Spoven Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 Jeg har den siste måneden oppdaget at jeg har fått krøller! Men ikke over hele hodet, det er masse rett bak ørene, og bakover mot bakhodet. Oppå er håret helt slett, som det skal være. Jeg har langt hår, til ned bh-stroppa. Det har jeg hatt lenge. Det virker som krøllene bare blir kraftigere og flere, men bare bak ørene. Hva i all verden er det for noe? Vi snakker skikkelige små korketrekkere her! Jeg er 32 år, min mor fikk krøller da hun gikk i 7.klasse, og krøller ligger til familien, men som sagt, jeg er trettito år, og har alltid hatt slett hår. Ikke har jeg mistet håret der heller, har ofte lest om folk som får krøller når det vokser ut igjen etter å ha falt av. Alt jeg bruker i håret er farge 7-8 ggr i året, shampoo og balsam, samme merket over mange år. Ellers ingen produkter. Jeg blir helt oppgitt over dette. Har riktignok alltid ønsket meg bølger i håret, men ikke afro bak ørene! Så, er det noen som har peiling på dette? Kommer alt håret mitt til å krølle seg etterhvert, eller hva? Jeg pleier vanligvis ikke å gå til frisør, da jeg har en i familien som er dyktig på å klippe hår. Men antar jeg må ta meg en tur for å høre om de har noen forklaring...
Gjest dalieo Skrevet 19. april 2009 #2 Skrevet 19. april 2009 :klø: Merkelig plass å få krøller på! Eneste jeg vet er at mamma plutselig fikk krøller da hun ble gravid, men
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 Krøller kan kommme som følge av endringer i hormonnivå. I min familie har vi fått krøller i forbindelse med puberteten. Og som det ble nevnt her kan krøller komme som følge av graviditet. Har du merket andre endringer med kroppen som kan skyldes hormonendringer?
Spoven Skrevet 20. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. april 2009 Jo, jeg har tenkt på hormoner, såvidt, men har ingen symptomer på at hormonene er i ubalanse. Har vært gravid og fått tre barn, yngste er seks år. Og jeg er definitivt ikke gravid nå. Har brukt hormonspiral i fem år, eneste jeg har merket til den er at jeg ikke har skikkelig mens lenger. Og tror at hadde den vært årsaken ville krøllene kommet tidligere? Den skal snart skiftes ut, kanskje jeg skal ta opp krøllene med legen også. Kanskje jeg er i overgangsalderen?? Hehe. Egentlig er det ikke en helt usannsynlig tanke, har etpar tanter som har begynt ved 35-årsalderen. Moren min er 51, og har fortsatt ikke antydning, da. Men kanskje disse krøllene mine er første varsel på meg? Hmm, skal ta det opp med legen når jeg skal dit, men det blir for dumt å bestille time bare pga krøller, så det får vente til jeg skal dit. Men takk for svar.
Neytiri Skrevet 20. april 2009 #5 Skrevet 20. april 2009 Du får huske at hår forandrer seg hvert 7 år. Alt i fra tjukkelse, tekstur, og mengde.....så dette trenger ikke være noe krise. Har selv sett på mamma at litt og litt begynner ho å få krøller....først bare underhåret, så plutselig ble det hele håret... Hvis du ikke liker krøllene er jo det ikke verre en å bruke rettetan på det der det trengs
Spoven Skrevet 21. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 21. april 2009 (endret) Ja, mulig det er sjuårssirkelen. Jaja, har allerede innsett at jeg må gå til anskaffelse av rettetang. Jeg ser ikke vettig ut i det hele tatt. Lite volum på toppen, så når jeg legger det slette håret over krøllene, så ser jeg ut som en opp ned sopp. Hehe. Det hjelper jo ikke å trekke og slite i krøllene heller, og vannkjemmer jeg det, så får det motsatt virkning når det tørker igjen. Håpløst. Ender ofte opp med hestehale, så rettetang er nok den beste løsningen foreløpig. Endret 21. april 2009 av Spoven
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå