Gjest nein Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 I dag kan vi atter en gang lese om piratene fra somalia som har gjort det til et levebrød å kapre skip. Denne gangen et norskeid skip. Det som forundrer meg er at når militæret klarer å fange disse piratene , blir de avhørt å satt fri! Ville det ikke vært prevantivt å stille disse til rette for sine lovbrudd?! Å senke båtene de bruker og ribbe dem for våpen osv?!!
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #2 Skrevet 19. april 2009 I dag kan vi atter en gang lese om piratene fra somalia som har gjort det til et levebrød å kapre skip. Denne gangen et norskeid skip. Det som forundrer meg er at når militæret klarer å fange disse piratene , blir de avhørt å satt fri! Ville det ikke vært prevantivt å stille disse til rette for sine lovbrudd?! Å senke båtene de bruker og ribbe dem for våpen osv?!! Leste du bare overskriften? Står klart og tydelig i artikkelen hvorfor de ble satt fri. Det som forundrer meg, er at noen ikke har peiling på det de forsøker å debattere.
talin Skrevet 19. april 2009 #3 Skrevet 19. april 2009 I dag kan vi atter en gang lese om piratene fra somalia som har gjort det til et levebrød å kapre skip. Denne gangen et norskeid skip. Det som forundrer meg er at når militæret klarer å fange disse piratene , blir de avhørt å satt fri! Ville det ikke vært prevantivt å stille disse til rette for sine lovbrudd?! Å senke båtene de bruker og ribbe dem for våpen osv?!! Pirate er mennesker. Mennesker har menneskerettigheter. Følgelig så har pirate menneskerettigheter.
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #4 Skrevet 19. april 2009 Forslag til avtale: 1. Somalierne lover å aldri plyndre europeiske skip 2. Europa lover å aldri invadere Somalia mer, aldri drepe eller voldta sivilbefolkning og alltid betale en fornuftig pris for varer de kjøper fra Somalia.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå