Gjest TS Skrevet 18. april 2009 #1 Skrevet 18. april 2009 Jeg har begynt å trene tae kwon do i år og lurer på en ting. Hvordan er deres kihap/kamprop? Er det slik at alle hos dere har likt kamprop? Grunnen til at jeg spør er at vi har fått beskjed om å bare rope det vi vil, mens jeg legger merke til at alle de som har begynt før oss har stort sett likt kamprop og sier noe som ligner på ice... Da føler jeg at det blir rart å rope noe helt annet... Hva gjøres i deres klubb? Finnes det i det hele tatt noen regler?
Aurela Skrevet 25. april 2009 #2 Skrevet 25. april 2009 Grunnen med kamprop er å skremme fienden. Det er ikke så viktig hvordan man roper så lenge det er høyt kan virke skremmende på motstanderen. Der jeg trente pleide jeg å herme etter treneren og ropte derfor en HA lyd, enten med en kort a eller med en lang a. Tror også noen ropte en JA lyd. Grunnen til at de fleste har en ganske lik lyd tror jeg kommer av at man hermer etter hverandre, og når man går pomser og avtalt kamp hvor alle bruker kiiap samtidig blir det også naturlig med litt like lyder (altså i forhold til lenge av lyden osv). Kos deg med Tae Kwon Do, det er fantastisk.. Angere på at jeg sluttet :gjeiper:
absinthia Skrevet 25. april 2009 #3 Skrevet 25. april 2009 Jeg roper Tcha! ..det gjorde de andre jeg trente med også. Men det var egentlig det samme hva vi ropte, i følge treneren. Bare rop i vei du!
Gjest TS Skrevet 26. april 2009 #4 Skrevet 26. april 2009 Tusen takk for svar! Ropinga går greit. Jeg er en av de som roper høyest. Grunnen til at de andre har like kamprop er nok at de gjør som instruktøren ja... Men jeg gjør ikke det da for det føles ikke naturlig for meg. Tae kwon do er gøy ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå