sommerglede Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 hei hva må man ha og hva må man kunne vite når man skal skaffe seg pinnedyr?
Pialill Skrevet 19. april 2009 #2 Skrevet 19. april 2009 hei hva må man ha og hva må man kunne vite når man skal skaffe seg pinnedyr? du trenger ikke stort mer enn et syltetøyglass (gjerne noe større da, men ikke nødvendig hvis du bare har ett) med hull i lokket og småstein i bunnen. Putt inn noen kvister/greiner sånn at det kan gjemme seg når det vil. TIl mat trenger det fersk eføy i buret og sprut vann i buret med en sprayflaske et par ganger i uken=) Dette var i hvertfall det vi gjorde da vi hadde pinnedyr for noen år siden=)
Nigo-san Skrevet 21. april 2009 #3 Skrevet 21. april 2009 De er ekstremt småspiste og billige i drift, ja. Men! Pass på lokket! Min venninne opplevde at sønnens pinnedyr rømte. Denne sønnen hadde mange pinnedyr (de fikk barn ustanselig), ca 30, 40 stykker. Og dessverre oppdaget hun ikke at lokket var av før hun hadde kverket en god del av dem uten at hun var klar over hva hun gjorde. Det var en ganske flat venninne som måtte stå foran sin storgråtende sønn og fortelle at "Beklager, Petter, jeg har støvsugd kjæledyra dine, jeg visste ikke at de hadde rømt og trodde det bar barnåler..." (og som seg hør og bør insisterte Petter på at han hadde et nært og personlig forhold til samtlige av dem ) Fra samme venninne har jeg inntrykk av at de er veldig enkle dyr å holde (hvis du bare passer på at de ikke rømmer, da), de krever minimalt med stell. Typiske "kosedyr" er de jo ikke, men morsomme og søte
Gjest heidrun Skrevet 23. april 2009 #4 Skrevet 23. april 2009 Det var en ganske flat venninne som måtte stå foran sin storgråtende sønn og fortelle at "Beklager, Petter, jeg har støvsugd kjæledyra dine, jeg visste ikke at de hadde rømt og trodde det bar barnåler..." (og som seg hør og bør insisterte Petter på at han hadde et nært og personlig forhold til samtlige av dem ) Uffda. Vet at dette egentlig ikke er noe morsomt, men.. Har ei venninne som drog på ferie med noen pinnedyr på rømmen inne på badet. De hadde tydeligvis også kost seg den sommeren, for de var blitt MANGE!
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #5 Skrevet 23. april 2009 Oj, dette hørtes jo litt festlig ut. Jeg har en gullfiskbolle som står og støver ned som jeg ikke aner hva jeg skal bruke til, og hvis det er sånn at til og med et syltetøyglass er bra nok må det jo gå an å bruke den til sånne dyr, hvis jeg dekker til på toppen? Men jeg har sett noen sånne pinnedyr som er ganske lange, blir ikke et syltetøyglass litt lite da? Finnes det noen som ikke blir så store kanskje?
Gjest Cipheria Skrevet 23. april 2009 #6 Skrevet 23. april 2009 Dei eg hadde vart ikkje så veldig store. 5- 7cm, kanskje. Eg gav dei salat og spraya vatn med ei sprayflaske ein gang eller to i døgnet. Hugsar det var veldig fascinerande å sjå på at dei åt og drakk, hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå