så er dagen spesiell hvis man ikke bryr seg om været.

Tenk heller positivt....det er jo helt nydelige farger i sept/okt, det gir fantastisk flotte bilder!!! :)

Gjest Smaragd
Skrevet (endret)

Ja, det tror nok jeg også det vil bli :)

Fant en side med temp. i oktober hvert år tilbake til 2003. Det varierer fra 2 grader til 9 grader.... Så er nok uansett greit med en kjole med flere lag! :fnise:

Så nå får jeg bare vente i spenning denne sommeren, og se hva han finner på/om han finner på noe...

:yvonne:

Endret av Smaragd
Skrevet

så fint...du får ha lykke til!!! :)

Gjest Smaragd
Skrevet

Er det noen der ute som har erfaringer fra oktober og bryllup...? :)

Skrevet
Fant en side med temp. i oktober hvert år tilbake til 2003. Det varierer fra 2 grader til 9 grader.... :fnise:

Hvor fant du den siden? :) Har vært inne på yr.no og lett, men finner ingenting....

Skrevet

Jeg skal gifte meg 3. oktober 09, og noterte meg hvordan været var 3. oktober 08 - og akkurat den dagen var det skikkelig møkka-regnevær (Akershus). Men helgen før og etter var det strålende sol, og ikke veldig kaldt. Hadde blitt nydelige høstfarger i naturen :)

Spør meg på nytt til høsten ;)

Skrevet

Jeg skulle til å skrive det samme som TuttaV - vi gifter oss samme dag, nemlig! ;) Og jeg var også veldig observant denne høsten - det var nydelig vær hele slutten av september og laaangt uti oktober, men altså ikke akkurat den 3.

... men vi har krysset alt vi har for at det skal bli bedre denne høsten! ;)

Som mange andre sier her så tror jeg at det kan bli veldig vakkert med bryllup i oktober. Det blir annerledes enn midt på sommeren selvfølgelig, men det tror jeg de fleste klarer å forberede seg på når de får innbydelsen. Mange synes kanskje det er deilig å kle på seg mer enn om sommeren - vi har for eksempel fått mange tilbakemeldinger på at folk gleder seg til å bruke bunaden, det er det ofte for varm til om sommeren.

Og når det gjelder været så er man jo aldri garantert strålende vær her i Norge, og kanskje er det enda tristere om det høljer midt i juli enn om det gjør det i oktober, for da er man ofte forberedt på det?

Gjest Smaragd
Skrevet (endret)

Lykke til i planleggingen deres alle sammen, og gleder meg til det er min tur!! :)

Endret av Smaragd
Skrevet

vi skal også ha oktoberbryllup men vi har akkurat begynt planleggingen så vidt. vi skal gifte oss 16.10.10. ser for meg høst fargene på bryllupsbildene tror det blir nydelig!!! dette er forresten vår 6 års dag så denne dagen betyr mye for oss:) ååå som jeg gleder meg!

Gjest Smaragd
Skrevet (endret)
vi skal også ha oktoberbryllup men vi har akkurat begynt planleggingen så vidt. vi skal gifte oss 16.10.10. ser for meg høst fargene på bryllupsbildene tror det blir nydelig!!! dette er forresten vår 6 års dag så denne dagen betyr mye for oss:) ååå som jeg gleder meg!

så koselig :)

Endret av Smaragd
Skrevet

hehe såå artig! det er vel en super dato da vettu:) har begynt å planlegge sånn smått vi no:) gleder oss begge to:)

Skrevet

Vi giftet oss 13.oktober i 2006 og været den dagen var strålende, mens dagen før og dagen etter var det grått og trist og kaldt. Og fargene ute da var helt fantastiske, gjorde seg veldig godt på bildene vi tok.

• Liker 1
Gjest Smaragd
Skrevet (endret)
hehe såå artig! det er vel en super dato da vettu:) har begynt å planlegge sånn smått vi no:) gleder oss begge to:)

..

Endret av Smaragd
Gjest Smaragd
Skrevet
Vi giftet oss 13.oktober i 2006 og været den dagen var strålende, mens dagen før og dagen etter var det grått og trist og kaldt. Og fargene ute da var helt fantastiske, gjorde seg veldig godt på bildene vi tok.

Høres ut som dere fikk deres dose med flaks på værsiden da :)

Håper oss andre også får lov å bli like heldige... :rødme:

Hvilken farge hadde du som temafarge om jeg får lov å spørre...? :)

Skrevet
Høres ut som dere fikk deres dose med flaks på værsiden da :)

Håper oss andre også får lov å bli like heldige... :rødme:

Hvilken farge hadde du som temafarge om jeg får lov å spørre...? :)

Temafargen var mørkrød i hvertfall da jeg begynte å tenke høstbryllup og alt det innebar. Kjolen min var flaskegrønn, og blomstene gikk i høstens farger, med hovedvekt på mørkerød. Invitasjonene og bordkortene var mørkerød, med innslag av kremfarge. På bordene strødde vi små perlemorshjerter i mørkerødt og mørkerøde roseblader (falske). Det er bare å spørre om du lurer på noe.

• Liker 1
Skrevet
Hei!

(Orket ikke å bla meg gjennom alle syvhundrede og ettellerannet sider for å se om noen andre hadde laget en sånn tråd :) )

Min sambo og jeg har årsdag i oktober. Jeg har ett håp om at han frir i løpet av dette året, og at det da blir bryllup i 2010.

Hans besteforeldre giftet seg på den datoen vi ble sammen, og jeg har tenkt at det hadde vert fint å bruke den datoen til vårt bryllup, og i 2010 er dette på en lørdag :)

Jeg bor på vestlandet, og styggevær og vind kan like godt komme i juni som i oktober, så jeg har litt lyst å ta sjangsen på det :)

Men er det noen her inne som har erfaringer med oktoberbryllup?

Klarer ikke å huske hvor godt grep høsten har fått i midten av oktober. leter etter en værstatistikk på nettet, men klarer ikke finne noe som viser hver dato år for år....

Noen som har noen tips og råd til lile meg...? :)

Vi giftet oss i slutten av oktober og hadde en helt fantastisk dag. Bildene er utrolig flotte med alle høstfarger, og hadde det vært dårlig vær så hadde fotografen fått til det også. Man kan få kjempe fine bilder i skikkelig høstvær også.

Jeg kan ikke tenke meg en bedre tid på året å gifte meg :) Ingen svetter i alt for varme klær (tenk deg å ha på stor kjole i 30 varmegrader), og det gir et kjempe fint avbrudd på høsten. Om kvelden hadde vi fest og på stedet hvor vi hadde det hadde de satt ut masse lys på terassen og pledd på til de gjestene som ville sitte ute. Ute var det helt mørkt og det skapte en kjempe fin stemning. Vi fikk også billige flybiletter til bryllupsreisen siden det ikke var midt i noen ferie.

Kos dere masse med planleggingen!

• Liker 1
Skrevet

Ja det var artig! Vi får følge med hverandre og se hvordan alt går! :)

Jeg har forresten alltid tenkt at jeg vil ha blå som hovedfarge i bryllupet mitt.

(viss sambo ender opp med å vere enig da) :gjeiper:

Hvordan tror dere dette vil passe inn i oktober...?

Burde jeg da gå over i en farge som er mere høst....?

Har ikke mye lyst å ha oransj kjenner jeg iallefall.. men kunne nok strukket meg til fersken/aprikos om det blir nødvendig...

ja det får vi gjøre:) å du om han ikke frir så kan jo du gjøre det? jeg er veldig glad min samboer tok den jobben da jeg er litt gammelromantisk av meg hehe.. vi skal definnitivt IKKE ha høst farger som tema så bruk den fargen du liker best du:) vi skal ha rosa,hvit og duse farger:)

Gjest Smaragd
Skrevet
Ja det var artig! Vi får følge med hverandre og se hvordan alt går! :)

Jeg har forresten alltid tenkt at jeg vil ha blå som hovedfarge i bryllupet mitt.

(viss sambo ender opp med å vere enig da) :gjeiper:

Hvordan tror dere dette vil passe inn i oktober...?

Burde jeg da gå over i en farge som er mere høst....?

Har ikke mye lyst å ha oransj kjenner jeg iallefall.. men kunne nok strukket meg til fersken/aprikos om det blir nødvendig...

ja det får vi gjøre:) å du om han ikke frir så kan jo du gjøre det? jeg er veldig glad min samboer tok den jobben da jeg er litt gammelromantisk av meg hehe.. vi skal definnitivt IKKE ha høst farger som tema så bruk den fargen du liker best du:) vi skal ha rosa,hvit og duse farger:)

Er gammaldags av meg der jeg også :)

Det er ikke min jobb å fri! :gjeiper:

Tenker også på lyse, lette farger, da kjolen bli i florlette stoffer. Vi får se hva vi finner ut når det nermer seg litt meir :)

Hvor i landet bor du da? Morro å finne noen på samme dag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...