Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #1 Skrevet 19. april 2009 Hei, Vi skal ha 5-retters middag i bryllupet og er ca 25 personer. Er det da sannsynlig at middagen rekker å bli ferdig på ca 3 timer? Er usikker på hvor lang tid vi skal beregne, og det er ingen krise om middagen drøyer, men vil ha en ca tidsplan.. Noen innspill?
Cæmis Skrevet 19. april 2009 #2 Skrevet 19. april 2009 Jeg tror kanskje det kan bli litt stress siden dere har 5 retter. Har sett i forumet at noen som skal ha 50 gjester og 3 retter trenger 4 timer. Selv om dere er færre mennesker har dere flere retter og jeg ville tro dere også trenger ca 4 timer. Om du venter kaffegjester ville jeg heller satt av ekstra tid, enn å risikere at kaffegjestene må vente. Det kommer klart ann på antall taler etc og. Vi skal selv ha ca 60 til bords og kjører "nomralt" med taler og ingen sanger..3 retters..vi setter av 4 timer til middag, 16-20.
Gjest forlover Skrevet 19. april 2009 #3 Skrevet 19. april 2009 Hei, Vi skal ha 5-retters middag i bryllupet og er ca 25 personer. Er det da sannsynlig at middagen rekker å bli ferdig på ca 3 timer? Er usikker på hvor lang tid vi skal beregne, og det er ingen krise om middagen drøyer, men vil ha en ca tidsplan.. Noen innspill? 3 timer lang midddag? Jeg skal i bryllup i sommer og om jeg må sitte i 3-4-5 timer i en middag så komme jeg til å kjede vettet av meg! Hvorfor gidder folk slikt?
Cæmis Skrevet 19. april 2009 #4 Skrevet 19. april 2009 3 timer lang midddag? Jeg skal i bryllup i sommer og om jeg må sitte i 3-4-5 timer i en middag så komme jeg til å kjede vettet av meg! Hvorfor gidder folk slikt? Det er faktisk så lang tid det tar, jo flere jo lengre. Det virker ganske lenge hvis man bare tenker timer, men tiden går faktisk fortere enn man tror. Jeg har vært i bryllup som hadde 4 timers middag fylt med taler, morsom toastmaster, god mat, gode samtlaer med de du sitter ved, sanger og stemning...var veldig hyggelig! Skal man ha 3 retters hjemme med jentene regner jeg med at det vil ta 2,5 time ish med skravling og bytting av retter. Hvis man tenker seg 50 stk hvor det ogs skal være taler og sanger så er ikke 3-4 timer utenkelig.
Gjest Forlover Skrevet 19. april 2009 #5 Skrevet 19. april 2009 Det er faktisk så lang tid det tar, jo flere jo lengre. Det virker ganske lenge hvis man bare tenker timer, men tiden går faktisk fortere enn man tror. Jeg har vært i bryllup som hadde 4 timers middag fylt med taler, morsom toastmaster, god mat, gode samtlaer med de du sitter ved, sanger og stemning...var veldig hyggelig! Skal man ha 3 retters hjemme med jentene regner jeg med at det vil ta 2,5 time ish med skravling og bytting av retter. Hvis man tenker seg 50 stk hvor det ogs skal være taler og sanger så er ikke 3-4 timer utenkelig. Har ikke vært annet enn kaffegjest i bryllup tidligere så jeg har nok aldri opplevd det, men jeg må innrømme at jeg syntes det høres utrolig lenge ut og drependes kjedlig ut å sitte fast på en stol i mange timer med en potensiele kjedlige personer ved siden av en.
Cæmis Skrevet 19. april 2009 #6 Skrevet 19. april 2009 Har ikke vært annet enn kaffegjest i bryllup tidligere så jeg har nok aldri opplevd det, men jeg må innrømme at jeg syntes det høres utrolig lenge ut og drependes kjedlig ut å sitte fast på en stol i mange timer med en potensiele kjedlige personer ved siden av en. haha, ser den! Du får krysse fingrene på at du kommer ved siden av noen som er morsomme å snakke med , ellers kan det fort blie litt langtekkelig!
Jade Skrevet 20. april 2009 #7 Skrevet 20. april 2009 Vi hadde 4 retters. Det tok nesten 4 timer. Vi hadde litt over 30 gjester, og 5 taler + 4 sanger. + 2 pauser. Dere må tenke på at dere gjerne ikke kommer i gang på det tidspunktet som er satt.
Gjest Gift 2008 Skrevet 22. april 2009 #8 Skrevet 22. april 2009 Hei Vi hadde 70 gjester og 3-retters middag. Det tok 4 1/2 time, inkludert taler og do-pauser og sånn. 3-timer tror jeg er veldig knapt. Ville nok satset på nærmere 4-5. Det går fort mye mer tid enn tenkt. Spesielt med tanke på taler og sånn. Til dere som syns det er så drepende kjedelig har tydeligvis ikke vært i særlig mange bryllup, og burde heller ikke bli invitert hvis det er instilligen. Jeg har vært i ca 25 bryllup, og kan enda ikke si at jeg har syns noen har vært drepende kjedelige. Ikke alle er like morsomme, men en kan ikke forvente at man ikke skal sitte lenge tilbords i ett bryllup.
Coriander Skrevet 22. april 2009 #9 Skrevet 22. april 2009 Jeg må si at jeg blir ganske overrasket over at en middag tar mer enn 3 timer Har vært i mange bryllup, riktignok ikke så mange norske og de har aldri tatt mer enn 3 timer, ikke engang italienske bryllup med opp til 10 retter. Hvorfor tar det så lang tid? Er det pga mange sanger og få servitører? Kjenner jeg får litt hetta her over vårt bryllup, kanskje vi må lage en helt ny timeplan...? Har satt av tre timer til middag og trodde det var ganske sjenerøst. Vi skal ha 80 gjester, 10 servitører, ingen sanger og tre retter.
Gjest Gjest_Nygift_* Skrevet 22. april 2009 #10 Skrevet 22. april 2009 Jeg må si at jeg blir ganske overrasket over at en middag tar mer enn 3 timer Har vært i mange bryllup, riktignok ikke så mange norske og de har aldri tatt mer enn 3 timer, ikke engang italienske bryllup med opp til 10 retter. Hvorfor tar det så lang tid? Er det pga mange sanger og få servitører? Kjenner jeg får litt hetta her over vårt bryllup, kanskje vi må lage en helt ny timeplan...? Har satt av tre timer til middag og trodde det var ganske sjenerøst. Vi skal ha 80 gjester, 10 servitører, ingen sanger og tre retter. De fleste jeg har vært i har også tatt mer enn tre timer. Ikke pga for få servitører, men pga talene og sangene. Men det går jo ann å si at de fleste taler skal tas ved kaffen feks, da sparer du masse tid. Hvis alle skal holde tale med middagsbordet så er det ganske mange: brudens far, brudgom, brudgomens far, evt bruden selv, begge forlovere. Da går det fort litt tid. Og om søsken også da skal tale med middagen går tiden. Jeg er vant med at det tar 3 1/2 - 4 timer inkl taler, sanger og pauser.
Coriander Skrevet 22. april 2009 #11 Skrevet 22. april 2009 De fleste jeg har vært i har også tatt mer enn tre timer. Ikke pga for få servitører, men pga talene og sangene. Men det går jo ann å si at de fleste taler skal tas ved kaffen feks, da sparer du masse tid. Hvis alle skal holde tale med middagsbordet så er det ganske mange: brudens far, brudgom, brudgomens far, evt bruden selv, begge forlovere. Da går det fort litt tid. Og om søsken også da skal tale med middagen går tiden. Jeg er vant med at det tar 3 1/2 - 4 timer inkl taler, sanger og pauser. Så uten sanger kan man gjøre det på tre timer? Tror ikke det er så mange som er taletrengte heller. Uansett er taler ved kaffen en god ide, da får jo kaffegjestene også hørt de.
Jade Skrevet 22. april 2009 #12 Skrevet 22. april 2009 Hvis du skal ha kaffegjester, så MÅ du være sikker på at du har beregnet nok tid. Sørg for å ha en flink Toastmaster som passer på at hverken talene, pausene eller kjøkkenet sklir ut. Vi hører jo stadig vekk om kaffegjester som må vente i timer(?) på at middagsgjestene skal bli ferdig med middagen.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #13 Skrevet 23. april 2009 Hvis du skal ha kaffegjester, så MÅ du være sikker på at du har beregnet nok tid. Sørg for å ha en flink Toastmaster som passer på at hverken talene, pausene eller kjøkkenet sklir ut. Vi hører jo stadig vekk om kaffegjester som må vente i timer(?) på at middagsgjestene skal bli ferdig med middagen. Vi skal ikke ha kaffegjester, men lite bryllup siden vi gifter oss i utlandet
Coriander Skrevet 23. april 2009 #14 Skrevet 23. april 2009 Hei, Vi skal ha 5-retters middag i bryllupet og er ca 25 personer. Er det da sannsynlig at middagen rekker å bli ferdig på ca 3 timer? Er usikker på hvor lang tid vi skal beregne, og det er ingen krise om middagen drøyer, men vil ha en ca tidsplan.. Noen innspill? Jeg er fremdeles, etter å ha lest mange innlegg her, sikker på at 3 timer er nok til middagen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå