Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ja, nå hevdes det å være bevis på livet etter døden. Hva tenker dere om dette?

hhttp://www.enhet.no/and01.php

Vel, det jeg tenker om det er at du driver propaganda for sekten din. Jeg klarer ikke finne den minste antydning til noe som helst annet enn idioti i linken din.

Gjest Gjest_Jente24_*
Skrevet
Vel, det jeg tenker om det er at du driver propaganda for sekten din. Jeg klarer ikke finne den minste antydning til noe som helst annet enn idioti i linken din.

Ønske antikristne som deg kunne holde seg unna forum som omhandler kristendom og religion. Vi har forstått hvor du og de andre vil hen nå. Er så lei de innleggene deres om at kristne er idioter for at de tror det de tror. Men livet og døden er uten tvil mye lettere for oss som tror. Jeg tror sjelen min kommer til himmelen, og jeg er ikke redd for døden. Men den som benekter Gud sin eksistens antar jeg er redd for døden? For dere tror jo bare at sjelen rotner med kroppen? Jeg tror alle mennesker kommer til himmelen faktisk, men hvis ikke du tror på det selv, så hjelper jo ikke det.

Skrevet
Ønske antikristne som deg kunne holde seg unna forum som omhandler kristendom og religion.

Hvorfor det? Så ingen vil hindre deg og sekten din i å svindle stakkars troende for alt de er og eier?

Skrevet
Ønske antikristne som deg kunne holde seg unna forum som omhandler kristendom og religion. Vi har forstått hvor du og de andre vil hen nå. Er så lei de innleggene deres om at kristne er idioter for at de tror det de tror. Men livet og døden er uten tvil mye lettere for oss som tror. Jeg tror sjelen min kommer til himmelen, og jeg er ikke redd for døden. Men den som benekter Gud sin eksistens antar jeg er redd for døden? For dere tror jo bare at sjelen rotner med kroppen? Jeg tror alle mennesker kommer til himmelen faktisk, men hvis ikke du tror på det selv, så hjelper jo ikke det.

Jeg er klar over at min skjebne er den samme som hunden min sin, og det synes jeg er greit. Jeg vet at det ikke finnes noe større mening med livet eller en skaper som vil at jeg skal følge noen magiske regler, jeg lever til jeg dør og jeg prøver å gjøre så mye ut av livet som mulig. Sånn sett er jeg ikke redd for å dø, men det er klart at jeg ikke gleder meg til det. Jeg foretrekker derimot å dø framfor å måtte leve evig, noe som høres utrolig kjedelig ut.

Det jeg derimot synes er trist er de som ikke får gjort alt de vil i livet fordi de tror at de får flere sjanser. De som ikke får vært seg selv eller gjort alt de vil eller levd det livet de gjerne skulle gjort fordi de tror at en usynlig Gud vil dømme dem for det eller at de vil rekke å gjøre alt når de kommer til et magisk etterliv hvor alt er godt, alt varer evig og man aldri kjeder seg - noe som for meg blir en gigantisk motsigelse.

Jeg tror for øvrig ikke på en sjel i den forstand at det er noe som er ikke-kroppslig. Hvis jeg har det så har hunden min det (vi er begge levende, vi har begge tanker og instinkter og vi kommer begge til å dø), og har hunden min det så har biller og maur det, og kanskje til og med planter. Det blir for mange sjeler til at man kan holde styr på dem, og at krypdyr kommer til himmelen virker jo litt merkelig.

Du burde kanskje bli redd for å dø, slik at du får mest mulig ut av livet. Tenk deg at vi begge kun får besøke en dyrehage én gang i vårt liv, og at jeg er klar over det mens du tror du får besøke den så mange ganger du vil - hvem tror du får mest ut av den ene turen sin? Man må dessverre ta et valg om å ha rett eller å ikke være redd, og jeg gir ikke fra meg sannheten for en falsk følelse av trygghet. Jeg vet at jeg kommer til å dø og at det er slutten, og om jeg ikke vet noe annet så vet jeg ihvertfall det.

Skrevet

Ingen kan med sikkerhet fastslå nøyaktig hva som skjer når man dør. Jeg mener derfor det er viktig å ta vare på det livet man lever her og nå. Ikke alle har de samme forutsetningene, men bruk det du har, opplev og lær det du kan, vær god mot andre og lev på best mulig måte for deg og de rundt deg.

Men jeg tror på et liv etter døden :)

Alle vet at kroppen dør, men om alt som er deg dør i det øyeblikket, eller om det finnes en sjel som er istand til å leve videre er det ingen som kan vite.

Jeg har helt siden jeg begynte å reflektere over livet / døden og ulike sider av meg selv / hvem jeg er, blitt mer og mer sikker på at døden ikke er slutten. Kan likeså godt være en begynnelse, en fødsel til noe nytt.

Dette kan jeg tro fordi det for meg er helt naturlig å tro på en sjel, det er jo den som er meg. Og mens jeg lever her på jorden er kroppen min bolig. Når hjertet slutter å slå dør kroppen, men jeg`et, min bevissthet, min sjel er ikke avhengig av et hjerte som slår for å kunne leve.

Døden slik vi kjenner den er opprivende, fæl og sorgfull - fordi vi mister noen, og her på jorden vil de være borte for alltid!

På den måten kan min overbevisning virke som en beskyttelses mekanisme der jeg kan trøste meg selv med at jeg engang skal treffe igjen mine kjære som har gått bort. Og det er den så absolutt!! Ved å tro på en udødelig sjel så klarer jeg å gå videre med mitt liv uten å gå til grunne av sorg.

I voksen alder har jeg oppdaget at det er mange som har en lignende tro som meg. Videre finnes det et utall av personer som har opplevd nær-døden opplevelser, noe som bekrefter troen på en udødelig sjel. (hvis man tror på opplevelsene selvfølgelig) Men jeg har også selv opplevd flere hendelser knyttet til døden, som ytterligere har styrket min tro på at det finnes noe mer selv om kroppen er død, og selv-opplevde opplevelser gjør det naturligvis lettere å tro på det man ikke kan se eller helt kan forstå.

Skrevet
I voksen alder har jeg oppdaget at det er mange som har en lignende tro som meg. Videre finnes det et utall av personer som har opplevd nær-døden opplevelser, noe som bekrefter troen på en udødelig sjel. (hvis man tror på opplevelsene selvfølgelig) Men jeg har også selv opplevd flere hendelser knyttet til døden, som ytterligere har styrket min tro på at det finnes noe mer selv om kroppen er død, og selv-opplevde opplevelser gjør det naturligvis lettere å tro på det man ikke kan se eller helt kan forstå.

Dette var interessant, hvordan kan en nær-døden opplevelse gjør deg mer sikker på at det finnes noe etter døden?

Skrevet
Jeg tror alle mennesker kommer til himmelen faktisk, men hvis ikke du tror på det selv, så hjelper jo ikke det.

Hvis hele fortellingen om gud og jesus og evig liv hadde vært sant, hvorfor er det da så viktig å tro på det? Samma for oss det vel om gud finnes eller ikke, skjønner ikke hvordan det kan gjøre noen forskjell.

Og det at sjelen har evig liv selv om kroppen forfaller. Kan så godt være det da at sjelen din forsvinner inn i vinden og opp i skyene.

Men hva skal sjelen være godt for uten kropp? Ikke får man tenkt uten hjerne og ikke får man kommunisert uten munn og ikke kan man sitte på ræva uten rompe.

Skrevet

Mennesker som gjerne skulle ønske at de levde etter at de døde, eksisterte de før de blei unnfanget også da?

Er det ikke ganske egoistisk å ønske seg evig liv, - at det skal være behov for deg inn i hele evigheten?

Den sanne kristne må vel være den som aksepterer døden som et endepunkt fordi at da blir det plass til nye kommende generasjoner og nye menneskeliv.

Skrevet
Mennesker som gjerne skulle ønske at de levde etter at de døde, eksisterte de før de blei unnfanget også da?

Er det ikke ganske egoistisk å ønske seg evig liv, - at det skal være behov for deg inn i hele evigheten?

Den sanne kristne må vel være den som aksepterer døden som et endepunkt fordi at da blir det plass til nye kommende generasjoner og nye menneskeliv.

Hvis sjelen min fortsetter å eksistere på samme måte som den gjorde før jeg ble født så kan det være det samme. Jeg husker nesten ingenting fra før jeg ble født!

Skrevet

Lurer på om denne sjelen man ikke husker noe av hadde noen moralkodeks den måtte følge for å bli født?

Skrevet
Dette var interessant, hvordan kan en nær-døden opplevelse gjør deg mer sikker på at det finnes noe etter døden?

Nå er det heller den innebygde vissheten som jeg alltid har hatt samt mine senere opplevde opplevelser knyttet til døden som gir meg den sterkeste bekreftelsen.

Jeg kan ikke vite om disse nær døden opplevelsene jeg leser og hører om er sanne eller bare oppdiktet, men man kan velge å tro på dem, og det har jeg ingen problemer med etter hva jeg selv har opplevd.

Du vil kanskje frem til den medisinske forklaringen på nær døden opplevelser? At dette bare er et bedrag som skjer i hjernen som en naturlig reaksjon på surstoff mangel, at opplevelsen av sterkt lys, tunell følelse etc. bare er hallusinasjoner. Ja, godt mulig det, at det ikke beviser eller betyr noenting som helst, at det kun er en mekanisme som kroppen har for at det ikke skal oppleves som smertefullt eller ubehagelig å dø.

