Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 Både min mann og jeg har vært lite smart økonomisk før vi traff hverandre. Vi har hver vår leilighet som vi har fått bakt inn annen dum gjeld i. Jeg leier nå ut min leilighet og får dekt lånet med det, men ikke husleia som er på ca 1700 kr. Han har en leilighet med en verdi på ca 1400000, hvor han også har bakt inn billånet sitt. Derfor har han vel et huslån imellom 1600000-1700000. Vi har vel en samlet årsinntekt i mellom 650-700 000. Nå venter vi barn og må etterhvert ha større plass. Vi har ingen egenkapital,men hans farmor er kausjonist for han. Hvordan tror dere banken stiller seg til vår situasjon? Vi ønsker å kjøpe en enebolig/rekkehus til en prisantydning godt under 2 mill. Kanskje litt i overkant av 1,5 mill sånn at den økonomiske situasjonen hadde blitt nesten lik som den er i dag. Liligheten min tenker vi å fortsatt leie ut, da jeg ville gått i tap ved et evt salg og dermed betalt mere enn jeg nå betaler i husleie på den.
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #2 Skrevet 19. april 2009 Både min mann og jeg har vært lite smart økonomisk før vi traff hverandre. Vi har hver vår leilighet som vi har fått bakt inn annen dum gjeld i. Jeg leier nå ut min leilighet og får dekt lånet med det, men ikke husleia som er på ca 1700 kr. Han har en leilighet med en verdi på ca 1400000, hvor han også har bakt inn billånet sitt. Derfor har han vel et huslån imellom 1600000-1700000. Vi har vel en samlet årsinntekt i mellom 650-700 000. Nå venter vi barn og må etterhvert ha større plass. Vi har ingen egenkapital,men hans farmor er kausjonist for han. Hvordan tror dere banken stiller seg til vår situasjon? Vi ønsker å kjøpe en enebolig/rekkehus til en prisantydning godt under 2 mill. Kanskje litt i overkant av 1,5 mill sånn at den økonomiske situasjonen hadde blitt nesten lik som den er i dag. Liligheten min tenker vi å fortsatt leie ut, da jeg ville gått i tap ved et evt salg og dermed betalt mere enn jeg nå betaler i husleie på den. Han må selge sin leilighet om dere skal ha mulighet, tror jeg. Har du prøvd å selge din? Det beste er jo å få solgt. Iallefall, så må han få kjøper på hånden til leligeten før han kjøper ny bolig. mellomfinansiering er vanskelig å få.
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #3 Skrevet 19. april 2009 Han må selge sin leilighet om dere skal ha mulighet, tror jeg. Har du prøvd å selge din? Det beste er jo å få solgt. Iallefall, så må han få kjøper på hånden til leligeten før han kjøper ny bolig. mellomfinansiering er vanskelig å få. Ja, det har vi tenkt også, har ikke mulighet til noe annet. Jeg ser jo at vi ikke stiller noe sterkt. Men jeg tenker at dersom vi ikke trenger å ut med så mye mere enn det vi har i dag så skulle vi i allefall klart det økonomisk så lenge vi klarer det i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå