Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har PCOS og merker nå at det har kommet endel hår i ansiktet mitt - mest dun, men jeg synes hårene er ganske mørke og vil helst få de vekk.

Hva anbefales å bruke for å fjerne hår i ansiktet? Jeg vil tro barbering vil være ganske tungvint siden man må gjøre det ofte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vurdert laserbehandling? Laser fungerer godt på hår som er mørke mot lys hud. Jeg er midt under behandling på leggene nå, og selv om jeg bare har hatt 3 av 6 behandlinger trenger jeg bare å barbere de en gang i måneden.. Det koster jo litt da... jeg vet ikke helt hva PCOS er, får du mer og mer hårvekst? Laser tar seg jo bare av de hårsekkene som er der nå, så hvis du får bare mere og mere, er det kanskje ikke vits i helt enda...før det har utviklet seg helt hvis du skjønner hva jeg mener..

Barbering i ansiktet anbefales iallefall ikke.. Det kommer til å bli stivt og ubehagelig når det vokser ut. Hvis det er bare det at de er mørke som plager deg, kan du jo bleke dem? De selger blekestoff på apoteket og H&M..

Voksing er et annet alternativ. Jeg vet endel får nupper av dette.. Søk litt rundt på forumet så finner du gode råd til hvordan du skal unngå det.

Gjest Christabelle
Skrevet (endret)

Hvordan vokse:

Påfør pyrisept (eller noe annet antibaktrielt) med bomullpad. Klapp på talkum. Voks :-)

Husk pyrisept/toner etterpå.

Ikke bare desinfiserer det, men talkumen gjør at voksen fester seg der den skal; på hårene, ikke huden.

Endret av Christabelle
Skrevet

Takk for tipsene :)

PCOS er en..tja...hormonell forstyrrelse som jeg prøver å få under kontroll, men det kan ta en god stund og er kronisk. Det blir nok forhåpentligvis ikke masse hår framover hvis jeg får kontroll på hormonene, så kanskje laser er et alternativ ja.

Hvor mye pleier behandlingene å koste? Er det vondt? Nå er det vel kanskje forskjell på legger og ansikt, men...alikevel.

Skrevet

Laser på leggene gjorde ikke spesielt vondt, prikket litt stortsett og var litt vondt nederst på framsiden av leggen. Vil tro at ansiktet er en del mer følsomt, men forferdelig vondt gjør det ikke...tror jeg...

Jeg sjekket prisene der jeg går, det koster 1000kr for ansiktet pr behandlig, 700 for overleppe eller hake. Du kommer til å trenge alt fra 6-8 behandlinger, og muligens vedlikehold ved hormonforandringer. Du må også passe på å ikke være i sola 4 uker før og 4 uker etter behandling..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...