Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips mot det å være sjalu? Hvis f.eks. partneren skal ut på byen blir jeg alltid veldig sjalu/mistenksom. Jeg hater å være det og jeg skulle virkelig ønske jeg ikke var det.

Er åpen for alle tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Noen som har tips mot det å være sjalu? Hvis f.eks. partneren skal ut på byen blir jeg alltid veldig sjalu/mistenksom. Jeg hater å være det og jeg skulle virkelig ønske jeg ikke var det.

Ja, gikk inn her for å starte akkurat samme tråd nå. Jeg kjenner også at jeg har et stort problem med dette. Vet ikke hvorfor jeg tenker slik jeg tenker, har aldri opplevd noe som skulle gi meg grunn til å tro noe slikt om min partner. Gang på gang får jeg avkreftet mine misstanker som feilaktige, får dårlig samvittighet for at jeg trodde det jeg trodde. Men alikevel tror jeg det samme neste gang hun går ut, har en mannlig bekant osv. Kjempe slitsomt (jeg vet at ikke plage henne med det, men det er veeeldig plagsomt for meg). Tror det bunner i frykt for å miste noe, men denne frykten gjør jo ofte at man gjør det. Enten at man selv gjør noe overilt eller at partner blir lei...

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

sliter med det samme selv, men har en oppfatning at det er en naturlig reaksjon i hodet fordi vi har et beskyttelsesbehov, dominantbehov mot alle andre menn. vi ønsker å ha henne alene.

jeg pleier å prøve å få tiden til å gå på andre måter mens hun er ute på byen. tar gjerne å lager avstand rundt den dagen for å få tankene andre steder

Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet

Naturlig og naturlig?

Jeg forstår meg på sjalusi, har selv vært der, tro meg det er ikke morro.

Men hvorfor skulle noen gidde å være sammen med dere hvis de hadde lyst til å suse rundt med andre folk ? Og jeg hadde blitt forbanna hvis det viste seg at kjæresten min ikke stolte på meg selv om jeg ikke hadde gitt han grunn til det.

Noen ganger så må man faktisk bare ta tak i seg selv og ikke la det fare med. Man har faktisk en evne til å påvirke ens egen tankegang hvis man bare forsøker. Man kan starte med å sette det litt i perspektiv. Har du planer om å drive med snusk og utroskap hver gang du skal på byen ? Sannsynligvis er svaret ditt nei, og det samme gjelder nok kjærestene deres.

Det er dere som er dårlige kjærester hvis dere ikke klarer å stole på kjæresten fordi dere har et problem med tillit. Såfremt han/hun ikke har gjort noe galt og virker suspicious fra før så er dette totalt urettferdig, og kun det argumentet i seg selv burde være nok til at dere skjerper dere.

Det dere kan gjøre er å søke på gamle tråder her i forumet, det er nok av dem. tar 20 sek så har du funnet alskens av dem.

Skrevet

Jeg fant denne linken til deg: http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.3425808

Er sjalusien berettiget?

"Ubegrunnet sjalusi kan kvele et forhold og er et forsøk på å invadere og kontrollere partneren......"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...