Gå til innhold

Når fridde han/du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på et par ting jeg :)

1. Hvem av dere fridde?

2. Hva skjedde?

3. Merket du noe i forveien at h*n skulle fri?

4. Hvor gamle var dere?

5. Hvor lenge hadde dere vært sammen?

6. Hva syntes dere er "aldersgrensa" for å forlove seg?

Er det sånn at alle her mener at man skal gifte seg innen et år eller to, eller går det ann å forlove seg for å vise kjærligheten til hverandre?

Skrevet (endret)

1. Hvem av dere fridde?

2. Hva skjedde?

4. Hvor gamle var dere?

Er det sånn at alle her mener at man skal gifte seg innen et år eller to, eller går det ann å forlove seg for å vise kjærligheten til hverandre?

1. Jeg fridde på skuddårsaften.

2. Jeg hadde bestemt meg for å fri, og tenkte å gjøre det på kvelden mens vi koste oss med en god middag. Men under frokosten spurte han om jeg hadde tenkt å fri, siden det var skuddår. Og da spurte jeg med en gang i stedet, klokka 07.30 :) Og han svarte "ja". Rett og slett. Var et rørende og flott øyeblikk selv om det ikke ble helt som planlagt. Sånn er livet, og sånn er vi to, så jeg synes det var perfekt :rødme: På kvelden (etter jobb) dro vi ut og spiste en god middag og drakk vin, mens meldingene fra venner og kjente rant inn. Dagen etter gikk vi til gullsmeden og valgte oss ringer sammen. Det var kanskje den fineste opplevelsen i hele prosessen. Se ringen på fingrene våre, og velge oss ut hvilke vi ville ha, sammen.

3. Tror han merket noe ja, ellers hadde han ikke spurt hehe.

4. Vi var 27 og 28.

5. 8 år

6. Jeg syns ikke det skal være noen aldersgrense, men når man forlover seg mener jeg at man skal ha en klar plan om å gifte seg innen en bestemt tidsperiode. Det er så mange som forlover seg bare for å være forlovet, og for meg er ikke dette like ekte som når man forlover seg for å vise at man vil tilbringe resten av livet sammen. Så det besvarte vel det siste spørsmålet også.

Endret av Gir
Skrevet

1. Hvem av dere fridde?

2. Hva skjedde?

4. Hvor gamle var dere?

1) Han fridde til meg på nyttårsaften 2008/2009

2) Vi var på ferie og noen minutter over tolv gikk han ned på kne

3)Vi hadde snakket om å gifte oss en liten stund, men hadde ingen anelse om at det skulle skje så fort

4)vi er begge 25

5) vi hadde da vært sammen nesten 8 år

6) bare de som er sammen som kan si noe om hva som er sent / tidlig, men hadde jeg hatt en datter/sønn ville jeg nok preferert om h*n ventet til h*n var 23+.

For min del var det uaktuelt å vre forlovet mer enn 2 år, men det er en smakssak.

Skrevet
1. Jeg fridde på skuddårsaften.

2. Jeg hadde bestemt meg for å fri, og tenkte å gjøre det på kvelden mens vi koste oss med en god middag. Men under frokosten spurte han om jeg hadde tenkt å fri, siden det var skuddår. Og da spurte jeg med en gang i stedet, klokka 07.30 :) Og han svarte "ja". Rett og slett. Var et rørende og flott øyeblikk selv om det ikke ble helt som planlagt. Sånn er livet, og sånn er vi to, så jeg synes det var perfekt :rødme: På kvelden (etter jobb) dro vi ut og spiste en god middag og drakk vin, mens meldingene fra venner og kjente rant inn. Dagen etter gikk vi til gullsmeden og valgte oss ringer sammen. Det var kanskje den fineste opplevelsen i hele prosessen. Se ringen på fingrene våre, og velge oss ut hvilke vi ville ha, sammen.

3. Tror han merket noe ja, ellers hadde han ikke spurt hehe.

4. Vi var 27 og 28.

5. 8 år

6. Jeg syns ikke det skal være noen aldersgrense, men når man forlover seg mener jeg at man skal ha en klar plan om å gifte seg innen en bestemt tidsperiode. Det er så mange som forlover seg bare for å være forlovet, og for meg er ikke dette like ekte som når man forlover seg for å vise at man vil tilbringe resten av livet sammen. Så det besvarte vel det siste spørsmålet også.

Mente med det siste at man vil tilbringe resten av livet med hverandre, og dermed forlover seg for å vise dette. Men at bryllup kanskje ikke er aktuellt pga alder og livssituasjon.

Skrevet

1. Jeg

2. Hadde skrevet dikt, og han sa ja

3. Han hadde ikke merket noe til mine planer

4. 23 og 34

5. nesten 3år

6. Vanskelig å si. 20år kanskje. Så man har hatt tid til å bli litt voksen

Jeg mener at det går fint ant å forlove seg uten å måtte gifte seg innen 1-2år. Men jeg mener at det burde skje innen 5 år. For hvis ikke er man forlovet bare for å være det. Og er man forlovet er det jo et løfte om å gifte seg. Men det er ikke alltid det er mulig til å få det til 1-2år etter forlovelsen.

Skrevet

1. Han fridde

2. Vi var i Praha på ferie, han skulle egentlig fri på Kampa, en av de fineste restaurantene i Praha, men så sviktet motet litt på å gå ned på kne blant masse folk, så han fridde på hotellrommet rett før i stedet, og så gikk vi ut og spiste og feiret etterpå :)

3. Tja, vi hadde snakket om det

4. Vi var 19 og 21 (ble 20 og 22 året det skjedde)

5. Hadde vært sammen 2 og et halvt år, samboere i et halvt år

6. Synes det blir litt dumt å si at man synes det bør være en "aldersgrense" på å forlove seg, tror det kommer veldig an på hva som er riktig fra par til par. Hadde jeg hørt om noen nå som forlovet seg som 19-åring (jeg er 22 nå), hadde jeg nok synes det var ungt, men jeg syntes jo det var riktig å si ja når jeg gjorde det, og jeg har ikke angret :)

Vi gifter oss i juni, etter å ha vært forlovet i litt over 3 år. Hadde egentlig planlagt å gifte oss i fjor sommer, men utsatte det pga økonomi, begge var studenter inntil i fjor. Synes ikke man MÅ gifte seg innen 1-2 år, men man bør i allefall sette en dato forholdsvis tidlig for når man skal gifte seg, for å vise at man mener å gjøre det da... (synes jeg)

Gjest hopeful
Skrevet

1. Hvem av dere fridde?

2. Hva skjedde?

4. Hvor gamle var dere?

1. Han fridde :)

2. Han fridde hjemme, men nydelige ord og en enda nydeligere ring!

3. Nei hadde ingen anelse.

4. Jeg 24 han 27

5. 2,5 år

6. Bør jo ha lov å feire med skikkelig champagne for å si det sånn...

Vi gav oss selv 2-3 år og har holdt oss til det. Vi gifter oss ca 2 år etter forlovelsen, men satt datoen ganske tidlig.

Skrevet

1. Han fridde

2. Jeg hadde feiret 21-års bursdagen min i Trondheim, hos min pappa og hans familie, og da jeg kom hjem hadde han ordnet med lys og rose og verdens vakreste ring *suukk*

3. Vel, han hadde i en mnds tid spurt om jeg kom til å svare ja dersom han spurte (*ler*), og han oppførte seg helt skrullete i bilen på vei hjem, men jeg skjønte det vel ikke helt allikevel. Eller, det gikk iallefall ikke helt opp for meg. Det var en type "se seg selv utenifra"-opplevelse, og når jeg tenke tilbake føles det helt uvirkelig.

4. 21 begge to

5. 3 1/2 år, bodd sammen nesten like lenge

6. Jeg synes man bør være voksen nok til å feire med champagne, som en over her så treffende uttrykte det, og så synes jeg at man bør være trygg på forholdet, og ønske å arbeide for at det skal vare livet ut. Dessuten synes jeg forlovelse er en bekreftelse på at man skal gifte seg, og man bør ikke vente mer enn max fem år synes jeg. Vi gifter oss om ti mnd, da har vi vært sammen i fem år, og jeg tror vi er så godt forbredt som man kan være. He's my man;)

Skrevet

1. Hvem av dere fridde?

2. Hva skjedde?

4. Hvor gamle var dere?

1. Han

2. Ble fridd til i et badekar med masse skum. Levende lys og blomster i hele rommet. :rødme:

3. Nei, ikke i det hele tatt.

4. 18 og 19.

5. 3 år.

6. Jeg mener grensa går når man er 18. Men mennesker er forskjellige, og noen modnes raskere enn andre.

Vi hadde i utgangspunktet tenkt å vente med å gifte oss, siden vi begge er studenter. Planene ble fremskyvet, og nå gifter vi oss neste sommer. Jeg synes faktisk det er ok å gå forlovet lenge (dersom det er grunn for det. F.eks økonomi)

Men når man forlover seg bør man hvertfall kunne se for seg at man en dag gifter seg.

Skrevet

1. Han

2. Vi lå i senga og snakket om løst og fast i forbindelse med fremtiden før vi skulle sove og så bare spurte han :)

3. Nei, men visste jo at han ville gifte seg med meg

4. 22 og hvert øyeblikk 23

5. Nesten 5 år

6. Syns man skal forlove seg når man føler det er riktig, men at man bare skal forlove seg hvis man ønsker å gifte seg innen rimelig tid (dette kan være 2 uker eller tre år avhengig av situasjonen)

Gjest snart gift i ett år
Skrevet

1. Hvem av dere fridde?

2. Hva skjedde?

4. Hvor gamle var dere?

1.Han

2. Vi var i København på nyttårsaften 07/08 sammen med et vennepar. når vi kom tilbake på rommet på hotellet fridde han.

3. Vi hadde snakket om å gifte oss i 08, men ante ikke om det kom til å skje

4.Han var 24 og jeg 26.

5. Vi hadde bare vært sammen 1 år, men begge hadde lange forhold bak oss, og visste med en gang at dette var "riktig".

6. Forlovelse skal etter min mening være en forhendelse til ett bryllup. Hvis du ikke har tenkt å gifte deg med personen så synes jeg ikke at en skal forlove seg. Aldersgrense er vanskelig å sette. Er man 19 og forlover seg så er det ungt, men har man vært sammen i flere år da, så er det ikke så unaturlig. Jeg tror at er man godt voksen så kan forlovelsen skje fort, mens er man ung så er det avhengig av lengden på forholdet. Jeg kjenner folk som har giftet seg som 18-19 åringer. Og det er tidlig. men noen treffer den man vil ha tidlig, andre må teste.

Skrevet

1. Hvem av dere fridde?

2. Hva skjedde?

4. Hvor gamle var dere?

Han fridde, etter å ha arrangert overraskelsestur til utlandet. Det har han gjort en gang før, og begge gangene sa han at han ike kom til å fri, så egentlig visste jeg ingen ting, og det er vanskelig å skille det jeg drømte om fra hva jeg faktisk trodde. Vi var 23 og 26 år, og han fridde dagen før 2årsdagen.

Ingen aldersgrense utenom myndig, syns jeg. jeg syns at en forlovelse skal være i hensikt å gifte seg, og for meg var det helt utenkelig å ikke får et vist perspektiv på når det skulle skje. Så derfor gifter vi oss neste sommer, etter 1,5 år som forlovet.

Ps: Jeg vet selvfølgelig ikke hvordan det blir å gifte seg, men for meg var det UTROLIG stort å bli forlovet, når en forlover seg i hensikt å gifte seg innen rimelig tid, tror jeg at det for meg blir større forskjell på å være ikke forlovet vs. forlovet, enn forlovet vs. gift.

Hadde jeg ikke blitt forlovet innen en viss tid tror jeg at jeg hadde fått store kvaler med om han er den rette for meg, samtidig er jeg glad vi ventet til vi så at den store kjærligheten ikke bare var en herlig forelskelse, men noe som bare blir dypere og dypere for hver dag som går, og da kunne han/vi rett og slett ikke vente lengre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...