Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #2 Skrevet 19. april 2009 Stålull, skrubbe med vann og eventuelt et passende vaskemiddel (jif, grønnsåpe, etc.)
Møffi Skrevet 19. april 2009 #3 Skrevet 19. april 2009 Jeg bruker stålull inni samt rundt platene (har gammel ovn) og jif eller annet middel for resten. Stålull funker også supert for fjerning av fastbrent fett o.l. på stekebrett og rister
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #5 Skrevet 19. april 2009 Det er kjempelurt å vaske etter hver gang du har stekt noe. Bare gå over med klut evt skuremiddel om det behøves. Jeg bruker en bøtte vann med zalo og 20 dråper med tetre olje. Er utrolig bra og tetre olje er bakteriedrepende. Bruker det til hele huset, pluss det er ikke skadelig som mange andre kjemiske greier er.
Gjest SmallTalk Skrevet 19. april 2009 #6 Skrevet 19. april 2009 Jeg har brukt ovnsrens noen ganger (fåes kjøpr i matbutikk), og da har ovnen blitt gullende ren etterpå Men husk å lese bruksanvisningen godt, det er ganske sterke saker.
Gjest Gjest_damen_* Skrevet 19. april 2009 #7 Skrevet 19. april 2009 100% miljøvennlig og 100% rent med bakepulver og eddik. Lag en tykk bakepulvergrøt av bakepulver og vann. Smør dette utver i ovnen på sidene, i bunnen og på glasset. La dette sitte i 20-30 minutter. Tørk av og gnikk litt. Vask over etterpå med eddikvann (litt eddik i vann. Passe mye av hvert.) Blir gullende rent og helt luktfritt og, viktigst av alt, helt kjemikaliefritt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå