Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lyst til å starte prøvingen før jul i år, sånn ca rundt november om alt går etter planen :strix: Vi gleder oss veldig!!:) Har tenkt å slutte på p-pilla etter sommerferien, sånn at kroppen min får noen mnd på seg til å komme tilbake til det "vanlige".

Noen fler som har planer om en liten en sommeren/høsten 2010? :yvonne:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_pia_*
Skrevet
Vi har lyst til å starte prøvingen før jul i år, sånn ca rundt november om alt går etter planen :strix: Vi gleder oss veldig!!:) Har tenkt å slutte på p-pilla etter sommerferien, sånn at kroppen min får noen mnd på seg til å komme tilbake til det "vanlige".

Noen fler som har planer om en liten en sommeren/høsten 2010? :yvonne:

Går med planer om i løpet av sommeren:) Legen min sa at rett etter man slutter med pillen kan det være stor sjanse for å bli gravid. Trenger ikke å vente for å få riktig mens igjen sånn som jeg trodde. Spennende!!

Skrevet

Vi har begynt å prøve nå, og håper selvsagt at jeg er blitt gravid innen jula ja :rødme:

Gjest Smaragd
Skrevet

Jeg har ikke snakket med sambo om det enda, men jeg også håper på å droppe pillen nå i sommer, og ta ting derifra :)

Syns det er på tide nå, og en mai/juni baby, hadde vert perfekt! :)

Driver å "manner meg opp" til å høre med ham om han syns det passer like godt som meg, så er veeeldig spent på svaret hans!

vi er 27 og 28 og er på vårt fjerde år som samboere ;)

Gjest ventetiden_kan_bli_lang
Skrevet
Går med planer om i løpet av sommeren:) Legen min sa at rett etter man slutter med pillen kan det være stor sjanse for å bli gravid. Trenger ikke å vente for å få riktig mens igjen sånn som jeg trodde. Spennende!!

hei,

en liten kommentar til det gjest_pia skriver;

nei, selvsagt trenger du ikke vente med prøvingen etter pilleslutt, men vær klar over at du kan få en "forvirret" syklus, hvor du kan "miste" mensen i lang tid. som TS så klokt sier; slutt på pillen i god tid (helst 6mnd) før du begynner prøvingen.

Ikke for å være frekk, men det blir litt naivt (men dog vanlig av en som ikke er prøver enda) å tro at man blir gravid rett etter pilleslutt. ikke ta dette personlig, men heller som ett tips fra en prøver som nå er i sin 8.prøve periode uten positiv test så langt..

synes egentlig legen din burde tipse deg om å slutte på (hormonell) prevensjon en stund før prøvingen, istedet for å gi deg slike "falske forhåpninger".

lykke til- håper det klaffer fort for dere alle :)

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Å, så moro at det er flere! :klemmer:

Er så spennende det her..:) Er jo en god stund til vi skal prøve enda da men.. passer best for oss å få en liten en neste sen-sommeren/høst, ettersom jeg er student og ikke ferdig før om et år! Men er så koselig å tenke på alt det vi har i vente!:)

Gøy å høre fra flere også, hva slags planer dere har osv!:)

Skrevet
hei,

en liten kommentar til det gjest_pia skriver;

nei, selvsagt trenger du ikke vente med prøvingen etter pilleslutt, men vær klar over at du kan få en "forvirret" syklus, hvor du kan "miste" mensen i lang tid. som TS så klokt sier; slutt på pillen i god tid (helst 6mnd) før du begynner prøvingen.

Ikke for å være frekk, men det blir litt naivt (men dog vanlig av en som ikke er prøver enda) å tro at man blir gravid rett etter pilleslutt. ikke ta dette personlig, men heller som ett tips fra en prøver som nå er i sin 8.prøve periode uten positiv test så langt..

synes egentlig legen din burde tipse deg om å slutte på (hormonell) prevensjon en stund før prøvingen, istedet for å gi deg slike "falske forhåpninger".

lykke til- håper det klaffer fort for dere alle :)

Takk for det!:) Fint å høre fra noen erfarne også!:)

Akkurat derfor jeg tenker å slutte rundt august, får å få igjen min vanlige syklus.. Syns også det er greit å bli litt kjent med min pille-frie kropp, før jeg (forhåpentligvis) blir gravid:)

Skrevet
Jeg har ikke snakket med sambo om det enda, men jeg også håper på å droppe pillen nå i sommer, og ta ting derifra :)

Syns det er på tide nå, og en mai/juni baby, hadde vert perfekt! :)

Driver å "manner meg opp" til å høre med ham om han syns det passer like godt som meg, så er veeeldig spent på svaret hans!

vi er 27 og 28 og er på vårt fjerde år som samboere ;)

Oj, så spennende!:) Gi ett lite pip da, når dere har snakket sammen, så jeg får høre hvordan det gikk!;) Hvis du vil dele det da :gjeiper:

Hvem vet, kanskje han sitter med de samme tankene selv;)

Gjest Babysyk
Skrevet

Heisann dere! Jeg sluttet på pillen 1 juli 2008, men har fremdeles ikke blitt gravid, håper vi får oppleve en liten spire før jul i år! Det er den store drømmen!! :D

Vil ønske alle lykke til, håper det klaffer fort for dere alle! Og jeg vil også støtte de som annbefaler å droppe pillen en stund før prøving, jeg gikk i 133 dager uten mensen.... (har gått på hormon prevansjon i 6-7 år)

og husk folat! ;)

Gjest Gjest_Amelie_*
Skrevet

Jeg er med. Trur jeg.

Drømmer om en mai/juni baby. Trur vi prøver i august-oktober i år. Dersom det ikke går lar jeg det være "skjebnen" som bestemmer at vi gir det et år til. Sluttet på pillen i oktober for å være sikker på helt stabile sykluser da vi starter prøvingen.

Men det var det å bestemme seg.

For;

Gift i to år, sammen i syv år.

To solide jobber og inntekter og enebolig.

Også har vi veldig lyst på en liten baby, og både "besteforeldre" og "oldeforeldre" er også overmodne.

Mot;

Jeg er fortsatt bare 27. Hadde egentlig tenkt å vente til jeg var 30.

Er så glad i å reise. Tenker hele tiden "jeg skal bare dit først".

Er så glad i rødvin... Gruer meg til et år uten. Også har det seg slik at jeg skal på tur til vingård i frankrike i slutten av august. En stor drøm for en vinfantast. Har så lyst til å få med meg denne opplevelsen før jeg blir gravid.

Og mange, mange andre små og uviktige punkter som egentlig ikke har noe som helst å si i den store sammenheng....

Gjest Smaragd
Skrevet
Oj, så spennende!:) Gi ett lite pip da, når dere har snakket sammen, så jeg får høre hvordan det gikk!;) Hvis du vil dele det da :gjeiper:

Hvem vet, kanskje han sitter med de samme tankene selv;)

Vi hadde oss en prat her i går.. :)

Ikke direkte på NÅR vi skal ha barn, men jeg klarte endelig å få han til å forklare hva han føler om det å få barn.

(Jeg har aldri fått han til å prate om akkurat det før, det har blitt raskt avfeid... )

Og til min store glede er han ikke fremmed for tanken!!!

Han er komt så langt at han sa det ikke ville gjort noe om vi plutselig hadde vert gravide nå!

Han sa vel noe sånt som "ikke planlagt, men veldig velkommen" :)

Han fortalte også om prossessen han har gått gjennom siste året. Fra å jobbe laaange dager og ikke orke tanken på barn i det hele tatt fordi han vil vere en god pappa som får se barna sine i løpet av dagen!

...til å jobbe vanlige ni til fire dager og tenke at nå er ting begynt å falle på plass for det!

Fortalte meg også at vi hadde nå ikke kjøpt stasjonsvogn uten grunn...! :)

Såååå deilig å endelig få han til å prate skikkelig om dette!!!!

(Jeg måtte få en "meltdown" :trist: før han begynte å prate...men det er alltid da vi generellt prater best om seriøse tema... :sjenert::sjenert:

Vi hadde fra før snakket om at det hadde vert greit om jeg også hadde fast jobb før vi starter (jeg har bare vikariat..) men nå sa han at vi klarer oss uansett, så det har ingenting å bety.. :)

Jeg fortalte han at jeg kunne tenke meg å droppe pillen.

(Ikke fordi vi skal begynne å prøve akkurat nå, men fordi jeg er grådig plaget av kviser og så svetter jeg så innmari mye!!! :kjefte:

Jeg har gått på pillen siden jeg var 18, så jeg har jo ikke peiling på om de er kroppen min, eller ekstra hormoner som framkaller dette... er i allefall veeeeldig slitsomt!! Har kastet enormt med topper og gensere, som det rett og slett setter seg lukt i!!! :tristbla: )

Da ble han forresten litt stressa... :) ..men det er greit, og jeg sa til han at han skal få lov å venne seg til tanken, og så kan vi diskutere det igjen etter han har fått tenkt litt... :)

Jeg sa også at da kunna HAN få ha ansvaret framover for prevansjon.. Da ristet han bare på hodet og sa at DET funker ikke!

