Cæmis Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 Nå sitter jeg å funderer litt på denne reisen...anbefalt er å bestille ca ett år i forveien for å kunne velge og vrake litt, samt få de beste tilbudene. Vi er utrolig usikre på hva vi skal finne på....typen vil gjerne til Karibien på Cruise i 7-10 dager og så en uke på land i feks miami eller NY, eller, eller... Noen som har vært på cruice? Hva synes dere? Ingen av oss har kjempelyst på en veldig akriv ferie, men det skal skje litt så man ikke gror fast i solsengene. Vi er usikre på budsjett da vi er villig til å betale ekstra hvis vi finner noe vi virkelig vil gjøre, men har så klart en viss formening om at det ikke skal gå over 40.000 esk. lommepenger. Ideeltt sett er budsjettet vårt 30.000 eksl. lommepenger. (da tar vi forbehold om at noe mat er betalt med "all inclusive" dealer som det ofte er på bryllupsreisepakker). PS: Jeg er redd for å fly, så jeg kommer aldri i lovet til å sette meg inn i et lite propellfly! Noen som har noen erfaringer? Forslag??
Gjest Brudgom Skrevet 19. april 2009 #2 Skrevet 19. april 2009 Skal dere virkelig bruke nesten 40 000? Vi ender vel opp med en kort ferie på ei ukes tid eller noe. Tror det får holde med maks 10 000. Kanskje drar vi til en storby eller noe.
Cæmis Skrevet 19. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. april 2009 Skal dere virkelig bruke nesten 40 000? Vi ender vel opp med en kort ferie på ei ukes tid eller noe. Tror det får holde med maks 10 000. Kanskje drar vi til en storby eller noe. ja, regner med det. Vi begynte å spare til reise 1 år og 8 mnd før vi skulle gifte oss. Vi bruker normalt mye peger på festen (hva enn normalt egentlig er) og så har vi uinnet oss litt ekstra til reisen da vi begge liker å ta turer litt hit og dit. dette er noe vi har prioriters over alt annet, så det går nok litt penger, en vi kommer nok til å lete etter gode tilbud slik at vi har muloigheten til å spare penger.
Cammiebella Skrevet 19. april 2009 #4 Skrevet 19. april 2009 Skal dere virkelig bruke nesten 40 000? Vi ender vel opp med en kort ferie på ei ukes tid eller noe. Tror det får holde med maks 10 000. Kanskje drar vi til en storby eller noe. Folk er forskjellige. Vi skal bruke 30.000 på vår bryllupsreise (uten lommepenger). Synes det er ganske mye, men vi bruker vel 30.000 (med lommepenger) på en vanlig sommerferie så da er ikke beløpet så avskrekkende når man tenker seg om. TS: Var på cruise med RCCL for to år siden. Vi tok et cruise som gikk fra Port Canaveral (Florida) og var innom Haiti, Jamaica, Grand Cayman og Mexico. Det som er med cruise er at det er ganske dyrt med tanke på at dere må betale flyreisen over, og lugarene med balkong koster endel. Alt er inkludert utenom brus og alkohol, men mens man er ombord kan man registrere alt sånt på romkortet sitt (som er koblet opp mot et kredittkort). Via en tv-kanal kan man følge med på hvor mye man har brukt. Det som koster litt ekstra er i tilfelle utflukter når man er på land de forskjellige stedene. All mat er inkludert i prisen, tips kommer i tillegg (betales siste kvelden). Vi synes cruiset var supert! Si fra hvis du har noen spesifikke spørsmål, så kan jeg svare, jeg.
InaMina Skrevet 19. april 2009 #5 Skrevet 19. april 2009 Vi har også vurdert cruise, men tror vi har komt frem til at vi vil gjøre noe annet akkurat denne reisen, i fare for at det kan bli litt ensformig med cruise. Vi vil ha en litt aktiv ferie, da ingen av oss har ro til å være i ro altfor lenge. Jeg vil ha sol, sommer og strand, mens min kommende mann som til daglig bor i ørkenland legger mest vekt på aktiviteter osv. Jeg vil til Mexico eller Dominikanske republikk, og for dette betaler vi nok opp mot 30.000 for 3 uker med all inclusive, og det mener jeg absolutt det er verdt.
Gjest Dra på cruise! ;) Skrevet 19. april 2009 #6 Skrevet 19. april 2009 Nå sitter jeg å funderer litt på denne reisen...anbefalt er å bestille ca ett år i forveien for å kunne velge og vrake litt, samt få de beste tilbudene. Vi er utrolig usikre på hva vi skal finne på....typen vil gjerne til Karibien på Cruise i 7-10 dager og så en uke på land i feks miami eller NY, eller, eller... Noen som har vært på cruice? Hva synes dere? Ingen av oss har kjempelyst på en veldig akriv ferie, men det skal skje litt så man ikke gror fast i solsengene. Vi er usikre på budsjett da vi er villig til å betale ekstra hvis vi finner noe vi virkelig vil gjøre, men har så klart en viss formening om at det ikke skal gå over 40.000 esk. lommepenger. Ideeltt sett er budsjettet vårt 30.000 eksl. lommepenger. (da tar vi forbehold om at noe mat er betalt med "all inclusive" dealer som det ofte er på bryllupsreisepakker). PS: Jeg er redd for å fly, så jeg kommer aldri i lovet til å sette meg inn i et lite propellfly! Noen som har noen erfaringer? Forslag?? Vi var på cruise i Karibien i sommer og en uke på land. Det var fantastisk! Vi er ikke superaktive, men liker å ha noe å gjøre. Det fikk vi absolutt gjort på cruise. Du er innom flere ulike havner og der er det mange forskjellige tilbud og aktiviteter. Noe kan være turer som krever litt, mens andre er mer avslappende samtidig som du får sett en del. Selve cruiset i Karibien er ikke så dyrt med tanke på at all mat er inkludert. Men! Flybillettene over er dyre, og der kan det lønne seg å søke en del rundt, for man kan få billige flybilletter og. Vi er 25 og 29, og hadde det helt fantastisk. Det var mye variert å gjøre ombord, og også her er det jo opp til dere hvor aktive dere vil være. På de fleste cruiseskip er det jo treningsmuligheter. Jeg er ikke sikker på hvor mye det kosta samla, men vi var i Orlando og i en del parker der, og det trekker jo opp prisen en del.. Prismessig må dere vurdere, men ikke vær redd for at en sånn bryllupsreise blir latmannsferie, det blir hva dere gjør det til:)
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #7 Skrevet 19. april 2009 Hvis du tenker cruise i karibien rett etter bryllupet, ville jeg tenkt meg om to ganger... Juni-juli: regnsesong August - september: orkansesong Om sommeren er nok et cruise i sør-europa å anbefale framfor karibien. Karibiske øyer og f.eks. en del asiatiske land anbefales på vinteren.
Cæmis Skrevet 19. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 19. april 2009 Hvis du tenker cruise i karibien rett etter bryllupet, ville jeg tenkt meg om to ganger... Juni-juli: regnsesong August - september: orkansesong Om sommeren er nok et cruise i sør-europa å anbefale framfor karibien. Karibiske øyer og f.eks. en del asiatiske land anbefales på vinteren. Ja, vi er klar over regmn og orkansesongen Om det blir karibien blir ikke det før i november, men hadde vært litt hyggeøig å dra en uke etter bryllupet da...men vi får se! Takk for tipset!
Cæmis Skrevet 19. april 2009 Forfatter #9 Skrevet 19. april 2009 Takk for alle kommentarer! Det begynner å bli litt fristenes med cruise! Er bare 3 mnd til vi skal bestille, så nå burde vi titte litt rundt!
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #10 Skrevet 19. april 2009 Ja, vi er klar over regmn og orkansesongen Om det blir karibien blir ikke det før i november, men hadde vært litt hyggeøig å dra en uke etter bryllupet da...men vi får se! Takk for tipset! Oki, ikke meningen å være buzz-kill altså! Hvis dere tenker karibiske øyer i november, ville jeg f.eks. bestilt stopover-billetter, slik at dere fikk et par dager f.eks i new york, så videre til orlando/miami, så cruise. Stopover koster nesten ingen ting ekstra, og dere får opplevd litt mer. Ellers ville jeg kanskje reist direkte til den øya vi ville vært lengst på, og kjøpt cruise derfra. Anbefaler Trinidad/Tobago dersom dere ikke er lettskremt (væpna politi, fattigdom etc), eller en lukket (pga fattigdomsproblematikken!) all-inclusive i mexico. All-inclusive og cruise er veldig fine bryllupsreiser.
Cæmis Skrevet 19. april 2009 Forfatter #11 Skrevet 19. april 2009 Oki, ikke meningen å være buzz-kill altså! Hvis dere tenker karibiske øyer i november, ville jeg f.eks. bestilt stopover-billetter, slik at dere fikk et par dager f.eks i new york, så videre til orlando/miami, så cruise. Stopover koster nesten ingen ting ekstra, og dere får opplevd litt mer. Ellers ville jeg kanskje reist direkte til den øya vi ville vært lengst på, og kjøpt cruise derfra. Anbefaler Trinidad/Tobago dersom dere ikke er lettskremt (væpna politi, fattigdom etc), eller en lukket (pga fattigdomsproblematikken!) all-inclusive i mexico. All-inclusive og cruise er veldig fine bryllupsreiser. Nei, absolutt ingen buzz-kill! Er alltid fint med tips, vi vet ikke så mye om hva og hvordan vi vil gjøre det. Stopover har vi ikke tenkt på, så det ser absolutt ut som en mulighet vi må se nærmere på!
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #12 Skrevet 19. april 2009 Nei, absolutt ingen buzz-kill! Er alltid fint med tips, vi vet ikke så mye om hva og hvordan vi vil gjøre det. Stopover har vi ikke tenkt på, så det ser absolutt ut som en mulighet vi må se nærmere på! Kom på en ting til: en del av pakketilbudene på cruise foregår ikke alltid på den type båter som vi tenker på som "cruisebåter". Vet om noen som endte opp på en cruisebåt som minnet om de gamle hurtigrutene... Så dobbeltsjekk hvilken båt dere bestiller. Og når det gjelder all-inclusive: sjekk at det er flere restauranter, hvis ikke kan dere risikere å bli veldig lei maten..
Brud84 Skrevet 20. april 2009 #13 Skrevet 20. april 2009 Vi skal på på Cruise i middelhavet som bryllupsreise. Og vi gleder oss enormt. Vi er begge glad i cruisebåter og jeg har vært på 2 cruise før. Den største fordelen med cruse synes jeg er at man kan få ferien akkurat så aktiv/lat som man øsnker! Og er man forskjellige kan jo den ene trene og den andre sole seg f.eks. man kan som regel velge om man vil være med på skipets utflukter,eller ikke, men noen steder anbefaler de ikke å gå alene! Vi betalte så vidt 20 000 inkl. flybiletter....
Dalmore Skrevet 20. april 2009 #14 Skrevet 20. april 2009 Vi velger noe helt annet til vår bryllupsreise - vi skal på slottsferie i Skottland! Tenker å leie bil, kjøre litt rundt og så ta noen netter på et slott. Har ikke bestemt oss for hvilket, vi får se an litt hva vi finner og hvilken rute vi evt bestemmer oss for.
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #15 Skrevet 20. april 2009 Vi reiser på cruise i middelhavet om noen uker. Det blir to uker med en ny havn praktisk talt hver dag. Jeg har tenkt såpass at OM det er 90% pensjonister ombord, får det heller være, for vi skal farte rundt hele dagen. Vi kommer antagelig til å punktere helt på kvelden uansett. Aktiv bryllupsreise, alt inkludert, masse kultur og strender. Deilig!
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #16 Skrevet 21. april 2009 Cruise? Er ikke det mer for middelaldrene mennesker?
Cammiebella Skrevet 21. april 2009 #17 Skrevet 21. april 2009 Nei, det var slik det var før. Cruise er for alle aldersgrupper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå