Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #1 Skrevet 18. april 2009 Jeg har blitt kjent med en bra kar. Ser at han av og til bruker noe som ligner en giftering. Men har aldri hørt ham snakke om kone eller familie. Har faktisk ikke hørt våre felles bekjente snakke om at han er gift heller. Jeg har undersøkt litt på nettet men ser ikke at andre er oppført på hans adresse. Har dere forslag på måter jeg kan finne ut? Siden bekjentskapet er så fersk, er det fullstendig upassende å spørre ham direkte om slikt.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #2 Skrevet 18. april 2009 gulesider.no - hvem andre bor på adressen (merk: kan være leietaker hvis det er et annet navn også, men google også det andre navnet og se om du kan tolke noe) facebook google navnet hans selv hadde jeg spurt, men sånn er nå jeg
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #3 Skrevet 18. april 2009 Jeg har blitt kjent med en bra kar. Ser at han av og til bruker noe som ligner en giftering. Men har aldri hørt ham snakke om kone eller familie. Har faktisk ikke hørt våre felles bekjente snakke om at han er gift heller. Jeg har undersøkt litt på nettet men ser ikke at andre er oppført på hans adresse. Har dere forslag på måter jeg kan finne ut? Siden bekjentskapet er så fersk, er det fullstendig upassende å spørre ham direkte om slikt. Det er vel ikke siv.ing ringen til NTH/NTNU han går med da? Bare noe jeg kom på, har sett veldig mange med utdannelse derfra som bruker den..
LitaPia Skrevet 18. april 2009 #4 Skrevet 18. april 2009 Om du ikke har guts nok til å spørre rett ut, ville jeg bare fletta det inn i samtalen..
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #5 Skrevet 18. april 2009 Hvorfor kan du ikke spørre om det? Man trenger vel ikke akkurat å vente til man er "godt kjent" for å spørre om man har en bedre halvdel?? !! (Er vel heller noe av det første man spør om!)
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #6 Skrevet 18. april 2009 Hvorfor kan du ikke spørre om det? Man trenger vel ikke akkurat å vente til man er "godt kjent" for å spørre om man har en bedre halvdel?? !! (Er vel heller noe av det første man spør om!) Ja, noen menn spør om det med en gang (særlig mannlige kolleger) og er svaret negativt- nei, man er ikke gift eller har kjæreste - så ser man ikke mer til de....?? Ikke at det bryr meg, men må si jeg blir litt paff over slike spørsmål.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 18. april 2009 #7 Skrevet 18. april 2009 Prøv å invitere deg selv hjem til han :-). Lett å si om han er gift eller har samboer :-)
Picatchu Skrevet 19. april 2009 #8 Skrevet 19. april 2009 Prøv å invitere deg selv hjem til han :-). Lett å si om han er gift eller har samboer :-) Dersom bekjenskapet er så ferskt at hun mener det er upassende å spørre om han er gift, er det kanskje en smuuule uaktuelt å invitere seg selv hjem til han Men jeg kan ikke helt skjønne at det er så upassende å flette inn spørsmålet om det finnes en bedre halvdel i en normal samtale.
Vilm@ Skrevet 19. april 2009 #9 Skrevet 19. april 2009 Du kan vel bare spørre hva slags ring det er, og hva den betyr ?
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 19. april 2009 #10 Skrevet 19. april 2009 Det er vel ikke siv.ing ringen til NTH/NTNU han går med da? Bare noe jeg kom på, har sett veldig mange med utdannelse derfra som bruker den.. Du hadde helt rett! (klem til deg) Jeg googlet ham på nettet (det kom ingenting opp om andre som bor på samme adresse. Men masse om yrket hans). "Mysteriet" løst på en ikke-fremfusende måte!
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 19. april 2009 #11 Skrevet 19. april 2009 Ja, noen menn spør om det med en gang (særlig mannlige kolleger) og er svaret negativt- nei, man er ikke gift eller har kjæreste - så ser man ikke mer til de....?? Ikke at det bryr meg, men må si jeg blir litt paff over slike spørsmål. Enig med deg. Kanskje fjortiser liker å være så direkte og fremfusende i møte med "potensielle" kjæresteemner? Men for min del syns jeg å grave og spørre om slikt på aller første møte er rett og slett udiplomatisk og smakløst. Spesielt når man er godt voksen.
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #12 Skrevet 19. april 2009 Du hadde helt rett! (klem til deg) Jeg googlet ham på nettet (det kom ingenting opp om andre som bor på samme adresse. Men masse om yrket hans). "Mysteriet" løst på en ikke-fremfusende måte! Så bra Har selv gått med siv.ing. ringen og fått mange spørsmål om hvorfor jeg går med ring når jeg ikke er gift. I tillegg til at det ikke er en veldig fin ring, skjønte etterhvert at det var litt misvisende og tok til slutt av hele ringen. Og nå har jeg visst mistet den.. jaja
leirbål Skrevet 19. april 2009 #13 Skrevet 19. april 2009 Ser at du har funnet ut av det. Men til eventuelle andre som lurer på om en person er gift/ samboer, så er det bare å spørre et uskyldig spørsmål om kona/ samboeren hans. Hva synes kona di om.... el.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå