Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #1 Skrevet 18. april 2009 Jeg har lyst å ta opp et personlig lån på 200.000 kr for å investere i en bolig i utlandet. Noen som vet hva kriteriene er for dette i banken? (Sparebank) Må man hatt konto i samme bank over lengre tid/ dokumentere lønninger e.l.? Eller gir de det til "hvem som helst" og til å kjøpe "hva som helst"? ANyone?
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #2 Skrevet 19. april 2009 For kjøp av eiendom i utlandet kan du ikke stille sikkerhet i boligen du kjøper så da må du enten stille sikkerhet i noe du eier i dag eller gjøre som du antyder, ta et forbrukslån, et slikt usikret lån vil koste deg veldig mye på grunn av høy rente. Jeg har sett mange institusjoner tilby forbrukslån over den summen du nevner. Det eneste du trenger er dokumenterbar inntekt som forsvarer et sånt lån. Søk etter forbrukslån på google så finner du mange som vil låne deg disse pengene.
angeleyes Skrevet 19. april 2009 #3 Skrevet 19. april 2009 Jeg ville ikke tatt opp et forbrukslå på 200 000. Forbrukslån er svært dyre lån. Grunnen til at de er så dyre er fordi det er penger som kan brukes til hva som helst og utlåneren ikke sikrer seg mot tap på samme måte som bankene. Jeg ville heller prøvd å ta opp et lån i banken eller droppe hele greia.
Gjest fredda Skrevet 19. april 2009 #4 Skrevet 19. april 2009 Synes det blir veldig feil å bruke ordet investering. en investering er tenkt å gi avkastning. sansynligheten for at du får til det er minimal, om du tenker å ta opp et forbrukslån. hvis du tenker å kjøpe for å ha synes jeg fremdelse det virker litt dumt men ikke like dumt som å kalle det en investering. hold deg unna forbrukslån
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #5 Skrevet 20. april 2009 Jeg ville ikke tatt opp et forbrukslå på 200 000. Forbrukslån er svært dyre lån. Grunnen til at de er så dyre er fordi det er penger som kan brukes til hva som helst og utlåneren ikke sikrer seg mot tap på samme måte som bankene. Jeg ville heller prøvd å ta opp et lån i banken eller droppe hele greia. Ehm... ja, det var jo et lån i banken det var snakk om da. Hvilke andre lån kan man få, og få pengene ut "cash"? (når man ikke eier noe her i norge man kan sette garanti i)
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #6 Skrevet 20. april 2009 Synes det blir veldig feil å bruke ordet investering. en investering er tenkt å gi avkastning. sansynligheten for at du får til det er minimal, om du tenker å ta opp et forbrukslån. hvis du tenker å kjøpe for å ha synes jeg fremdelse det virker litt dumt men ikke like dumt som å kalle det en investering. hold deg unna forbrukslån Har tenkt å betale det tilbake over 4-5 år... Selger jeg boligen igjen etter 15 år (i mellomtiden har jeg da tenkt å bruke den som feriebolig+ leie den ut når jeg ikke er der) vil jeg nok vinne på det ja.. så joda, det kan nok kalles en investering.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #7 Skrevet 21. april 2009 Synes det blir veldig feil å bruke ordet investering. en investering er tenkt å gi avkastning. sansynligheten for at du får til det er minimal, om du tenker å ta opp et forbrukslån. hvis du tenker å kjøpe for å ha synes jeg fremdelse det virker litt dumt men ikke like dumt som å kalle det en investering. hold deg unna forbrukslån Aldri hørt om å investere i eiendom?
feuerstein Skrevet 21. april 2009 #8 Skrevet 21. april 2009 Aldri hørt om å investere i eiendom? Joda, men du skal ha eksepsjonelt høy leieinntekt for å klare å gå i pluss hvis boligen er finansiert med et usikret lån, grunnet slike låns høye rente.
angeleyes Skrevet 22. april 2009 #9 Skrevet 22. april 2009 Ehm... ja, det var jo et lån i banken det var snakk om da. Hvilke andre lån kan man få, og få pengene ut "cash"? (når man ikke eier noe her i norge man kan sette garanti i) Nå tenkte jeg mer på langsiktige lån og ikke forbrukslån som det her er snakk om. Ser at jeg uttrykte meg litt klønete
waco Skrevet 22. april 2009 #10 Skrevet 22. april 2009 Hvem er det som bruker forbrukslån for å investere i eiendom? Aldri om jeg kan tro at en eiendom i utlandet kan verdistige raskere enn for rentene på nærmere 30%. Har du funnet olje på tomta, - eller kanskje det ligger diamanter nedgravd i en kiste der, og du kjøpte et skattekart av en degos på stranda?
Jannicke87 Skrevet 23. juni 2009 #11 Skrevet 23. juni 2009 Nå tenkte jeg mer på langsiktige lån og ikke forbrukslån som det her er snakk om. Ser at jeg uttrykte meg litt klønete Enten det gjelder et forbrukslån eller bolig lån stiller vel bankene per dags dato forholdsvis høye krav i forhold til for bare ett år eller to tilbake i tid. Du må i de fleste tilfeller ha en fast inntekt på mellom 150- 250 000,- i året, være over 25, ingen betalingsanmerkninger o.l Når jeg prøvde å låne 50 000,- fra banken på landet , som jeg har vært kunde i siden jeg ble født. Kunne de ikke innvilge lån til meg. Jeg hadde for mye så jeg trengte ikke fikk jeg beskjed om av "rådgiveren". Samme bank lånte meg samme beløp to år før uten problemer, og da var jeg student. Synes dette sier mye om at finanskrisen ikke har lagt seg riktig enda.
Gjest Gjest_Fjest_* Skrevet 23. juni 2009 #12 Skrevet 23. juni 2009 Har tenkt å betale det tilbake over 4-5 år... Selger jeg boligen igjen etter 15 år (i mellomtiden har jeg da tenkt å bruke den som feriebolig+ leie den ut når jeg ikke er der) vil jeg nok vinne på det ja.. så joda, det kan nok kalles en investering. Åsså helt risikofritt!! Det er slik man blir rik folkens!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå