Gjest Gjest_Linnea_* Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 Jeg tenker på søskenpar i den forstand at det enten er to jenter, ei jente og en gutt eller to gutter... Blir det mer krangling mellom to jenter og to gutter fordi de vil ha de samme leikene hele tiden? Mens det hvis det er en gutt og ei jente så krangler de kanskje ikke like mye som søskenpar av samme kjønn?
la Flaca Skrevet 19. april 2009 #2 Skrevet 19. april 2009 Tror ikke kjønn har noen betydning. Det er alder og personlighet som avgjør hvordan forholdet blir. Og ikke minst går sånt i perioder etter som barna utvikler seg. Jeg tror det ligger mer til rette for at to søsken av samme kjønn får mer glede av hverandre, i alle aldre. Sånn generelt.
missluna Skrevet 19. april 2009 #3 Skrevet 19. april 2009 jeg tror heller ikke at kjønn har noen betydning. Jeg vet jentesøsken som har omtrent revet fletta av hverandre, jeg vet jente/guttsøsken som har kranglet så busta føk, mens samtidig (som meg selv og min bror) så har jeg er erfaring med jente og gutt (under to år mellom) som har vært perlevenner hele livet og som aldri har kranglet om noe. Så dette kommer nok heller ann på personligheten til barna.
Teriyaki Skrevet 19. april 2009 #4 Skrevet 19. april 2009 Jeg og storesøsteren min kranglet masse masse i barndommen. Det samme gjør lillesøsteren og stelillebroren vår.
Amalie_85 Skrevet 19. april 2009 #5 Skrevet 19. april 2009 Tror mer det har med personlighet og alder å gjøre. Jeg og søstra mi (som er 4år eldre) har krangla så innmari noen ganger, men vi hadde mye glede av hverandre og. Nå har jeg veldig mye glede av ho. Vi kan finne på masse hyggelige ting sammen. Bare litt synd vi bor et stykke fra hverandre. Men så ser jeg sambo og hans søster har ikke hverken lekt sammen eller kranglet. Det er 12 år mellom de. Så han forstår ikke hvorfor jeg ønsker et søsken til vår felles sønn, han ser ikke den store gleden med å ha en bror/søster å vokse opp med. Nå har jo de og forsåvidt glede av hverandre. Vi er jo alltid innom søstra når vi er i hjemtraktene hans og det er jo bare koselig. Men tror ikke de hadde vært omgangsvenner om de ikke hadde vært søsken.
Gjest Gjest_Linnea_* Skrevet 19. april 2009 #6 Skrevet 19. april 2009 Jeg har også en bror (er jente) og vi har nesten aldri kranglet, er to og et halvt år mellom oss.. Men kjenner flere jentesøskenpar som krangler veldig, men det er vel som dere sier, personligheten. For de har foreldre som er litt urolige og rastløse, mens foreldra mine er ganske rolige.. Det har vel kanskje noe med gener å gjøre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå