Gå til innhold

Det er merkelig

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Zirine

når man kommer på forum hvor det hovedsaklig vanker kvinner så diskuteres det nesten ikke politikk eller dagsaktuelle ting. Jeg har bladd meg tilbake og finner nesten ingenting.

Er det riktig, og hva kommer det isåfall av? Er det riktig slik fordommene sier - kvinner er mest opptatt av hus, hjem, familie, hår, sminke, utroskap - og diskusjoner som ikke krever så mye enn at man lirer av seg et for og imot ?

Ja, nei, jeg bare spør ... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, si det!

Av samme grunn som jeg ikke bretter ut sexlivet mitt her inne kanskje?

Det blir rett og slett litt for mange meninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt enig med Lea, litt for mange meninger. Helt greit å diskutere slike ting, men her inne blir man jo bombardert med meninger og synspunkter i alle slags retninger. Veldig interessant, men det kan også være veldig forvirrende....

Jeg interesserer meg for samfunnet og har mange samfunnsaktuelle diskusjoner med folk jeg kjenner, face to face. Liker det best.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig lett å bli misforstått når man skriver noe på et forum.

Personlig så lirer jeg av meg når jeg kommer inn i en tankerekke, men det er jo ikke alltid min tankegang blir oppfattet slik jeg vil at den skal bli det. Jeg er ikke den som setter meg ned og leser gjennom hva jeg har skrevet før jeg trykker OK og det har jeg jammen oppdaget at folk vet å bite seg merke i.

Nei, vil man ha en ordentlig diskusjon tar man den enten irl eller på et mindre forum der tråden ikke blir ødelagt av gjester, brukere som misforstår eller modder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zirine
Ja, si det!

Av samme grunn som jeg ikke bretter ut sexlivet mitt her inne kanskje?

Det blir rett og slett litt for mange meninger...

For mange meninger om sexlivet ditt??? Fortell!! :o

Nei, menne ... må du forholde deg til alle meningene da? Det er da fullt mulig å diskutere med en eller to personer i en tråd da. Jeg for min del synes det er alle disse forskjellige meningene som er interessante - og ikke minst begrunnelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her inne blir det meninger om alt :ler:

Selv mitt sexliv (som ikke er særlig avvikende eller utagerende)

Uansett.. det er veldig greit med flere meninger (uten dem blir det ingen diskusjon), men jeg trives rett og slett ikke med å diskutere slike ting her inne. Er faktisk litt usikker på hvorfor det er sånn, men jeg har prøvd.

Hver eneste gang blir det til at jeg gir meg og himler med øynene :roll: .

Dessuten er det jo greit å ha noe å diskutere med de "virkelige" personene også... uten at saken er ferdigdiskutert og revet i fillebiter på et diskusjonsforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zirine

Lea

Himle med øynene gjør jeg stadig vekk, jeg mener - det er nå ikke vår feil at vi er omgitt av idioter :host:

Dessuten er det jo greit å ha noe å diskutere med de "virkelige" personene også... uten at saken er ferdigdiskutert og revet i fillebiter på et diskusjonsforum.

Det forstår jeg ikke. Føler du at du "bruker opp" temaene hvis du diskuterer de for mye her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke "bruker opp" kanskje, men man blir på en måte preget av det.

På en måte blir jeg lei av å lese side opp og side ned i en tråd der alle påstår at de har rett og at det "kreves" dokumentasjon på ditten og datten (Ja, som i hasj-diskusjonen).

Det blir mye: "du tar feil og jeg har rett" her inne. Jeg liker best å diskutere med mennesker som er åpne for andres meninger. Voksne folk som har meninger basert på sine egne opplevelser og som jeg kan se i øynene mens de snakker.

Sånn er det bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke hvorfor dere jenter ikke liker å diskutere store ting,men har akseptert for lengst at sånn er det bare.Det er naturens gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke hvorfor dere jenter ikke liker å diskutere store ting,men har akseptert for lengst at sånn er det bare.Det er naturens gang.

Vi diskuterer STORE ting.. i alle fall er jeg ganske så ivrig når jeg først brenner for noe.

Jeg er faktisk litt for flink til å lage/starte diskusjoner i følge sambo :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår deg ikke Lea, men, men ... sånn er det vel bare.

Det er ikke meningen at du skal forstå alt og alle vet du :wink:

Selv har jeg problemer med å forstå hva du ikke forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe....STORE ting ja.....som farge på dildoer,kjoler og dill og dall og krims krams og hva skal jeg ha på meg i dag og huffehuff... :ler::ler:

Nei,nå var jeg nasty,sorry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har noen gang klart å rive meg med i en diskusjon om dildoer, kjoler, dill og dall.

Det som undrer meg er hvorfor jenter diskuterer disse tingene når du er til stede..

(Bare tar igjen jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt spørsmål!!

Du er klar over at du vippet meg av stolen nå sant?

Hmm...nå har jeg vridd hjernen min i over 2 minutter og jeg kommer bare ikke på et godt argument!Jeg kjenner at det er sånn power-overload her nå....

Prøv da!Rulle røyk,drikke kaffe OG diskutere med deg på en og samme tid,det GÅR bare ikke!!

Du er så vanskelig av og til,grrr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zirine

Det jeg ikke forstår er:

På en måte blir jeg lei av å lese side opp og side ned  i en tråd der alle påstår at de har rett og at det "kreves" dokumentasjon på ditten og datten (Ja, som i hasj-diskusjonen).  

Det blir mye: "du tar feil og jeg har rett" her inne.

Vel ... det påstås mye i diskusjoner, og jeg forstår ikke at det er en belastning at noen blir bedt om å dokumentere påstander folk finner urimelige eller ikke sanne. Jeg ser det heller som helt nødvendig for at det skal bli en god diskusjon ut av det. Nå er det ikke slik at ALT trenger å bli dokumentert, men det er klart at kontroversielle påstander kan ikke få bli stående som SANNE uten å vise hvor man har hentet informasjonen fra - da smuldrer hele diskusjonen opp. Det er viktig for meg å vite om du sier det du sier pga fordommer, pga statistikk du har hentet fra politiet (f.eks), pga rasisme, fordi du har lest noe i VG, pga egenopplevelse .... alt dette har selvfølgelig betydning, men noe veier tyngre enn andre ting.

Når det er sagt så skjønner jeg heller ikke at du setter likhetstegn mellom å være "engasjert" og "skulle ha rett". Jeg for min del har ikke behov for å ha rett, men jeg kan gjerne diskutere til krampa tar meg. Banker du inn gode poenger og gode argumenter, så gir jeg meg - og jeg kan endog revurdere mitt syn.

Det største problemet for gode diskusjoner mener jeg er at folk gjør det til noe personlig. Jeg liker ikke deg, du liker ikke meg - og det DER - DET er en damegreie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan: :D Ser du.. jeg KAN diskutere!

Zirine: Jeg skjønner hva du mener. Men jeg liker fortsatt best å diskutere med virkelige personer som sitter i samme rom som meg.

(Eller må jeg dokumentere noe for at du skal tro meg? :blunke: )

Når det er sagt så skjønner jeg heller ikke at du setter likhetstegn mellom å være "engasjert" og "skulle ha rett".

Fint om du kan dokumentere at jeg setter likhetstegn her....

For dette er tatt ut av lufta. Det er enkelte personer (kanskje her inne?) som har en tendens til å vite og kunne alt. Om man bare prøver å få frem sin egen mening, så blir man overkjørt. Slike folk diskuterer jeg ikke med her inne eller IRL.

Man skal da være engasjert i en diskusjon..!

Det største problemet for gode diskusjoner mener jeg er at folk gjør det til noe personlig. Jeg liker ikke deg, du liker ikke meg - og det DER - DET er en damegreie.

Her er vi helt enige.

Og det er nettopp dette jeg prøver å få frem. (Du har jo forstått likevel jo)

Men det er nok begge kjønn som bidrar til dette, selv om jentene uten tvil er verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zirine
Zirine: Jeg skjønner hva du mener. Men jeg liker fortsatt best å diskutere med virkelige personer som sitter i samme rom som meg.

(Eller må jeg dokumentere noe for at du skal tro meg?  :blunke: )

Jo, men det er jo greit at du foretrekker det - herregud :) Du spurte meg bare om hva jeg ikke forsto, og jeg skrev litt om det.

Om man bare prøver å få frem sin egen mening, så blir man overkjørt. Slike folk diskuterer jeg ikke med her inne eller IRL.

Man skal da være engasjert i en diskusjon..!

ok. Men hva er det som gjør at du føler deg overkjørt? At du kommer med en påstand om at f.eks 80% av alle prostituerte bruker heroin (F.EKS :) ) og jeg ber deg om å vise meg hvor du har dette tallet fra, for dette tallet er ikke noe jeg uten videre kan godta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...