Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Elskerinne
Skrevet

Lang historie kort:

Startet et forhold til en mann for ca 4 år siden. Det lå lenge an til at det skulle "bli oss", men endte opp med at vi bare er elskere og gode venner. Dette har fungert for oss begge og vi treffes et par dager i uken. Ingen forpliktelser, ingen forventninger. MEN vi har avtale om at hvis noen av oss treffer en annen eller har sex med en annen, skal vi si ifra. Jeg traff en annen for ca 1/2 år tilbake, var på et par dater (ikke sex) og sa ifra til min elsker. Han tok det veldig greit og var glad for at jeg sa ifra. I den perioden hadde vi ikke kontakt. Men det funket ikke mellom meg og daten, og min elsker og jeg tok opp igjen kontakten. For ca en uke siden overnattet jeg hos min elsker og han mottok en tlf. midt på natten. Jeg halvsov, men hørte deler av samtalen. Alt ved samtalen tydet på at han snakket med en jente han har hatt et forhold til. Jeg konfronterte han med dette dagen etter, men han blånektet. Etter et par dager ringte han meg for å fortelle at han har hatt sex med en jente for ca 1/2 år siden (den perioden jeg datet en annen). Jeg spurte han hvorfor han ikke har fortalt noe, da vi hadde avtale om å fortelle om evt. andre. Han gråt, ba om unnskyldning og sa at han angrer. Jeg sliter med å vite hvordan jeg skal forholde meg til dette. På den ene siden føler jeg at "jeg ikke har noe jeg skulle sagt", på den andre siden føler jeg meg sviktet fordi han ikke har holdt sin del av avtalen. Det hører med til historien at jeg flere ganger det siste halvåret har spurt han om han har hatt noen annen, da jeg kanskje har senset at det har vært noe i gjære, men han har nektet hver gang.

Hva ville du ha gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

merkelig at du mener at han skulle ha meldingsplikt i den perioden du datet en annen... Ville aldri kunne krevd noe slikt av en "frossen elskere"

Skrevet

Hva ønsker du egentlig av denne mannen?

Skrevet

Dere har hele tiden hatt et uforpliktende elsker"forhold", du dater i tillegg en annen i en periode hvor dere ikke har kontakt, og da har ikke han meldeplikt til deg om hva han holder på med.

Javel, så har dere hatt en slags "avtale" om å fortelle om andre dere involverer dere med, men det er helt opp til han om han vil fortelle deg om noe som skjedde da dere ikke hadde kontakt, for det har du ingenting med.

Skrevet (endret)
Dere har hele tiden hatt et uforpliktende elsker"forhold", du dater i tillegg en annen i en periode hvor dere ikke har kontakt, og da har ikke han meldeplikt til deg om hva han holder på med.

Javel, så har dere hatt en slags "avtale" om å fortelle om andre dere involverer dere med, men det er helt opp til han om han vil fortelle deg om noe som skjedde da dere ikke hadde kontakt, for det har du ingenting med.

Been there, done that, jeg også! Jeg kan love deg at slike "avtaler" ikke fungerer i virkeligheten.

Javisst høres det så voksent ut å inngå slike avtaler, der man forteller hverandre om han har hatt sex med andre.

Men tro meg (av egen erfaring), VET jeg at det ikke funker. Fordi selv om man bare er elskere, er man likevel redd for å såre den andre.

Jeg har hatt sex med andre enn min elsker. Det vet han ingenting om! Han vet heller ikke at jeg vet at han også har hatt det. Men ingen av oss (selv om vi også har inngått en slik "avtale" om å fortelle hverandre) har sagt noe til hverandre..!

Fordi i virkeligheten stiller elskere i en egn katagori. Der man hverken har meldeplikt eller forpliktelser til den annen. Dere er hverken ektefolk, kjærester osv. Så man kan ikke kreve det samme, som man kunne om dere var i et fast forhold!

Endret av Queen B
Skrevet

Hvis du vil ha et seriøst forhold bør du slutte å treffe denne mannen.

Skrevet
Hva ville du ha gjort?

Jo, det skal jeg fortelle deg.

Dere inngikk en avtale.

Du holdt din del av avtalen og oppfylte den, slik dere ble enige om.

Han brøt avtalen, løy og viste dermed at man ikke kan stole på ham.

Han viser også seg å være useriøs og ikke i stand til å forplikte seg i et tillitsforhold med et annet menneske. Jeg ville ikek ha stolt på ham etter dette. Jeg ville ha sett meg om etter en solid mann som er min tillit verdig.

Skrevet
Jo, det skal jeg fortelle deg.

Dere inngikk en avtale.

Du holdt din del av avtalen og oppfylte den, slik dere ble enige om.

Han brøt avtalen, løy og viste dermed at man ikke kan stole på ham.

Han viser også seg å være useriøs og ikke i stand til å forplikte seg i et tillitsforhold med et annet menneske. Jeg ville ikek ha stolt på ham etter dette. Jeg ville ha sett meg om etter en solid mann som er min tillit verdig.

Er ikke enig i at han har brutt noenting som helst eller vært uærlig etter det som faktisk står skrevet av ts. Hvorfor skal han ha meldeplikt når forholdet er "frossent". Bare tull, ville nok ikke noen gjort, merkelige greier å kreve av noen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...