(Han har bare dårlige opplevelser med kondom, de sprekker alltid...det har de også nesten alltid gjort med meg med tidligere kjærester... (Vi har aldri brukt det sammen...) )

Såda venter vi litt med det, til han har fått vent seg til tanken :)

Men nå kan det i allefall se ut som om kanskje drømmen min er nærmere enn jeg var redd for!!!! :rødme:

På morsdag i år, sa jeg nemlig til meg selv at til neste morsdag, er jeg enten gravid, eller allerede blitt mamma!!! :kgbaby:

Så da tenker jeg vi tar en ny prat om en mnd eller to, så pillene kan få gå i søpla!!!

Dette er kjempespennende!!!

Gleder meg så innmari til å vere prøver for aller første gang!!!!! :jepp:

:rødme:

Skrevet
Vi hadde oss en prat her i går.. :)

Ikke direkte på NÅR vi skal ha barn, men jeg klarte endelig å få han til å forklare hva han føler om det å få barn.

(Jeg har aldri fått han til å prate om akkurat det før, det har blitt raskt avfeid... )

Og til min store glede er han ikke fremmed for tanken!!!

Han er komt så langt at han sa det ikke ville gjort noe om vi plutselig hadde vert gravide nå!

Han sa vel noe sånt som "ikke planlagt, men veldig velkommen" :)

Han fortalte også om prossessen han har gått gjennom siste året. Fra å jobbe laaange dager og ikke orke tanken på barn i det hele tatt fordi han vil vere en god pappa som får se barna sine i løpet av dagen!

...til å jobbe vanlige ni til fire dager og tenke at nå er ting begynt å falle på plass for det!

Fortalte meg også at vi hadde nå ikke kjøpt stasjonsvogn uten grunn...! :)

Såååå deilig å endelig få han til å prate skikkelig om dette!!!!

(Jeg måtte få en "meltdown" :trist: før han begynte å prate...men det er alltid da vi generellt prater best om seriøse tema... :sjenert::sjenert:

Vi hadde fra før snakket om at det hadde vert greit om jeg også hadde fast jobb før vi starter (jeg har bare vikariat..) men nå sa han at vi klarer oss uansett, så det har ingenting å bety.. :)

Jeg fortalte han at jeg kunne tenke meg å droppe pillen.

(Ikke fordi vi skal begynne å prøve akkurat nå, men fordi jeg er grådig plaget av kviser og så svetter jeg så innmari mye!!! :kjefte:

Jeg har gått på pillen siden jeg var 18, så jeg har jo ikke peiling på om de er kroppen min, eller ekstra hormoner som framkaller dette... er i allefall veeeeldig slitsomt!! Har kastet enormt med topper og gensere, som det rett og slett setter seg lukt i!!! :tristbla: )

Da ble han forresten litt stressa... :) ..men det er greit, og jeg sa til han at han skal få lov å venne seg til tanken, og så kan vi diskutere det igjen etter han har fått tenkt litt... :)

Jeg sa også at da kunna HAN få ha ansvaret framover for prevansjon.. Da ristet han bare på hodet og sa at DET funker ikke!

(Han har bare dårlige opplevelser med kondom, de sprekker alltid...det har de også nesten alltid gjort med meg med tidligere kjærester... (Vi har aldri brukt det sammen...) )

Såda venter vi litt med det, til han har fått vent seg til tanken :)

Men nå kan det i allefall se ut som om kanskje drømmen min er nærmere enn jeg var redd for!!!! :rødme:

På morsdag i år, sa jeg nemlig til meg selv at til neste morsdag, er jeg enten gravid, eller allerede blitt mamma!!! :kgbaby:

Så da tenker jeg vi tar en ny prat om en mnd eller to, så pillene kan få gå i søpla!!!

Dette er kjempespennende!!!

Gleder meg så innmari til å vere prøver for aller første gang!!!!! :jepp:

:rødme:

Å, Hipp hurra!!:) Får nesten lyst til å si litt gratulerer! Hehe.. Er jo et godt stykke på veien å bli enig om å bli prøvere! :ler:

Gutter er ikke alltid like flinke til å snakke om sånne ting, i hvertfall ikke min, så det er så moro når han gjør det!:) Men det som er nesten enda mer gøy, er når han plutselig kommer med komentarer som " Vi får vel begynne å tenke på hus snart, så vi har plass ti noen små" eller lignende! Da tyder det på at han virkelig går å tenker på sånne ting han også.. å det er sååå koselig :yvonne:

Og som du skriver, er det med tid en viktig sak. Hehe..sånn som med at du skal slutte på pilla! Syns ofte at om jeg gir samboeren min tid til å få tenke litt, så bestemmer han seg ofte fortere en jeg skulle tru;) Hehe..

Jeg også gleder meg enormt til å bli prøver!! er så masse spennende og koselig rundt det:):) Også er det så innmari gøy å dele noe så spesielt med bare samboeren min!! åååhh :hjerter_rundt:

Gjest Gjest_mille_*
Skrevet

Kjæresten min sier han vil vente i et par år til, eller tidligst 2010, men jeg håper jeg kan klare å "overbevise" han om at det passer perfekt å begynne prøvingen denne høsten.... :)

Vil så gjerne ha en liten en snart..alle vennene mine får jo på rekke og rad, mens kjæresten min ikke er kla ennå!Han blir den perfekte pappaen!!

Skrevet

Hei alle!

Kaster meg med her jeg..:)

Har plutselig kommet over meg tanken å bli mor, og da skulle det helst skjedd i går:P Har "altid" tenkt, gift først, sett hele verden, bli litt eldre, osv osv.

(er selv 24år)

Men ett vennepar som har prøvd å prøvd fikk meg på andre tanker. Hos de klaffer det bare ikke. Etter litt prat med mor og familie kom det frem at det ikke bare er bare for oss heller. (om slikt skal vise seg å være arvelig) Mamma har hatt flere aborter, flere i familien har bært på det som skal vise seg å være barn med store misdannelser, som de har måtte ta abort på.

Så gikk det kanskje opp at, det er ikke en menneskerett å bli gravid, å bare gjøre det på bestilling. Jeg fikk meg en lang samtale med samboeren om mine tanker å følelser, og i mars sluttet jeg på pillen. (Marvelon)

Uansett om det blir nå eller senere så hadde det lille barnet vært hjertlig velkommen.. Plutselig ser jeg gravide og småbarn overalt!

Håper det klaffer for dere her inne slik som dere ønsker det. Vårbarn hadde vært hjertlig velkommen her hos meg.

Lykke til! Vi har jo en kjempe spennende tid i vente!:D

Gjest Gjest
Skrevet

Ja takk. Mannen har bestemt seg at han er klar, etter ein periode med "iiikkk, skummelt, men har veldig lyst, men skummelt, men vil" :P

Me har problem med at mannen er mykje kjip i formen (ingen som finner ut av noko konkret), og har dårleg sexlyst (påvist lavt testosteronnivå) utan at me har fått nokon tips eller måter å endre det på. Dessverre får han ikkje to tester etter kvarandre som er under grensa, og da får han ikkje tilskudd av testosteron.

Så me vil, men har ikkje sex(tipper 4-6 mnd sidan sist)...og da kjem me ikkje så langt...Håper at me kjem i gang etter kvart likevel og at me blir gravide i løpet av dette året.

Gjest Smaragd
Skrevet
Ja takk. Mannen har bestemt seg at han er klar, etter ein periode med "iiikkk, skummelt, men har veldig lyst, men skummelt, men vil" :P

Me har problem med at mannen er mykje kjip i formen (ingen som finner ut av noko konkret), og har dårleg sexlyst (påvist lavt testosteronnivå) utan at me har fått nokon tips eller måter å endre det på. Dessverre får han ikkje to tester etter kvarandre som er under grensa, og da får han ikkje tilskudd av testosteron.

Så me vil, men har ikkje sex(tipper 4-6 mnd sidan sist)...og da kjem me ikkje så langt...Håper at me kjem i gang etter kvart likevel og at me blir gravide i løpet av dette året.

Åhh, håper det ordner seg for dere, og at "svømmerne" hans ikke er kjipe i formen også! :)

Masse lykke til!

• 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg kaster meg med her :) Sluttet med pillen i sommer og sitter og venter på mensen, som kjenner ut som om den kommer rett rundt hjørnet :frustrert:

Skrevet

Spennende! Hiver meg også med her. Har akkurat sluttet på pillen, og hatt siste pillemens. Er vel nå inn i PP1 som det så fint heter her på KG. :)

Skrevet

Tok en test i dag tidlig...siden mensen aldri kommer...og den var positiv! :hakeslepp:

Skrevet

Gartulere med positiv test :)

Vil bare innom å si at jeg sluttet på pillen i romjulen, og i mai satt spiren :) Trenge ikke å ta sååå lang tid :)

Bare slapp av og ikke stress... :) Det gjorde jeg.. Skulle nemli ha en liten pause i prøvingen fra april til juni pga tur til NY... Men jaggu meg skjedde det når vi minst ante det :rødme:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...