Men denne vinklingen kan ikke forklare hvordan personer som har vært bekreftet hjernedøde, likevel har hatt bevissthet og kan gjengi hva som har blitt gjort og sagt under gjenopplivning, hvem som har vært tilstede i rommet osv.

Man kan selvfølgelig avfeie det hele som oppdiktede historier, eller man kan tro at personene faktisk "levde uten å være i forbindelse med sin kropp" og isåfall gir jo det et bevis på at det finnes en sjel, og at den er istand til å leve videre uten kroppen.

Skrevet

Problemet mitt er ikke nødvendigvis at det er oppdiktet, men hvordan det tolkes. Jeg avfeier det ikke som oppdiktet, det kan være at det har skjedd. Det har bare ingenting med livet etter døden å gjøre. Problemet er at du har en oppfatning av hva som er rett og når noe du ikke klarer å forstå skjer så ser du på det som en bekreftelse av det du allerede tror. Hvis du fortsetter å tenke sånn så vil jo alt som skjer med deg være en bekreftelse på det du vet, mens alt som ikke passer inn i oppfatningen din ignorerer du eller avfeier du som irrelevant. Det er mer vitenskapelig bevis for at alt som oppfattes som out-of-body/nær døden er mentalt enn at det er noe annet, men du henger deg opp i de få tingene som vi ikke klarer å forklare enda (eller som vi har forklart men som du ikke vet om) fordi det bekrefter det du tror.

Det kommer veldig klart frem at du heller vil bekrefte det du allerede tror framfor å ha rett. Det er selvfølgelig lov, men man merker det godt på hva du skriver og hvordan du tar til deg enkelte ting mens du avfeier andre at du ikke akkurat ville passet som forsker.

Gjest VinglePetter
Skrevet
Jeg tror sjelen min kommer til himmelen, og jeg er ikke redd for døden. Men den som benekter Gud sin eksistens antar jeg er redd for døden? For dere tror jo bare at sjelen rotner med kroppen? Jeg tror alle mennesker kommer til himmelen faktisk, men hvis ikke du tror på det selv, så hjelper jo ikke det.

Bible Loophole

Skrevet
Unnskyld, linken skulle være:

http://www.enhet.no/and01.php

Heisan, Hans. Er du virkelig en Moonie, eller har du bare en morbid interesse for sånne sekter? Som amerikanerne sier, "There`s one in every crowd" men jeg hadde virkelig ikke trodd at noe slikt som en norsktalende Moonie kunne eksistere.

Gjest nihilodeterminist
Skrevet

Javel.

Dersom du allikevel skulle finne tvil, så vil jeg bare komme med en alternativ forklaring som kanskje ikke er så skummel.

Du slukner, akkurat som du slukner når du får narkose. Du tenker ingenting. Du husker ingenting. Det gjør ikke vondt. Du eksisterer bare ikke lenger, og det er trist, med tanke på hvor godt livet har vært, og at du skal miste det. Men når du først har mistet det, så vil du ikke lide. Det vil bare være over og du vil ha gått over til andre energiformer.

Det å dø i seg selv er nok både trist og i noen tilfeller, også vondt. Men det som kommer etterpå, behøver du ikke frykte. De sentimentale følelsene og tårene, de kan du godt frykte. Tror det ikke er noen som dør med glede. Heller ikke halleluja-kristne.

:klem:

Skrevet (endret)

"Fysikerne vet i dag at den synlige materien ikke er den eneste virkelighet."

Hvor i all verden tar de dette fra? Finnes det noe som underbygger dette? For i så fall har det gått meg hus forbi...

Endret av Rachel1968
Skrevet

Hva har Moon-sekten med kristendom å gjøre?

Skrevet (endret)
Det kommer veldig klart frem at du heller vil bekrefte det du allerede tror framfor å ha rett. Det er selvfølgelig lov, men man merker det godt på hva du skriver og hvordan du tar til deg enkelte ting mens du avfeier andre at du ikke akkurat ville passet som forsker.

Hehe, gjør vi ikke alle dette?

"Fysikerne vet i dag at den synlige materien ikke er den eneste virkelighet."

Hvor i all verden tar de dette fra? Finnes det noe som underbygger dette? For i så fall har det gått meg hus forbi...

Du har jo hypotesen om den mørke materien og den mørke energien da. Overhodet ikke synlig, ikke bevist, men man antar at den er der pga effektene man ser på planeter og stjernehoper. De har nå brukt ti år på ikke å finne ut hva den består i. Enkelte forskere hevder sågar at den ikke nødvendigvis finnes, at de effektene man ser kan være en del av gravitasjonen som vi jo allerede vet en del om.

Endret av mysan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...